AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Jeg og typen møttes gjennom tinder for snart to år siden, og vi har vært i et avstandsforhold siden. For en liten stund tilbake så startet han i ny jobb, og dermed fikk han nye kolleger. En av disse har han fått et veldig godt vennskap med, og dette er en kvinne. Jeg har selv møtt henne. Innerst inne så syns jeg det er viktig at jeg aksepterer dette, og at de kan være venner uten at jeg skal stille spørsmålstegn ved det - men han treffer henne ofte flere ganger i uken. De spiser middag sammen, lunsj og går turer sammen. De gjør egentlig det meste, og jeg kjenner at det plager meg mer enn jeg ønsker å innrømme. Jeg tror at det som plager meg mest er at han både snakker om og møter henne ofte. Det er ingen andre enn henne han møter eller tilbringer tid sammen med. Han har hatt mange mennesker i livet sitt som har levd på kant med loven, og som har en livsstil som han ikke ønsker å ha lenger - og derfor har han kuttet omtrent alle ut. Derfor er det vanskelig for meg å skulle si at det plager meg at han møter henne når jeg vet at han faktisk har måttet ta avstand fra gamle venner og bekjente, og at han egentlig er veldig ensom store deler av tiden. Denne kvinnen er suksessfull, hun har gode verdier og bryr seg veldig om de rundt seg - og derfor føler jeg at jeg burde være glad på hans vegne.. Men likevel - det plager meg. Hva ville dere ha gjort i min situasjon? Anonymkode: 5dd09...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Den er vanskelig. Min mann har ei bestevenninne han har hatt i sikkert 10 år før han traff meg. Fra dag èn har han vært opptatt av at jeg også skulle bli kjent med henne- og forklart hvorfor hun er viktig for ham. Hun har også gjort alt hun kan for at vi to skal bli venner og vise at hun ikke er en trussel for forholdet. Så hos oss har det fungert veldig bra da. Men han spiser ikke med henne flere ganger om uken akkurat. De møtes kanskje en gang om måneden, men ringes mer. Nå har vi vært godt gift i 20 år våre barn er bestevenner med hennes barn. Anonymkode: 7ec6b...3c1 9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Det høres jo ut som han er mer i et forhold med henne enn med deg? 😅 Anonymkode: 8bb8e...a78 13
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den er vanskelig. Min mann har ei bestevenninne han har hatt i sikkert 10 år før han traff meg. Fra dag èn har han vært opptatt av at jeg også skulle bli kjent med henne- og forklart hvorfor hun er viktig for ham. Hun har også gjort alt hun kan for at vi to skal bli venner og vise at hun ikke er en trussel for forholdet. Så hos oss har det fungert veldig bra da. Men han spiser ikke med henne flere ganger om uken akkurat. De møtes kanskje en gang om måneden, men ringes mer. Nå har vi vært godt gift i 20 år våre barn er bestevenner med hennes barn. Anonymkode: 7ec6b...3c1 Utrolig fint å høre at det har fungert så godt for dere. Det er jo viktig å ta vare på vennskap! Og fint at han har vært så åpen med deg om det og inkludert deg. Jeg føler egentlig at det også er det kjæresten min forsøker å gjøre ved at han introduserte oss for hverandre, og at han er såpass åpen om når de møtes og hva de gjør. Men det blir kanskje en større utfordring når vi ikke bor sammen, og vi er langt fra hverandre. Håper det kan bli bedre i fremtiden, for jeg kjenner på et ubehag. Prøver å legge det fra meg, men det sniker seg inn igjen av og til - spesielt i periodene hvor de er mye sammen. Anonymkode: 5dd09...bdd
WonderWomaan Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Skjønner det plager deg. Jeg hadde egentlig bare vært ærlig med han, sagt at det plager meg, og at du ikke helt stoler på dette vennskapet. Se hva han sier. Er normalt bli usikker. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres jo ut som han er mer i et forhold med henne enn med deg? 😅 Anonymkode: 8bb8e...a78 Vel - vi bor jo i 2 helt ulike byer, så vi møtes så ofte vi kan - men selvsagt ikke ofte nok. Vi tilbringer høytider sammen og ferier, og en helg her og der når vi har mulighet til det. Men jeg forstår godt hva du mener - for det føles nesten litt sånn. At hun fyller den plassen som jeg egentlig skulle hatt dersom vi bodde i samme by. Selvsagt er det fint at han har henne som en venn når jeg ikke kan være der, men selvsagt skulle jeg ønske at JEG var den personen. Det er vel kanskje egoistisk av meg å tenke sånn.. Jeg vet ikke. Anonymkode: 5dd09...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 WonderWomaan skrev (1 minutt siden): Skjønner det plager deg. Jeg hadde egentlig bare vært ærlig med han, sagt at det plager meg, og at du ikke helt stoler på dette vennskapet. Se hva han sier. Er normalt bli usikker. Godt å høre at det er forståelig. Jeg har nevnt det såvidt - at jeg syns det er litt sårt at han tilbringer såpass mye tid med henne, og at de gjør så mye sammen. Det stakk skikkelig i brystet da han fortalte meg at de hadde vært ute og spist på bursdagen hans - på en restaurant hvor jeg og han spiste, og de spiste akkurat det samme som vi gjorde den gangen. Jeg kunne ikke være der på bursdagen hans, men hun var der.. Det gjorde skikkelig vondt. Anonymkode: 5dd09...bdd 5
