AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #21 Skrevet 23. april 2021 Jeg smaker ikke forskjell på torsk og skrei. Kanskje hvis jeg hadde smakt de ved siden av hverandre. Men ja, jeg synes skrei er oppskrift. Smaker vanlig torsk. Anonymkode: 9b71a...608
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #22 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uff nå hørtes jeg ut som en sur bygdekjerring som hater oslofolk. Det gjør jeg ikke. Men jeg trekker litt på smilebåndet av hvor mange som ikke skiller torsk fra skrei, men som er villig til å betale ekstreme summer for skrei. Anonymkode: 3b69c...b1c Det er forskjell på kysttorsk og skrei. Ja begger er torsk, men det er to ulike bestander. som ikke blader seg. Det er litt genetisk ulike, men ikke så ulike at det er to ulike arter. De gyter ikke i lag. Skrei er gyteklar fisk som kommer inn til kysten fra Barentshavet for nettopp å gyte. De gyter ute på kysten fra vesterålen lofoten og nedover mot møre. Kysttorsk gyter i fjordene, på lokae gyteområder der. Kysttorsk består også av mange lokale bestander. Nesten hver eneste fjord har sin egen bestand. Kysttorsk er som noen over her skriver rødlistet. Derfor blir kysttorsk og skrei forvaltet etter ulike relger for kvoter og fiskeri. Anonymkode: 7dd04...776 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #23 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er forskjell på kysttorsk og skrei. Ja begger er torsk, men det er to ulike bestander. som ikke blader seg. Det er litt genetisk ulike, men ikke så ulike at det er to ulike arter. De gyter ikke i lag. Skrei er gyteklar fisk som kommer inn til kysten fra Barentshavet for nettopp å gyte. De gyter ute på kysten fra vesterålen lofoten og nedover mot møre. Kysttorsk gyter i fjordene, på lokae gyteområder der. Kysttorsk består også av mange lokale bestander. Nesten hver eneste fjord har sin egen bestand. Kysttorsk er som noen over her skriver rødlistet. Derfor blir kysttorsk og skrei forvaltet etter ulike relger for kvoter og fiskeri. Anonymkode: 7dd04...776 Takk for info, nå over til spørsmålet mitt? Anonymkode: 3b69c...b1c
FrankDrebin Skrevet 23. april 2021 #24 Skrevet 23. april 2021 Skrei er absolutt godt, men for meg er det like greit å kjøpe vanlig lettsaltet torsk, for jeg kjenner ingen forskjell.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #25 Skrevet 23. april 2021 FrankDrebin skrev (5 timer siden): Skrei er absolutt godt, men for meg er det like greit å kjøpe vanlig lettsaltet torsk, for jeg kjenner ingen forskjell. Samme her! Anonymkode: e169e...d00 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå