Gå til innhold

Ting som ikke passer seg

3lis3

Anbefalte innlegg

Har dere eksempler på ting som virkelig ikke passer seg å gå med?

Jeg kan starte. 

- Ankelsokker til dress

- Joggesko til kjole eller dress

- Solbriller til bunad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kule sneakers er jo det beste til kjole. Komfortabelt og fint på samme tid. Det er en luksus vi damer sjelden får. 

Men hvis TS snakker om faktiske joggesko som i TRENINGSSKO så er jeg enig. De lukter kanskje litt surt også. 

Anonymkode: 25b79...e18

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke om noe det virkelig ikke passer seg å gå med. Det er opp til hver enkelt hva de vil gå med.

Anonymkode: 797bd...9be

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vet ikke om noe det virkelig ikke passer seg å gå med. Det er opp til hver enkelt hva de vil gå med.

Anonymkode: 797bd...9be

Vil si det kommer mer an på situasjonen... bikini i begravelse er for eksempel ikke spesielt passende. Eller Hawaii-skjorte og slippers på et formelt jobbintervju. 

Klart man kan ha joggesko til kjole, men kanskje ikke på slottsball. 

Anonymkode: ea21a...238

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Solbriller til bunad er da helt ok. Skal jeg heller la mascaraen renne som bare søren? :P 

Anonymkode: dac2e...8c7

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Solbriller til bunad er da helt ok. Skal jeg heller la mascaraen renne som bare søren? :P 

Enig. Mest idiotiske jeg har lest. Så på disse 17-maiene hvor det er stor stekende sol fra blå himmel så skal folk gå å myse og være rød i øya fordi TS ikke synes at solbriller passer til bunad? Ser ikke ungene i 17.mai toget, ser ikke pølsa du prøver å trøkke i deg pga den helvetes sola men slik må det bli for solbriller til bunad er fy fy 🧐

Anonymkode: 7e201...3c0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker heller solbriller til bunad uansett hvor dumt det ser ut. Kjipt med ekstra rynker og solskader. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mette Marit og dronning Sonja har ofte solbriller til bunad... så da må det være lov for oss vanlige dødelige også. 😔

Anonymkode: ea21a...238

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
3lis3 skrev (6 timer siden):

Har dere eksempler på ting som virkelig ikke passer seg å gå med?

Jeg kan starte. 

- Ankelsokker til dress

- Joggesko til kjole eller dress

- Solbriller til bunad

Toxido uten snipp, mage elte og med cowboystøvler 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbriller til bunad og joggesko (som i kule sneakers, ikke treningssko) er da på ingen måte upassende.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke joggesko til kjole? Hva skal man da ha på beina når det er varmt i været og man skal gå mye rundt? Hvite sneakers til sommerkjoler er jo bare fint

Anonymkode: f5603...c5c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selvsagt passer solbriller til bunad. Ingen liker å leke blindeleken på viktige dager pga mysing mot sol. Solbriller er da et ypperlig hjelpemiddel mot dette. Passer til alt! 

Kjole og joggesko passer også utmerket godt sammen, på sommeren går jeg knapt med noe annet enn denne komboen og det gjør også de aller fleste og det ser ikke galt ut det nei..

Jeg også såpass liberal rundt dette med klær og stil at det skal være drøyt viss jeg reagerer på at noe er "galt".. Tror ikke det har skjedd. Men selvsagt det blir mer situasons betinget.. som bikini i begravelse f.eks, men det har jeg ennda til gode å oppleve altså..

Jeg er ikke noe klespoleti som står klar til å gi ut bot fordi noe er galt, sånn blir litt på trynet for min del..

Anonymkode: aaae5...759

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vi ikke kommet lengre enn dette? Hva som passer seg? Skal vi diskutere at korte skjørt er usømmelig også da?

Eller skal vi la folk kle seg som de vil?

Anonymkode: c732e...953

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Badebukse andre steder enn stranden. 

Dress og sandaler

Folk med unorsk hudfarge i bunad

UGGS på sommeren

Stillongs og skjørt

Anonymkode: 4f5c8...6e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke joggesko til kjole? Hva skal man da ha på beina når det er varmt i været og man skal gå mye rundt? Hvite sneakers til sommerkjoler er jo bare fint

Anonymkode: f5603...c5c

Enig. Til sommerkjoler som msn går rundt med ute og sånn, så kan man selvsagt det. Men ikke i bryllup og andre festlige tilstelninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Badebukse andre steder enn stranden. 

Dress og sandaler

Folk med unorsk hudfarge i bunad

UGGS på sommeren

Stillongs og skjørt

Anonymkode: 4f5c8...6e4

Enig i alle unntatt unorske hudfarger i bunaden. 
Føler de seg norske, eller faktisk er norske, og vil være med å feire, kan de selvsagt gå med bunad. 
Du må gjerne gå med hijab også til bunaden. Ingen problem. 
Men for alle del. Ikke solbriller til bunad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er vi ikke kommet lengre enn dette? Hva som passer seg? Skal vi diskutere at korte skjørt er usømmelig også da?

Eller skal vi la folk kle seg som de vil?

Anonymkode: c732e...953

Korte skjørt er veldig sømmelig. Ikke noe galt i det. Men ikke solbriller til bunad eller joggesko til dress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...