Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 Populært innlegg #1 Skrevet 23. april 2021 Som selvstendig næringsdrivende vil jeg velge bort søkere som har innøvd talefeil. I tidligere tider ble barn sendt til logoped når de ikke kunne snakke rent. En arbeidshverdag med "shøtt" og "shole" er ikke aktuell. Anonymkode: c7dc2...bfb 92
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Neivel. Du om det. Anonymkode: c2fcc...85d 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 23. april 2021 Helt enig! Vi valgte bort en megler som skulle selge leiligheten vår på grunn av dette. Jeg klarte bare ikke å ta henne seriøst når hun snakket på den måten. Anonymkode: 31551...f49 73
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Hva med som sier ånklig, psykriatriker, legimitasjon, autensitet, og lissom/på en måte hele tiden? Hvis det er viktig at vedkommende må oppføre seg profesjonelt eller ha et godt språk, blir sånt litt problematisk, men ellers synes jeg ikke det gjør noe. Anonymkode: f8308...546 8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Jeg sliter selv med å ha blitt født og oppvokst på sørlandet, og snakker veldig teit. Heldigvis har jeg allerede fast jobb. Anonymkode: 0ccbe...75d 7
Isambard Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 Det at en ung person sier "sjøtt" sier ingen ting lenger. I noen områder er det sånn man snakker. Det kan ikke lenger kalles en talefeil, men språkutvikling. 42
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #7 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Som selvstendig næringsdrivende vil jeg velge bort søkere som har innøvd talefeil. I tidligere tider ble barn sendt til logoped når de ikke kunne snakke rent. En arbeidshverdag med "shøtt" og "shole" er ikke aktuell. Anonymkode: c7dc2...bfb Jeg tenker med en gang at du må være veldig ung. Anonymkode: 5891a...3a2 13
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #8 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Som selvstendig næringsdrivende vil jeg velge bort søkere som har innøvd talefeil. I tidligere tider ble barn sendt til logoped når de ikke kunne snakke rent. En arbeidshverdag med "shøtt" og "shole" er ikke aktuell. Anonymkode: c7dc2...bfb Enda verre er den når den sholen koster tåillhundre kroner. Anonymkode: d30bb...51a 23
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #9 Skrevet 23. april 2021 Så åpenbare talefeil skal ikke forekomme. Godtar ikke det uansett. Noen gale forskere mener det er en naturlig utvikling av språket vårt, har du lest noe så DUMT? NEI!! Anonymkode: 12320...f99 35
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #10 Skrevet 23. april 2021 Faktisk enig med deg, TS. Vi har en på jobb som ikke klarer kj-lyden og jeg sleit allerede på intervjuet med å ta han seriøst. Jeg har hørt fra flere kunder at han «ikke kan snakke skikkelig» så dette er tydeligvis noe som det er fokus på enda. Alle mine søskenbarn har denne talefeilen, men min far aksepterte ikke at jeg skulle snakke feil. Det samme gjelder for mine barn. Mens flere venner av ungene klarer ikke si annet en shøtt, shylling, shino osv. Flott at flere har fokus på dette! Anonymkode: 30cff...b0a 27
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #11 Skrevet 23. april 2021 Jeg tenker det sikkert er best for alle, også arbeidstakerne, om du lar vær å ansette de ja. Når det er sagt liker jeg ikke språkutviklingen selv, men sånn passiv aggressiv motstand som du bedriver får ikke flere til å uttale kj-lyden riktig.. Du burde jo heller tatt dem inn i lære, og bedrevet stille indoktrinering av riktig uttale. Anonymkode: 5c145...5b4 6
Whistler Skrevet 23. april 2021 #12 Skrevet 23. april 2021 Du kan jo selv tenke deg at du står i fersvaredisken og skal ha to andebryst, og ekspeditøren sier at de er utsolgt, men kanskje jeg kan by på en skylling? 14
3lis3 Skrevet 23. april 2021 #13 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Som selvstendig næringsdrivende vil jeg velge bort søkere som har innøvd talefeil. I tidligere tider ble barn sendt til logoped når de ikke kunne snakke rent. En arbeidshverdag med "shøtt" og "shole" er ikke aktuell. Anonymkode: c7dc2...bfb Jeg ville jo sagt at det kommer helt an på hva slags jobb det er. Er det snakk om en rørelegger eller frisør, så er det vel ingen som forventer stort mer. Men hvis det er en jobb med møtevirksomheter eller presentasjoner, vil jo en med sånne talefeil skjemme ut hele bedriften.
Vera Skrevet 23. april 2021 #14 Skrevet 23. april 2021 3lis3 skrev (3 minutter siden): Er det snakk om en rørelegger eller frisør, så er det vel ingen som forventer stort mer. Hva mener du med dette..? 19
3lis3 Skrevet 23. april 2021 #15 Skrevet 23. april 2021 (endret) Vera skrev (4 minutter siden): Hva mener du med dette..? At de med fagbrev i snitt ikke er like smarte og dannede som de med høyere utdannelse. Endret 23. april 2021 av 3lis3
Vera Skrevet 23. april 2021 #16 Skrevet 23. april 2021 3lis3 skrev (1 minutt siden): At de med fagbrev i skitt ikke er like smarte og dannede som de med høyere utdannelse. I skitt..? 14
I Grosny Skrevet 23. april 2021 #18 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Som selvstendig næringsdrivende vil jeg velge bort søkere som har innøvd talefeil. I tidligere tider ble barn sendt til logoped når de ikke kunne snakke rent. En arbeidshverdag med "shøtt" og "shole" er ikke aktuell. Anonymkode: c7dc2...bfb Det handler kanskje om firmaets profil og ansikt utad? Eller er det dine fordommer og verdier? 1
Gjest Airman Skrevet 23. april 2021 #19 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Som selvstendig næringsdrivende vil jeg velge bort søkere som har innøvd talefeil. I tidligere tider ble barn sendt til logoped når de ikke kunne snakke rent. En arbeidshverdag med "shøtt" og "shole" er ikke aktuell. Anonymkode: c7dc2...bfb Så du har ingen bergensere ansatt da 🙂
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #20 Skrevet 23. april 2021 3lis3 skrev (5 minutter siden): At de med fagbrev i snitt ikke er like smarte og dannede som de med høyere utdannelse. Da må jeg spørre hva du har fagbrev i? For dette var både lite smart og ikke særlig dannet utsagn. Anonymkode: 5a971...3ac 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå