Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skriver dette for min venn. Som har behov for å lese litt om folks meninger om det han har gjort siden han er veldig usikker på om han gjør det riktige. Usikkerheten kommer mye fra denne uroen rundt homoterapi.

Min homofile venn (mann) har nå fått seg kone. Han har inngått et ekteskap med henne. Han er rundt 30-årene, og har mange homofile ekteskap bakseg som ingen har fungert. Han er nå i ferd med å gå inn i et ekteskap med en kvinne. Det er så godt som satt. De har det veldig fint sammen sier han. Han sier mye av grunnen for dette er et større ønske om barn enn å uttrykke sin sexuelle lyst overfor menn. 

Samtalen kom mye pga det som har vært i medier om homoterapi de siste årene, hvor regjeringen har brytt løfter og lignende i forhold til at det har gått 1,5år. Han har støttet lenge at homoterapi burde være lovlig. Han sier selv at det er pga slike syn at han har klart å sette spørsmålstegn ved seg selv og at han har klart å innse at hans ønske om barn er større enn å ha en homofil partner. Den andre grunnen for hans valg, er at han ønsker å være den beste mulige faren han overhode kan være, og følge en god del statistikk mener han selv at partnerskap med en mann og en kvinne er den beste måten å oppfølge et barn på. Både mentalt, men også fysisk. Han ønsker ikke å adoptere sammen med en mann fordi først har han ikke klart å håndtere et homofilt partnerskap. Det siste han vil ikke invitere et barn inn i hans sphere av dårlige homofilske partnerskap.

Noen tanker? Takk for svar.

Endret av Anders Svarer
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er homoterapi? 

Anonymkode: 2e4c4...1ba

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er homoterapi? 

Homoterapi er ofte kurs en kan ta for å avvende seg for å være homofil. Homoterapi har vært sterkt kritisert de siste årene pga det kommer mange fagartikler som konkluderer med at homofili er medfødt. Folk kan ikke noe for sin sexuelle legning/orientering så å si. 

Mange beholder fortsatt synet på at homoterapi er viktig, som min homofilske venn gjør. Som han selv sier det er mer til homofili enn bare at en føler seg tiltrukket til andre menn. Livet er dypere enn som så.

Endret av Anders Svarer
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper kona vet om legningen hans?

Jeg kjenner til noen platoniske forhold, noen fungerer greit, et par som ikke fungerer ikke særlig godt.
Graden av åpenhet er det essensielle i den forbindelse.
Hvis kona vet at han er homofil, at han ikke er seksuelt tiltrukket av henne, og at dette er et platonisk forhold kan det fungere greit.

Angående homoterapi.
Jeg tror at homofili er medfødt, og at den eneste terapien som behøves er for å akseptere legningen sin hvis det er et problem.

Jeg har riktignok en upopulær mening, og det er at enkelte mennesker vektlegger kjønn og legning på en overdreven måte.  Vi er først og fremst mennesker, individer, og hvem vi blir forelsket i, seksuelt tiltrukket av, personlighet osv er bare en bitteliten del av en helhet.
At kameraten din er homofil sier ingenting om han som menneske, om hvordan han vil være som forelder, hvordan han vil fungere i et forhold, det forteller bare at han forelsker seg i, og blir seksuelt tiltrukket av, personer av samme kjønn.

Anonymkode: 312af...6b3

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Vet kona om legningen hans? Om ikke, så er han regelrett ondskapsfull som gifter seg med henne, da hun vil forvente kjærlighet og seksuell nærhet fra noen som ikke kan gi det. Det er forferdelig å stjele mange år fra en annen person gjennom falske forhåpninger og løgn. 

Vet hun om det, og de har avtalt at deres ekteskap skal være basert på vennskap og et felles ønske om barn, kjør på. Men jeg må si at å vokse opp som barn i er hus hvor foreldrene ikke elsket hverandre og ikke viste nærhet i form av klemming, kyssing og armkrok-kos... Det har hatt en negativ effekt på meg.

Homoterapi er reinspikka tull.

Anonymkode: 76d56...649

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

«Homoterapi» er forkastelig!

du burde oppfordre vennen din til å følge sin legning.. han kan få barn selv om han er homofil. Fosterhjem, adoptere, surrogati. Prislappen er kanskje dyrere men det er vell bedre enn å leve i fornektelse? 

Anonymkode: ba888...004

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Off fikk vondt av begge to, han mener det nok godt men spørs hvor sunt dette er for psyken... 

Anonymkode: 3de12...7f6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du dikter. 

Anonymkode: 25895...a79

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får helt vondt av vennen din💔

Hadde jeg vært denne nye kona så hadde jeg faktisk blitt lei meg. Fordi jeg hadde følt på dette: «forsøkskanin», har han egentlig følelser for meg?, er det barn eller meg han vil ha?, elsker han meg?, hvem er han?..

Så hadde jeg blitt lei meg for at han ikke bare kan akseptere ovenfor seg selv at han liker menn, og det er HELT OK!

Selv om det ikke har fungert frem til nå så betyr ikke det at han må lukke den døra. Det er flere som ikke har funnet «the one» når man er 30år, flere trenger tid og flere forsøk. 

Å være homofil er fint og synes absolutt ikke han skal legge fra seg tanken om adopsjon. For meg sier det litt om hvordan holdninger han vil videreføre til barnet. Kjærlighet er kjærlighet uansett legning. Jeg ville følt meg spesiell i positiv forstand hvis jeg ble adoptert av to damer eller to menn. Tenk så heldig og så ønsket! Gråter nesten av tanken❤️

Hils din venn å si han er mer enn god nok som han er! Våg å vær den du er! 
Men ikke lur ei dame, hvis det er en mann du vil ha💕 ærlighet varer lengst og kjærlighet skal være ekte❤️😊

Anonymkode: 36e82...059

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Anders Svarer said:

Homoterapi er ofte kurs en kan ta for å avvende seg for å være homofil

Det kan man ikke.

Anonymkode: 54591...d6b

• Liker 15
Skrevet
Anders Svarer skrev (1 time siden):

Homoterapi er ofte kurs en kan ta for å avvende seg for å være homofil. Homoterapi har vært sterkt kritisert de siste årene pga det kommer mange fagartikler som konkluderer med at homofili er medfødt. Folk kan ikke noe for sin sexuelle legning/orientering så å si. 

Mange beholder fortsatt synet på at homoterapi er viktig, som min homofilske venn gjør. Som han selv sier det er mer til homofili enn bare at en føler seg tiltrukket til andre menn. Livet er dypere enn som så.

nei, det er ikke kurs. Det er en grusom terapi der mennesker blir fortalt at den de er ikke ere bra nok.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

TS. Du er en av de bedre trollene!

Anonymkode: 78941...fca

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er homoterapi? 

I praksis betyr det at man bruker terapi for å gjøre en homofil mann til heterofil. Selv behandlingen er svært kontroversiell.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I praksis betyr det at man bruker terapi for å gjøre en homofil mann til heterofil. Selv behandlingen er svært kontroversiell.  

Det er individet selv som må oppsøke dette.

En gang i tiden var homofili kontroversielt.

At noe er kontroversielt betyr ikke noe fra eller til. Det betyr at en del mennesker har sterke meninger i enten den ene eller den andre retningen.

Anonymkode: 84b38...282

Gjest In absentia
Skrevet

Folk er forskjellige, også skeive. Ikke alle har en legning som er svart-hvitt. 

AnonymBruker
Skrevet
Anders Svarer skrev (1 time siden):

Jeg skriver dette for min venn. Som har behov for å lese litt om folks meninger om det han har gjort siden han er veldig usikker på om han gjør det riktige. Usikkerheten kommer mye fra denne uroen rundt homoterapi.

Noen tanker? Takk for svar.

Går han i terapi så prater han med mennesker der. Da får han også folks meninger om det der.

Da gir det ikke mening at han trenger folks meninger, for det får han alt.

Det gir mening om han trenger meninger fra andre folk enn de han møter på i den terapien han går til.

Men om han ikke stoler på den terapien han går til burde han slutte. Da har det lite for seg.

Det viktigste, for å få nytte av terapien en går til, er tillit. Har han ikke tillit til de han går i terapi hos er det bare meningsløst å gå der.

AnonymBruker
Skrevet
In absentia skrev (Akkurat nå):

Folk er forskjellige, også skeive. Ikke alle har en legning som er svart-hvitt. 

Samfunnet mener det, at det er svart-hvitt. En heterofil kan "komme ut av skapet" som homofil. En homofil kan aldri oppdage at vedkommende egentlig er heterofil og har løyet for seg selv hele livet.

Er legning ikke svart-hvitt men enten flytende, eller som en bryter som kan være enten det ene eller det andre, så kan også homofile oppdage at de egentlig er heterofile.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skriver for en "venn"

Anonymkode: b4a4a...678

• Liker 11
Gjest In absentia
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samfunnet mener det, at det er svart-hvitt. En heterofil kan "komme ut av skapet" som homofil. En homofil kan aldri oppdage at vedkommende egentlig er heterofil og har løyet for seg selv hele livet.

Er legning ikke svart-hvitt men enten flytende, eller som en bryter som kan være enten det ene eller det andre, så kan også homofile oppdage at de egentlig er heterofile.

Som jeg sa: folk er forskjellig. Er det så vanskelig? 

Skrevet

Hvis hans ønske om å oppdra barn i en "vanlig" familie er sterkere enn å leve ut sin homofile legning, kan ingen nekte ham det. For alt du vet er han bifil, og kan fungere like bra med en kvinne. Her er det uansett hans ønske som teller, ikke ditt. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...