Gå til innhold

Andre som har barn som har fått korona? Hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vårt barn på 6 år testet positivt for korona i dag! Vi skal holde oss unna, men hvordan? Råd?

Vi andre er negative!

Anonymkode: a206f...681

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper noen med førstehåndserfaring svarer deg også, men vi har diskutert dette fordi vi har et barn i karantene som har vært nært et annet barn med korona. 

Et barn på 6 år kan man ikke holde seg unna, det går ikke. Kanskje en av foreldrene kan være den nærmeste, for å unngå at begge foreldrene blir syke pluss eventuelle søsken. Men barnet har mest sannsynlig vært smittsomt før dere fikk vite det, holdt dere avstand da? 

Vi aksepterer at hvis smitten kommer inn via barna så blir vi foreldrene mest sannsynlig smittet, i hvertfall en. Barna kan ikke isoleres alene med sine tanker og opplevelser når de er så små. 

Anonymkode: 3decd...2e3

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo ikke holde deg unna er barn på 6 år! Barnet trenger trøst, nærhet og kos. En av dere får være den nære å ta en runde med korona.

Anonymkode: 967ba...a81

• Liker 24
Skrevet

Dette har vi tenkt på selv, og om ett av barna hadde fått corona hadde en av oss isolert seg i en del av huset sammen med det og utsatt oss selv for smitte.

• Liker 10
Skrevet

Har ikke hatt den situasjonen. Men vi har diskutert det mange ganger det siste året. Hva hvis? Og jeg har konkludert med at ikke ti ville hester vil få meg til å holde meg unna barnet mitt som er sykt. Det trenger trøst og trygghet. Ikke isolasjon og frykt. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde holdt oss innendørs, men hadde ikke holdt avstand til barnet. 

Anonymkode: a2e02...44c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt å risikere smitte selv om barnet vårt ble smittet, det er en selvfølge. Dere kan da ikke holde dere unna en 6åring? Det burde da ikke være et tema engang. 

Anonymkode: 181b5...4c5

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av dere er vaksinert? Hadde nok valgt en (den med minst risiko for alvorlig sykdom) til å være med sønn. Hadde også brukt munnbind og briller hele tiden hjemme. 

Jeg er vaksinert så for meg hadde jeg vært med barnet men med utstyr. Tenker at barnet ikke har skade av og se mamma eller pappa med munnbind og briller for en periode. 

Anonymkode: 7fe34...cc7

• Liker 3
Skrevet

En 6-åring kan ikke isoleres alene. Ikke holdes på avstand heller. Nå har de hørt om korona i ett år, og når man plutselig får vite at man har "dette skumle" i kroppen (selv om man kanskje ikke er særlig syk) kan det komme både vonde tanker og behov for nærhet.

Vi har ikke så små barn, men her i huset ville jeg ha tatt ungen(e) og utsatt meg selv for smitte, og vi ville heller isolert far som er i risikogruppen. Her må man rett og slett vurdere hvem som sannsynligvis tåler det best og la det stå til.

Har ei på 15, og hadde hun fått korona og faktisk vært engstelig eller ordentlig syk hadde jeg ikke holdt meg unna henne heller. De skal få trygghet og nærhet om de trenger det. Har sett hvor vanskelig det kan være med psyken i disse tider, både hos mindre barn, tenåringer og også voksne.

God bedring til barnet!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke vært i situasjonen, men diskutert dette frem og tilbake flere ganger. Vi har feks bare et bad i huset så det hadde ikke vært mulig for oss å isolere noen i en del av huset. Konklusjonen har blitt at vi da er nødt til å leve som om alle skulle vært i isolasjon med korona. Altså levd normalt innenfor husets fire vegger. 

Anonymkode: d35f4...0a5

• Liker 4
Skrevet

Nå er jeg alene med min gutt og jeg hadde overhodet ikke holdt noe avstand, tar det som en selvfølge at hvis han blir smittet så blir jeg, det sier seg jo selv. Og når man er syk trenger man mer klem og kos enn normalt.:hjerte:

Men han var faktisk snufsete og syk rett før vi stengte ned og da var det allerede prat om korona og da sa han selv at jeg ikke måtte klemme han i tilfelle det var korona, vi måtte holde avstand. :sjokkert: Ble litt satt ut over at min lille store gutt hadde fått med seg det, de kan jo til tider virke vimsete de fantastiske guttene. 😄 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er heldige, og har en hybel som vi ikke leier ut. Hadde et eller flere av mine barn fått korona så ville jeg rett og slett flyttet inn der med dem. 

Ville nok blitt smittet selv, men jeg er villig til å risikere livet for at mine barn ikke blir traumatisert. Er heldigvis ikke i risikogruppen, så sannsynligvis ville det gått greit. 

Munnbind og briller som noen nevner her, er også en god ide hvis man ikke har anledning til å isolere seg helt med barnet. 

Anonymkode: cf2b4...030

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er heldige, og har en hybel som vi ikke leier ut. Hadde et eller flere av mine barn fått korona så ville jeg rett og slett flyttet inn der med dem. 

Ville nok blitt smittet selv, men jeg er villig til å risikere livet for at mine barn ikke blir traumatisert. Er heldigvis ikke i risikogruppen, så sannsynligvis ville det gått greit. 

Munnbind og briller som noen nevner her, er også en god ide hvis man ikke har anledning til å isolere seg helt med barnet. 

Anonymkode: cf2b4...030

Tja. Vanskelig å vite hva som er best/verst. Vil tro at barnet vil bli mer preget hvis du hadde dødd etter du hadde blitt smittet.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (3 timer siden):

Tja. Vanskelig å vite hva som er best/verst. Vil tro at barnet vil bli mer preget hvis du hadde dødd etter du hadde blitt smittet.  

For en teit ting å si. Du skjønner vel at en 6-åring må ha noen nær seg uansett. Så den risikoen må en faktisk ta.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd å unngått at vi begge voksne skulle bli syke på samme tid. Så jeg ville ha isolert meg og sykt barn i kjelleren hvor vi har gjesterom m tv og bad og så måtte far og andre barn vært i andre deler av rekkehuset og vi ville spist i kjelleren. Vi er heldige som har ekstra bad.

Hadde vi ikke hatt ekstra bad så ville jeg ha vasket over bad og håndtak/overflater flere ganger daglig. Jeg ville vært nær sykt barn og gitt omsorg, men hatt god hygiene og ikke sovet nese mot nese liksom. Det er jo familier som har unngått at alle ble smittet på samme tid så ville forsøkt det. Det er slitsomt å være syk selv mens barn er syke. 

Hadde vi fått påvist smitte hos en i huset så ville jeg nok ha igangsatt vasking av bad og overflater/fjernkontroller osv. 

Anonymkode: 7664b...b52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vårt barn på 6 år testet positivt for korona i dag! Vi skal holde oss unna, men hvordan? Råd?

Vi andre er negative!

Anonymkode: a206f...681

Dere kan ikke holde dere unna ett barn på 6år!!! Barnet trenger dere,trøst,kos og nærhet. Munnbind,vernebriller og evt sånn drakt? om du er veldig redd for å bli syk. Eller bare munnbind og holde litt avstand. 

Anonymkode: 04f3c...db9

AnonymBruker
Skrevet

Mye mulig man her har blitt smittet før testsvar men jeg hadde kjøpt inn visir, munnbind og hansker pluss engang stelle frakk. Å holdt resten av fam unna. Det skjønner en seksåring. Barn tåler d bedre vi voksne kan dø så ikke noe grunn å vase rundt i huset alle mann.

Anonymkode: f5b9d...919

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere kan ikke holde dere unna ett barn på 6år!!! Barnet trenger dere,trøst,kos og nærhet. Munnbind,vernebriller og evt sånn drakt? om du er veldig redd for å bli syk. Eller bare munnbind og holde litt avstand. 

Anonymkode: 04f3c...db9

Hjelper ikke at mor eller far har munnbind for å ikke bli smittet. Da må jo 6åringen bruke munnbind og. Man kan ikke være redd for å bli smittet av egen 6åring, de trenger nærhet og omsorg! De er for små til å bare klare seg selv og isoleres alene. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hjelper ikke at mor eller far har munnbind for å ikke bli smittet. Da må jo 6åringen bruke munnbind og. Man kan ikke være redd for å bli smittet av egen 6åring, de trenger nærhet og omsorg! De er for små til å bare klare seg selv og isoleres alene. 

Helt enig! Herregud, tenk å gå rundt i smittefrakk, munnbind og vernebriller 24/7 rundt en syk 6-åring som kanskje blir redd i tillegg. Nei, vettu hva, det får være grenser.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vel; Her har vi bare et bad og to soverom (med en dobbeltseng og en barneseng) fordelt på oss 4 i familien, så dersom en blir smitta så blir nok alle det...

Anonymkode: 5ee3d...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...