Gå til innhold

Pris på drenering og legge helle steiner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et uteområdet hvor det nå er plen. Ønsker å ha helle steiner her. Området er ca 15 kvadrat. Hvor mye koster dette? Tenker de billigste type helle steinene

Anonymkode: d8ae1...17c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å legge heller er ikke billig, ig du kan få fast pris om du kontakter noen som driver med hage/stein. 

Drenering varierer veldig, de fleste gir en ca pris, men gir beskjed om at det blir ekstra per time om de feks finner fjell når de graver. Vår drenering ble over dobbelt så dyr som forventet, men vi var litt uheldige da....

Anonymkode: 512e6...83b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å legge heller er ikke billig, ig du kan få fast pris om du kontakter noen som driver med hage/stein. 

Drenering varierer veldig, de fleste gir en ca pris, men gir beskjed om at det blir ekstra per time om de feks finner fjell når de graver. Vår drenering ble over dobbelt så dyr som forventet, men vi var litt uheldige da....

Skulle stå at å legge heller ER billig! 

AnonymBruker
Skrevet

Å legge heller er billig, men man må gjøre grunnarbeid for et fint resultat. Drenering derimot ... Vi skulle drenere rundt 3 av husets vegger og fikk flere bedrifter på befaring. Prisene varierte mellom 350 og 450. Det var mer enn det vi så for oss, så det må vente litt til.

Anonymkode: 10cef...16c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skulle stå at å legge heller ER billig! 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å legge heller er billig, men man må gjøre grunnarbeid for et fint resultat. Drenering derimot ... Vi skulle drenere rundt 3 av husets vegger og fikk flere bedrifter på befaring. Prisene varierte mellom 350 og 450. Det var mer enn det vi så for oss, så det må vente litt til.

Takk for svar! 😊 Jeg tenker mest på å få noen til å gjøre grunnarbeidet, da jeg er en veldig liten dame og det hadde blitt en alt for tung jobb for meg å gjøre selv 😅 Og da er det fint om de legger steinene for meg også.. 

Noen av dere som kan tenke dere hva jeg burde spare opp før jeg kontakter et firma? Jeg har virkelig ikke peiling på hva det vil koste... 10 000? 30 000? Er jo ikke store området. Og om ca 10 år så skal en støtte mur bygges om, og da må nok alt graves bort igjen. Men i de 10 årene vil jeg gjerne ha en fin uteplass 😜 Men jeg trenger nok ikke å ha alt helt perfekt, ønsker bare ha en rett flate jeg kan ha hagemøbler på

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Takk for svar! 😊 Jeg tenker mest på å få noen til å gjøre grunnarbeidet, da jeg er en veldig liten dame og det hadde blitt en alt for tung jobb for meg å gjøre selv 😅 Og da er det fint om de legger steinene for meg også.. 

Noen av dere som kan tenke dere hva jeg burde spare opp før jeg kontakter et firma? Jeg har virkelig ikke peiling på hva det vil koste... 10 000? 30 000? Er jo ikke store området. Og om ca 10 år så skal en støtte mur bygges om, og da må nok alt graves bort igjen. Men i de 10 årene vil jeg gjerne ha en fin uteplass 😜 Men jeg trenger nok ikke å ha alt helt perfekt, ønsker bare ha en rett flate jeg kan ha hagemøbler på

ts

Du kan be om timepris eller fastpris. 

Folk som har jobbet hos oss i hagen har tatt ca 400kr i timen uten moms. Men du trenger ikke landscape firma - omtrent alt av håndverkerfirma kan trolig gjøre en bra jobb. Sjekk firma som har bygget platting osv.

Be dem på befaring og et uforpliktende tilbud. Da får du se hvor mye de vil ha og kan sammenligne prisene.

Jeg tror ikke det vil koste 30.000 for å være ærlig. Men et sted mellom 15 og 20 materialler inkludert? Man kan gjøre det på mange måter - spør hva som er billigst som kan vare i 10 år og ikke la deg overbevise om fancy løsninger siden det er ment som midlertidig løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...