AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #21 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 1.58): Problemet med å gjøre det til et lønnet arbeid er jo også at det stilles krav - på godt og vondt. Det stilles mange krav til gratisarbeiderne her inne. Krav om å være innom forumet daglig, blant annet. Det er mer enn jobben min krever av meg. Anonymkode: 5331b...b52 1
bullehurk Skrevet 1. februar 2023 #22 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å betale folk hadde kanskje sørget for bedre og mer profesjonell moderering. Det er nettopp det. Nå er det alfor mye "synsing", og opp til den enkelte. Et hav av forskjell på de forskjellige underforumene. 1
Gjest theTitanic Skrevet 1. februar 2023 #23 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 1.19): Som mange sikkert har opplevd dukker det opp en grønn link man kan følge etter en viss fartstid på forumet.. Her rekruterer kvinneguiden/egmont publishing, altså en av de største selskapene (https://no.wikipedia.org/wiki/Egmont) etter gratis arbeid. Altså et forum som både skryter om kvinnerettigheter osv. og har millionoverskudd ønsker ikke å betale moderatorene sine som nedlegger utallige timer for å få sjappa til å gå rundt? Anonymkode: 1848c...341 Det er et VALG å gjøre frivillig arbeid så jeg ser ikke noe galt I det. KG er en syssel/underholdning. Vil noen legge timer i det så værsågod. Vil ingen så er det kanskje ikke nok interesse til at det er liv laga. Så enkelt. Hvis noen tvinges til gratis arbeid blir saken en annen. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Å betale folk hadde kanskje sørget for bedre og mer profesjonell moderering. Hvilke skumle incentiver mener du folk skulle fått om de faktisk fikk betalt for arbeidet de utførte? Anonymkode: 5331b...b52 Gratis forum med gratis moderering er noe annet enn betalt forum med betalt moderering. Egnont er fri til å velge hva slags konsept DE vil ha. Dette blir litt som at du har en butikk og jeg skulle fortelle deg hva du skal selge i den.
servitrise&suppe Skrevet 1. februar 2023 #24 Skrevet 1. februar 2023 bullehurk skrev (4 minutter siden): Det er nettopp det. Nå er det alfor mye "synsing", og opp til den enkelte. Et hav av forskjell på de forskjellige underforumene. Jeg vil kommentere dette, for det er vel ikke tvil om at takhøyde må være litt forskjellig på de ulike underforumene. På noen er toleransen nødvendigvis litt høyere enn på andre. Det syns jeg er naturlig og også bra.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #25 Skrevet 1. februar 2023 theTitanic skrev (2 minutter siden): Gratis forum med gratis moderering er noe annet enn betalt forum med betalt moderering. Egnont er fri til å velge hva slags konsept DE vil ha. Man hadde ikke trengt å betale for forumet om Egmont lønnet moderatorene sine. Det er søkt å hevde. Anonymkode: 5331b...b52
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #26 Skrevet 1. februar 2023 theTitanic skrev (2 minutter siden): Dette blir litt som at du har en butikk og jeg skulle fortelle deg hva du skal selge i den. Nei, det blir det selvsagt ikke. Ingen relevant sammenligning overhodet. Egmont burde ikke benytte gratisarbeidere. Anonymkode: 5331b...b52
Gjest theTitanic Skrevet 1. februar 2023 #27 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man hadde ikke trengt å betale for forumet om Egmont lønnet moderatorene sine. Det er søkt å hevde. Anonymkode: 5331b...b52 Skjønner ikke hvorfor du kaster bort tiden din og hisser deg opp over dette. DE gjør hva de vil med SITT forum som DE har laget. Du kan gjerne lage deg et forum der du kan bestemme. Slutt å være moderator om du ikke liker det.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #28 Skrevet 1. februar 2023 theTitanic skrev (Akkurat nå): Skjønner ikke hvorfor du kaster bort tiden din og hisser deg opp over dette. DE gjør hva de vil med SITT forum som DE har laget. Du kan gjerne lage deg et forum der du kan bestemme. Slutt å være moderator om du ikke liker det. Jeg hisser meg ikke opp. Jeg kommenterer at Egmont gjør noe som ikke er greit. Anonymkode: 5331b...b52 2
Gjest theTitanic Skrevet 1. februar 2023 #29 Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hisser meg ikke opp. Jeg kommenterer at Egmont gjør noe som ikke er greit. Anonymkode: 5331b...b52 Du tar feil. Folk kan bruke tid på gratisarbeid om de vil det. Nå må jeg kjøre bil og får ikke skrevet mer
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #30 Skrevet 1. februar 2023 theTitanic skrev (1 minutt siden): Du tar feil. Folk kan bruke tid på gratisarbeid om de vil det. Nå må jeg kjøre bil og får ikke skrevet mer Egmont utnytter sine moderatorer. Anonymkode: 5331b...b52 2
Bombasi Skrevet 1. februar 2023 #31 Skrevet 1. februar 2023 (endret) Jeg skjønner at folk synes moderering er givende og finner nytteverdi i arbeidet, særlig hvis man har interesse for og tid til det, og sådan tar på seg å moderere KG gratis. Det er på mange måter en inspirerende jobb der du føler du utgjør en forskjell. Har selv gjort en slik jobb, men på langt nær på en så enorm plattform som KG. Det er dog smålig av Egmont å ikke kompensere arbeidet som blir gjort. Det trenger ikke være rare greiene, men en symbolsk sum for å gi motivasjon og sørge for at moderatorene får noe tilbake for å gjøre en himla god jobb. F.eks en 1000-lapp i måneden. Det brukes mye tid og krefter på jobben, og ikke alt gjøres av lyst. Tid har faktisk en verdi i dag. Hadde det ikke vært for moderatorene så hadde ikke KG eksistert. Og derav ville Egmont tapt en god del i reklame- og omdømmeinntekter. For KG genererer inntekter gjennom MYE klikk. Hadde Egmont opererert med en symbolsk sum så hadde også modereringen blitt bedre, tror jeg. Iallefall mer "tidsnær" fordi en sum fører indirekte til forpliktelser. Samt at rekrutteringen for moderatorer hadde blitt større, derav større utvalg som igjen ville gitt bedre egnede moderatorer. Kunne godt ha tenkt meg en slik rolle hvis jeg fikk noe symbolsk igjen for det. Men å jobbe på dugnad for en så stor kommersiell privat aktør som Egmont som opererer med stort overskudd hvert år på en så omfattende plattform som KG faller utenfor min interesse. Uansett, skjønner at modereringen er stadig oppe til debatt, men moderatorene gjør en utrettelig god jobb - for absolutt ingenting - og er limet på plattformen. Det bør vi brukere anerkjenne, særlig når moderatorene ikke får tilstrekkelig anerkjennelse fra Egmont. Endret 2. februar 2023 av Bombasi 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå