AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Har fått innvilget ung ufør. Har mottatt AAP i 3 år, uten tillegget. Stemmer det at man kan ende opp med å ikke få etterbetaling? Snublet over denne tråden med dette svaret: I vedtaket mitt så står det "Du vil få etterbetaling etter særreglene for ung ufør i tidligere mottatte ytelser dersom du har hatt en stønad som har vært lavere enn beregning med ung ufør." Men det er vell ikke en garanti, eller er det bare en standard ting de skriver i vedtak? Noen som har opplevd å ikke få etterbetalingen, til tross for å ha mottatt AAP uten tillegget og fått innvilget ung ufør? Sto det noe om det i vedtaket ditt? Anonymkode: 1e283...69c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Du skal få etterbetalt ja 😊 Anonymkode: 320a0...aff
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Alle får etterbetalt om de ikke hadde tillegget på AAP (men tillegget er nå fjernet så fra og med 2020 var det ikke å få mer) . Man får fra fylte 20 år. Anonymkode: 01559...637 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Alle får etterbetalt om de ikke hadde tillegget på AAP (men tillegget er nå fjernet så fra og med 2020 var det ikke å få mer) . Man får fra fylte 20 år. Anonymkode: 01559...637 Det med at det er fjernet gjelder nye mottakere av AAP, altså de som får det etter de nye reglene. -ts Anonymkode: 1e283...69c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du skal få etterbetalt ja 😊 Anonymkode: 320a0...aff Har du fått det? Har tenkt selv at jeg skal få etterbetalt, men så kom den kommentaren og da ble jeg litt usikker. -ts Anonymkode: 1e283...69c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har du fått det? Har tenkt selv at jeg skal få etterbetalt, men så kom den kommentaren og da ble jeg litt usikker. -ts Anonymkode: 1e283...69c Du vil få det, men det kan ta mange måneder, jeg ventet i fem måneder før det kom. Anonymkode: 52ccc...29b
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du fått det? Har tenkt selv at jeg skal få etterbetalt, men så kom den kommentaren og da ble jeg litt usikker. -ts Anonymkode: 1e283...69c Ja, fikk innvilget i 2019 og fikk etterbetalingen ca 3 måneder etterpå 😊 Anonymkode: 320a0...aff
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #8 Skrevet 23. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har fått innvilget ung ufør. Har mottatt AAP i 3 år, uten tillegget. Stemmer det at man kan ende opp med å ikke få etterbetaling? Snublet over denne tråden med dette svaret: I vedtaket mitt så står det "Du vil få etterbetaling etter særreglene for ung ufør i tidligere mottatte ytelser dersom du har hatt en stønad som har vært lavere enn beregning med ung ufør." Men det er vell ikke en garanti, eller er det bare en standard ting de skriver i vedtak? Noen som har opplevd å ikke få etterbetalingen, til tross for å ha mottatt AAP uten tillegget og fått innvilget ung ufør? Sto det noe om det i vedtaket ditt? Anonymkode: 1e283...69c Det er noe som automatisk vurderes for de som får innvilget uførepensjon med tillegget for ung uføre. Det er veldig nervepirrende mens det pågår. Først så må man vente på om man får innvilget uføre, også må man vente på tillegget. Anonymkode: cb4d2...290 Delryddet for siteringer av regelbrudd. Chantielle mod. Endret 23. april 2021 av Chantielle
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #9 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er noe som automatisk vurderes for de som får innvilget uførepensjon med tillegget for ung uføre. Det er veldig nervepirrende mens det pågår. Først så må man vente på om man får innvilget uføre, også må man vente på tillegget. Jeg tillater meg å svare, selv om du ikke spurte meg. Jeg fikk min utbetaling av tillegget i desember 2020 Anonymkode: cb4d2...290 Frustrerende at vi ikke får noe skikkelig svar. "Ja du får etterbetaling, når den kommer og hvor mye er usikkert", er mer enn nok for min del. Denne utbetalingen bestemmer hvor jeg kan flytte og det er slitsomt å ha dette hengende over meg. Jeg blir gal av å vente! Fordi jeg er ikke 100% sikker på at jeg i det hele tatt vil få den utbetalingen. Sto det i ditt vedtak at du kan få utbetaling slik som over, eller sto det ingenting også kom pengene allikevel? -ts Anonymkode: 1e283...69c
Chantielle Skrevet 23. april 2021 #10 Skrevet 23. april 2021 Tråden er ryddet for avsporinger,samt svar til dette. Chantielle mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå