Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I morgen skal jeg og Kona på møte med husbanken angående å kjøpe huset vi leier. Vi har tilsammens 4 barn som bor her med oss

hva bør vi tenke gjennom før møtet ? Vi vil så gjerne ha hjelp til lån. 

Anonymkode: d90d0...4bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så mye å tenke gjennom før møte, men ta med dere dokumentasjon på inntekt, og gjeld om dere har det. Lykke til!

Anonymkode: edafa...e2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I morgen skal jeg og Kona på møte med husbanken angående å kjøpe huset vi leier. Vi har tilsammens 4 barn som bor her med oss

hva bør vi tenke gjennom før møtet ? Vi vil så gjerne ha hjelp til lån. 

Anonymkode: d90d0...4bb

Nå vet ikke jeg hva dere betaler i leie, å hva dere ville måtte betalt dersom dere hadde hatt lån på kjøpesummen. 

For oss hjalp det å vise ett enkelt og kort regnestykke på hva eie / leie kostnaden var. (Som for oss var billigere å eie) 

Behovet for å kunne ha bolig som en eier, som ikke er til fare for at ungene må flytte. Det skaper trygghet for ungene, å det er viktig for en familie. 

Har dere noen «sårbare» sider som gjør at dere ikke kan klare å spare 500.000,- i EK, fortell det gjerne. Og hvor mange år, dere må bruke for å i det hele tatt kunne komme inn på boligmarkedet. 

for vår del var det snakk om 7-10 år med sparing, og på det tidspunktet ville ungene vår vært nær myndige alle sammen. Vi har egentlig gode inntekter, men pga 5 barn, barnehage og barnebidrag til moren til min manns barn, hadde vi lite til overs så kunne spares. 

Kommunen vår satser på familier når det kommer til start lån, ikke førstegangs kjøpere eller enslige forsørgere. Men, dette er ulik praksis fra kommune til kommune. 

lykke til! 

Anonymkode: 5be01...04c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...