AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Jeg ble meldt inn til barnevernet. Vi trodde at det ville være en enkel sak og misforståelse ryddes unna fort . Men ikke med saksbehandler vi fikk , ikke alle bør jobbe i BV for noen nyter den makten de får . Vi ble helt utslitt av det presset og måten de gikk fram på. Da saken endelig ble avsluttet hadde de ødelagt mye . Men jeg viste at det var feil den måten de saksbehandlet på og det var min plikt å melde BV inn til statsforvalter for at andre familier ikke skulle gå gjennom det samme. Nå er konklusjonen klar fra SF : BV har brutt flere lover og SF ber BV om å få inn nye rutiner. Min mening er at det må en endring til i BV og bedre oppfølging og kontroll på at saksbehandlere gjør jobben rett og ikke minst er ærlige / skriver sant for det kan få store konsekvenser og ikke minst små BV kontorer bør ikke eksistere men slås sammen med andre større kontorer. Anonymkode: e1559...d2a 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Hvorfor er det ingen av dere som klarer å skrive ordentlig? Anonymkode: 6232c...825 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det ingen av dere som klarer å skrive ordentlig? Anonymkode: 6232c...825 Det kan være nettopp dette de utnytter. Ikke skrivefeilene i seg selv, men at man ikke har gode formuleringer. Det er ikke noe de skal vektlegge, men jeg har selv bekjente som jobber i barnevernet og stiller store spørsmål ved deres vurderingsevner. At man ikke klarer å fremstå optimalt i den situasjonen er helt naturlig. Man behøver ikke være språksterk for å være en god forelder. Anonymkode: 7ecc6...58b 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor er det ingen av dere som klarer å skrive ordentlig? Anonymkode: 6232c...825 Fordi det ville ha blitt alt for langt Anonymkode: e1559...d2a
Gjest Smeltemann Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Etter å hatt samarbeid med barnevernet i flere å, avsluttet vi samarbeidet . Det var en gjeng med maktsyke eldre damer som dro rundt til familiene å utøvde makt som de ikke hadde.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 Bra at du meldte til Statsforvalter. Det tyder også på at du er ganske ressurssterk, for veldig mange har dessverre ikke overskudd til det, enten det er barnevern, skole, kommunehelsetjenesten eller andre som ikke gjør jobben sin riktig. Jeg er VELDIG enig i det du sier om små barnevernstjenester/kommuner! Jeg har selv jobbet på et slik sted. Den eneste fordelen med så små forhold var at alle samarbeidende etater og alle ledelsesnivåer (som ikke er så mange i små kommuner) var lett tilgjengelig. Alle kjente alle, og dermed trengtes ingen tunge byråkratiske prosedyrer og møter for å få formidlet til ordfører og rådmann at det var komplett umulig å levere faglig gode nok og forsvarlige tjenester under så små forhold. Det kunne jeg fortelle dem i lunsjen og gjennom andre uformelle samtaler gjennom arbeidsdagen for å få fortgang i prosessen med å inngå interkommunalt samarbeid med nabokommunene. Jeg kunne opplyse dem løpende om utfordringene som dukket opp som følge av at forholdene var altfor små. Og det aller største problemet er i mine øyne å sikre objektive undersøkelser og avgjørelser når alle kjenner alle, alle samarbeidspartnere også er en del av det samme lille lokalmiljøet, halvparten er i slekt eller gamle skolekamerater osv. Da hjalp det lite at jeg kom fra og bodde et annet sted og ikke kjente alle, for nesten all informasjon jeg skulle innhente i en undersøkelse eller alle drøftinger med kolleger/ledere sto i fare for å være farget av de små forholdene og alles kjennskap til alle. Anonymkode: 60a32...46e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå