Gå til innhold

Har sagt ja til vaksinen, angrer :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så redd! har en historikk med panikklidelse med særskilt redsel for blodpropp og hjerneblødning (anfallene "kjentes ut" som hjerneblødning og var på legevakt flere ganger). Har likevel sagt ja til moderna-vaksinen, og rasjonelt vet jeg at denne er trygg og det nok går bra. likevel kjenner jeg meg urolig! Den er nå neste uke, og pga. jeg jobber med mye mennesker føler jeg ekstra press på å ta den. Noen råd? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler med deg. Men jeg tror vi bare må velge å stole på fagpersoner som vet mer om dette enn vi gjør. Om du ikke er lege eller medisinsk helsepersonell, så har du vel gjerne heller ingen utdanning eller opplæring og erfaring med disse tingene. Så det er nok lurt å stole på de som er utdannet innenfor dette feltet, som jobber med dette hver dag, og som går god for vaksinen. Helsepersonell ble jo vaksinert først av alle, og de har jo latt seg gjøre det... I det lange løp er det sikkert tryggere å bli vaksinert enn å la være. Tenk bare på alle de andre vaksinene vi har fått her i Norge som barn, som også har hatt bivirkninger for noen, men som vi ikke en gang tenker over i hverdagen.

Men snakk med fastlegen din om dette om du er skikkelig bekymret. Særlig når en har angst og panikkangst, kan det være ekstra lurt med en samtale med fastlegen for å bli litt betrygget :)

• Liker 3
Skrevet

Fortsett å være rasjonell. 

Panikklidelse er jo også noe man "overvinner" ved å være rasjonell. 

Husk hvorfor du gjør dette. ❤️ 

Noen tanker: hvordan har du følt det om du var årsaken til noen andres sykdom/død... Hvordan skal vi komme ut av dette om alle gav etter for vaksinefrykt? Sjansen for at det skjer noe galt er veldig liten. All medisin kan gi bivirkninger, men vi tar de uansett. Og ikke minst, legene er så flinke i dag.

• Liker 3
Skrevet

Det blir feil å gjennomføre dette om det føles feil for deg. Det viktigste her er at hvert individ får muligheten til å ta et fullstendig fritt valg, og fullt og helt tar ansvar for det valget, hva enn det er.

• Liker 7
  • Opprett ny...