Nymerïa Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 Jeg skjønner deg godt, både på det at du synes det er ubehagelig og på at du ikke ønsker å legge noen føringer på vennskapet hans. Jeg hadde ikke ønsket å være den kjæresten jeg heller. Kommer dere til å være i avstandsforhold lenge?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt å høre at det er forståelig. Jeg har nevnt det såvidt - at jeg syns det er litt sårt at han tilbringer såpass mye tid med henne, og at de gjør så mye sammen. Det stakk skikkelig i brystet da han fortalte meg at de hadde vært ute og spist på bursdagen hans - på en restaurant hvor jeg og han spiste, og de spiste akkurat det samme som vi gjorde den gangen. Jeg kunne ikke være der på bursdagen hans, men hun var der.. Det gjorde skikkelig vondt. Anonymkode: 5dd09...bdd Han sa da at han forstod at det var sårt, men at det ikke er mer enn et vennskap. Anonymkode: 5dd09...bdd
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 NymeriaRhoynar skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner deg godt, både på det at du synes det er ubehagelig og på at du ikke ønsker å legge noen føringer på vennskapet hans. Jeg hadde ikke ønsket å være den kjæresten jeg heller. Kommer dere til å være i avstandsforhold lenge? Nei, det er akkurat det.. Jeg vil jo at han skal ha det bra og være med mennesker som han er glad i. Vi skal flytte sammen neste år! Til sommeren. Det er jo en stund til, men vi har ventet såpass lenge at det føles veldig nærme nå. Vi elsker jo hverandre veldig høyt, og vi har fått det til å fungere veldig bra til tross for avstanden. Anonymkode: 5dd09...bdd
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Enten får du få deg en kamerat på samme måte, eller bare gå. Anonymkode: db961...61f 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enten får du få deg en kamerat på samme måte, eller bare gå. Anonymkode: db961...61f For meg hadde det blitt veldig unaturlig å gå inn for å få en kamerat når jeg er i et forhold. Det føles bare veldig feil. Anonymkode: 5dd09...bdd
McMary Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 Mulig jeg ødelegger det de andre prøver å bygge opp her nå, men jeg har ingen venninner jeg er så mye sammen som du beskriver at kjæresten din og venninnen er. De jobber sammen også? Jeg syns det er too much, hadde ikke likt det. Jeg har veldig nære venninner, men ser de stort sett en gang i måneden eller annenhver, utenom korona. Har en som bor nærme som jeg noen ganger ser et par ganger i uka fordi vi ofte går tur i nabolaget, men er sjelden ute og spiser med henne nettopp fordi vi ses på tur eller til en kopp te hos hverandre. 4
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 Hvilke ting gjør du og han sammen, når dere først er sammen da?
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #15 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): For meg hadde det blitt veldig unaturlig å gå inn for å få en kamerat når jeg er i et forhold. Det føles bare veldig feil. Anonymkode: 5dd09...bdd Nettopp!! Anonymkode: db961...61f 1
Marai Skrevet 22. april 2021 #16 Skrevet 22. april 2021 (endret) Jeg hadde ikke likt det. Ja, greit å ha venninnen, men det for å være måte på . Du må si til han at du synes det er ubehagelig og prøvbfor at han til å skjønne. Hvis han ikke respekterer deg så hadde jeg funnet en som bor nærmere Endret 23. april 2021 av Marai 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #17 Skrevet 22. april 2021 Tror du heller bør gjøre det slutt: for begges del. 2 år er lang tid å ha avstandsforhold. Det er ikke rimelig av deg å kreve at han skal leve i ensomhet fordi du blir sjalu. Det høres og langt mer bærekraftig ut for han å heller bli sammen med hun som er der han er som han liker å gjøre dagligdagse ting med. Og kanskje vil det og bli bedre for deg å heller finne deg en kjæreste der du bor? Anonymkode: af37f...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #18 Skrevet 22. april 2021 McMary skrev (59 minutter siden): Mulig jeg ødelegger det de andre prøver å bygge opp her nå, men jeg har ingen venninner jeg er så mye sammen som du beskriver at kjæresten din og venninnen er. De jobber sammen også? Jeg syns det er too much, hadde ikke likt det. Jeg har veldig nære venninner, men ser de stort sett en gang i måneden eller annenhver, utenom korona. Har en som bor nærme som jeg noen ganger ser et par ganger i uka fordi vi ofte går tur i nabolaget, men er sjelden ute og spiser med henne nettopp fordi vi ses på tur eller til en kopp te hos hverandre. Godt poeng. De færreste voksne treffer venner så ofte som typen til TS tydeligvis treffer sin venninne. Jeg hadde ikke vært komfortabel med dette. Ville ikke nektet typen å ha venninner, men ville bare sagt at dette ikke var noe for meg. At det blir for rart for meg å være i et forhold med en som praktisk talt «dater» venninnen sin, og treffer henne veldig mye oftere enn meg. Det hadde forresten ikke forundret meg om denne venninnen var interessert i typen til TS, selv om ikke han skulle være det. Anonymkode: ef3a3...076 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #19 Skrevet 22. april 2021 Egentlig burde han heller facetime deg like mye som han møter denne "venninnen". Er man i et forhold, avstand eller ei så burde man ikke henge såpass mye med andre. Anonymkode: 68e3b...6a8
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #20 Skrevet 23. april 2021 Mrs. Random Nick skrev (10 timer siden): Hvilke ting gjør du og han sammen, når dere først er sammen da? Vi gjør veldig mye forskjellig. Vi går turer, lager og spiser en god middag sammen, drar gjerne også på en kafé eller en restaurant sammen - og vi er veldig fysiske med hverandre når vi endelig ser hverandre igjen. Vi kan bare ligge og holde rundt hverandre i timesvis. Vi ser gjerne en god film.. Vi gjør det meste. Anonymkode: 5dd09...bdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå