Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bør man nevne at man har barn i barnehage eller skole under et intervju? Eller er sjansen større formå få jobben ved å ikke nevne barn? 

Anonymkode: 91af0...260

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det egentlig kommer litt an på jobben, og hvor mye som kreves av deg der. I utgangspunktet syntes jeg man godt kan si det, det kommer frem uansett, men det er ikke noe som nødvendigvis burde trenges å nevnes med mindre det kommer opp. Noen ganger spiller det nok også veldig positivt - som hvis du vil jobbe med barn eller unge. 

Men hvis man under intervjuet kommer inn på temaet ferie, overtid, fravær eller jobb-reiser og de forventningene som stilles burde man være ærlig fra start å si at man f.eks. må ha ferie i skoleferien, eller ikke kan jobbe overtid fordi man må rekke barnehagen. Men man søker jo gjerne ikke på jobber eller takker ja til stillinger som krever at man er mer borte hjemmefra enn man har mulighet til. 

Man skal ikke diskriminere, men man skal heller ikke takke ja til jobber man ikke kan ha pga familiesituasjonen :) 

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Det er absolutt ikke noe man er forplikta til å si noe om. 

Jeg har egentlig inntrykk av mange arbeidsgivere synes det er positivt at man har barn - de fleste får jo unger uansett, og dersom man allerede har fått dem, slipper framtidig arbeidsgiver å forholde seg til permisjoner... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd dette som negativt. Og om jeg hadde det, så hadde jeg ikke ønsket å jobbe der heller. De aller fleste arbeidsgivere forstår at man har et liv utenfor jobben, og legger til rette slik at folk skal synes det er attraktivt å jobbe for dem.

Anonymkode: 6d3f5...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...