AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Jeg er en kvinne i starten av 30-årene i et forhold med en mann på samme alder. Vi har vært sammen i 6 mnd, og har nesten ikke sex. Helt i starten ble det noen ganger i uka, men fort gikk det over til å bli max en gang i uka, og nå er det enda mindre enn det. Grunnen er at jeg absolutt ikke har sexlyst.. Jeg klarer ikke å bli tent, jeg sliter med tørrhet i skjeden og at jeg lett blir sår (selv om vi bruker masse glidemiddel). Det gjør at når vi først har sex er det ikke en spesielt hyggelig opplevelse heller. Jeg har en sykdom som kan gi seksuell dysfunksjon, og jeg har tatt opp problemet med legen og har hatt GU for å se om ting ser normalt ut - noe det gjør. Mannen har helt normal sexlyst, og synes at 2-3 ganger i uka er fint. Jeg tør nesten ikke kose med ham om kveldene de gangene vi sover sammen (er ikke samboere), fordi jeg ikke vil avvise ham når han blir tent. Vil helst bare legge meg rett til å sove. Jeg kunne godt ha kost masse, men han blir tent av nærhet og da må jeg avvise han når han prøver seg. Han sier at kos ikke trenger å føre til sex, men jeg merker at han får lyst og prøver seg. Synes det er kjempeubehagelig, og er redd for at forholdet som er ganske ferskt stagnerer fordi vi ikke er nok intime. Samtidig føler jeg ikke at det er riktig at jeg har sex bare fordi han vil, for jeg har ikke hatt noe glede av det siden helt i starten av forholdet. Er det normalt å ha så lite sexlyst som en kvinne i "sin beste alder"? Anonymkode: 00e20...9f7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Kanskje du har kommet i tidlig overgangsalder Anonymkode: cd735...b70
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du har kommet i tidlig overgangsalder Anonymkode: cd735...b70 Det tror jeg ikke, har ingen andre symptomer på det og lege har ikke tenkt i de baner heller. Anonymkode: 00e20...9f7
Mei88 Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Er noen som mener jo mer sex man har jo mer sex ønsker man, kanskje leke litt med seg selv å se om det hjelper ? 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Der fins ingen mal for sexlyst, men det egoistisk av deg å gå inn i forhold når du faktisk ikke ønsker sex i det hele tatt annet enn med en annen aseksuell person. De aller fleste ønsker et sexliv og gapet mellom deg og din kjæreste vil gjøre det umulig for noen av dere å ha det bra. Du bør gjøre det slutt å la din kjæreste få mulighet til å være med noen som ønsker sex med han. Anonymkode: 021c4...6e2 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 Går du på hormonprevensjon? Jeg slet veldig med sexlyst før, men fikk et nytt liv etter at jeg kuttet ut p-piller og hormonspiral. Nå har jeg veldig høy sexlyst før eggløsning (10-12 dager). Har fremdeles lav sexlyst utenom det, men det er jo himmelvid forskjell fra sånn som det var før. Nå får jeg ikke dårlig samvittighet av å avvise samboeren heller, vi vet jo begge at det tar seg opp igjen når eggløsning nærmer seg på ny. Anonymkode: b9569...2ec 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Mei88 skrev (1 minutt siden): Er noen som mener jo mer sex man har jo mer sex ønsker man, kanskje leke litt med seg selv å se om det hjelper ? Litt av problemet er at jeg får vondt og blir veldig sår under samleie, og derfor er det ikke fristende å ha det så ofte.. Tar minst et par dager før det føles normalt der nede etter samleie. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Der fins ingen mal for sexlyst, men det egoistisk av deg å gå inn i forhold når du faktisk ikke ønsker sex i det hele tatt annet enn med en annen aseksuell person. De aller fleste ønsker et sexliv og gapet mellom deg og din kjæreste vil gjøre det umulig for noen av dere å ha det bra. Du bør gjøre det slutt å la din kjæreste få mulighet til å være med noen som ønsker sex med han. Anonymkode: 021c4...6e2 Vi har jo sex innimellom, så aseksuell vil jeg ikke si at jeg er! Ingen av oss ser på sex som det viktigste i et forhold, men han kan selvsagt gjøre det slutt med meg dersom han synes det blir for lite. Anonymkode: 00e20...9f7 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 Jeg har alltid slitt med sexlyst. Hvis jeg får bestemme så kan jeg gå flere måneder uten. Jeg har funnet naturpreparater som fungerer faktisk. Jeg drakk en type te om morgenen som gjorde at sexlysten kom snikende iløpet av dagen. Forskjellige sexsider selger preparater som skal øke sexlysten. Du kan prøve det? Anonymkode: 2f0ca...5de
Fioljenta Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 (endret) Det er mye som er normalt! Jeg sitter faktisk akkurat nå og leser forskningsartikler om kvinners sexlyst (det kommer et innlegg om noen dager på nettsiden min). En forskningsartikkel jeg fant hadde spurt over 3500 portugisiske kvinner om hvor ofte de ikke hadde sexlyst når de startet å kose, men så dukket den opp etterhvert. Og 85% sa at det skjedde. For42% var det helt normalt at de ikke hadde lyst når de startet. Det snodige var at det var lite forskjell mellom de som mente de hadde problemer med lite lyst og de som ikke mente at de hadde problemer. Forskerne konkluderte derfor med at det at det er helt vanlig at kvinner sexlyst er responsiv, altså som et resultat av kjærtegn, kyssing eller lignende. Derfor trenger det ikke å være noe galt med deg (altså, jeg aner ikke noe om sånn seksuell dysfunksjon og sykdom), men det er normalt å ha responsiv sexlyst. Derfor synes jeg det er litt trist at du ikke tørr kose, være intim. Prøv å ta ham på ordet. Bli enige om på forhånd at dere ikke skal ha sex, bare kose. Og hold løftet. Selv om du kanskje får lyst. Da senker du terskelen til neste gang. Han sier jo at kos ikke trenger å føre til sex. Så vær tydelig før dere starter, at det ikke blir noe sex. Og - for all del - senk skuldrene! Slapp av og nyt nærheten. Prestasjonsangst, press og sånt er jo effektive lystdrepere! 💜 Endret 22. april 2021 av Fioljenta 5
sicario Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det normalt å ha så lite sexlyst som en kvinne i "sin beste alder"? Anonymkode: 00e20...9f7 Der er veldig vanskelig å skulle slå fast hva som er «normalen» og ha det som et premiss. Vi er mange milliarder mennesker på jorden og ingen! er like! vi er heller ikke like nør det gjelder seksualitet. Hvor godt vi syntes det er, hva vi får ut av det, hvor ofte vi har lyst etc. i tillegg, bare for å gjøre det enda mer komplisert, så forandrer seksualiteten seg igjennom livet. Seksualiteten er dynamisk. Det man liker/ikke liker, ønsker/ikke ønsker i dag, kan være noe helt annet om noen år ☺️. du skriver at du kan oppleve rent ubehag ved seks (penetrering?). Om du opplever ubehag hver gang, er det ikke rart at lysten og behovet forsvinner. Jeg tenker du kanskje burde forfølge den biten litt til. Ikke slå deg til ro med en enkel GU. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Er du undervektig? Anonymkode: b2851...f75
sicario Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Der fins ingen mal for sexlyst, men det egoistisk av deg å gå inn i forhold når du faktisk ikke ønsker sex i det hele tatt annet enn med en annen aseksuell person. De aller fleste ønsker et sexliv og gapet mellom deg og din kjæreste vil gjøre det umulig for noen av dere å ha det bra. Du bør gjøre det slutt å la din kjæreste få mulighet til å være med noen som ønsker sex med han. Anonymkode: 021c4...6e2 Tolker TS dit hen at hun gjerne skulle ønske at hun ville ha sex, og i tillegg opplever ubehag ved sex. kan jo tenkes at de er glad i hverandre og har lyst til å få en form for hjelp som gjør at hun kan nyte sex, og igjen få lyst til å ha sex med kjæresten sin, og at kjæresten er en omtenksom fyr som vil gi kjæresten sin tid til å finne it av hva som er problemet. kan jo tenkes eller? 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 sicario skrev (7 minutter siden): Tolker TS dit hen at hun gjerne skulle ønske at hun ville ha sex, og i tillegg opplever ubehag ved sex. kan jo tenkes at de er glad i hverandre og har lyst til å få en form for hjelp som gjør at hun kan nyte sex, og igjen få lyst til å ha sex med kjæresten sin, og at kjæresten er en omtenksom fyr som vil gi kjæresten sin tid til å finne it av hva som er problemet. kan jo tenkes eller? Spiller ingen rolle. Ts ønsker sex sjeldnere enn én gang per uke mens kjæresten ønsker sex annenhver dag. Han kommer til til å bli totalt ødelagt av dette forholdet i lengden samme om ts skulle finne en magisk te som hun gir henne lyst på sex én gang i uka igjen. Når de i tillegg må fyre på med glidemiddel er det egentlig klart som dagen at ts har sex på viljen, ikke fordi hun har lyst eller utbytte av det. De gjør hverandre en tjeneste med å gjøre det slutt. Anonymkode: 021c4...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 Går du på hormonell prevensjon? P-piller? Hørt at mange mister sexlyst av det. Anonymkode: ef871...670 2
Laraa Skrevet 22. april 2021 #15 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg har alltid slitt med sexlyst. Hvis jeg får bestemme så kan jeg gå flere måneder uten. Jeg har funnet naturpreparater som fungerer faktisk. Jeg drakk en type te om morgenen som gjorde at sexlysten kom snikende iløpet av dagen. Forskjellige sexsider selger preparater som skal øke sexlysten. Du kan prøve det? Anonymkode: 2f0ca...5de Hvilken te?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #16 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Der fins ingen mal for sexlyst, men det egoistisk av deg å gå inn i forhold når du faktisk ikke ønsker sex i det hele tatt annet enn med en annen aseksuell person. De aller fleste ønsker et sexliv og gapet mellom deg og din kjæreste vil gjøre det umulig for noen av dere å ha det bra. Du bør gjøre det slutt å la din kjæreste få mulighet til å være med noen som ønsker sex med han. Anonymkode: 021c4...6e2 sånne svar irriterer meg! Mannen er da ikke hjelpesløs! om dette er et problem for han bør han gjøre det slutt å gå videre i livet! Det er da ikke TS sitt ansvar å gjøre det slutt på hans vegne. Anonymkode: a2cc0...1b0 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #17 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er du undervektig? Anonymkode: b2851...f75 Hva har det med saken å gjøre? Jeg er ikke ts men har samme problem, og jeg er undervektig 😮 Anonymkode: 73f81...3f2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #18 Skrevet 22. april 2021 Fioljenta skrev (49 minutter siden): Det er mye som er normalt! Jeg sitter faktisk akkurat nå og leser forskningsartikler om kvinners sexlyst (det kommer et innlegg om noen dager på nettsiden min). En forskningsartikkel jeg fant hadde spurt over 3500 portugisiske kvinner om hvor ofte de ikke hadde sexlyst når de startet å kose, men så dukket den opp etterhvert. Og 85% sa at det skjedde. For42% var det helt normalt at de ikke hadde lyst når de startet. Det snodige var at det var lite forskjell mellom de som mente de hadde problemer med lite lyst og de som ikke mente at de hadde problemer. Forskerne konkluderte derfor med at det at det er helt vanlig at kvinner sexlyst er responsiv, altså som et resultat av kjærtegn, kyssing eller lignende. Derfor trenger det ikke å være noe galt med deg (altså, jeg aner ikke noe om sånn seksuell dysfunksjon og sykdom), men det er normalt å ha responsiv sexlyst. Derfor synes jeg det er litt trist at du ikke tørr kose, være intim. Prøv å ta ham på ordet. Bli enige om på forhånd at dere ikke skal ha sex, bare kose. Og hold løftet. Selv om du kanskje får lyst. Da senker du terskelen til neste gang. Han sier jo at kos ikke trenger å føre til sex. Så vær tydelig før dere starter, at det ikke blir noe sex. Og - for all del - senk skuldrene! Slapp av og nyt nærheten. Prestasjonsangst, press og sånt er jo effektive lystdrepere! 💜 Takk for et meget godt og informativt innlegg Anonymkode: a2cc0...1b0
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #19 Skrevet 22. april 2021 TS du er ikke alene! men dette temaet er tabu! man får alltid høre at det er noe galt med deg om man har lite sexlyst, så folk vil ikke være åpne om det. Jeg er en gift kvinne i 30 årene totalt uten sexlyst!! Hadde det vært opp til meg hadde jeg aldri hatt sex igjen, det hadde vært en befrielse! Anonymkode: a2cc0...1b0 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #20 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre? Jeg er ikke ts men har samme problem, og jeg er undervektig 😮 Anonymkode: 73f81...3f2 Det sier seg vel selv? Anonymkode: 78719...3a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå