Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten har vært sammen i straks ett år. Jeg er 34, han 42. Ingen barn. Vi eier hver vår lille leilighet, men han bor mer eller mindre her, og har sovet her hver eneste natt i 5 måneder. Det hender seg han tar jobbmøter hjemme hos seg hvis vi begge har mye møter samtidig, men stort sett er vi sammen 24/7. Han mottar besøk her, har halve garderoberommet, har instrumenter her osv, så kan vel si han er greit husvarm.

Utfordringen min er, om det i det hele tatt er en sak, er at vi vil ta ting i ulike tempo. Jeg mener det bare er tull å eie to leiligheter, og begynner å bli klar for å flytte sammen "på ordentlig". Han vil vente. Bli bedre kjent. Bare det å bestemme seg for å flytte sammen vil jo ta tid mtp salg av leilighet(er) etc, og jeg vil si vi kjenner hverandre nokså godt nå. Har prøvd å snakke med han om dette, men han vil ikke snakke om det. Blir bare stille, sier nesten ingen ting. Så jeg VET ikke om han vil ta det rolig, han har sagt at han vil flytte sammen "en dag" og at det er meg han vil ha osv, men ikke stort mer enn det, for han bare melder seg ut av samtalen. (og han gjør ikke det på andre ting, så det er litt rart).

Jeg tenker litt på dette. Vil vi så ulikt at vi bare sløser bort tiden til hverandre? Jeg vil ha noen som vil det samme som meg, men samtidig har vi jo ikke vært kjærester ett år enda. Stresser jeg for mye, og vil jeg ta ting for raskt? eller kaster vi bort tiden til hverandre? 

Anonymkode: 94100...1d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i drøyt 1,5 år og ønsker også å flytte sammen "en dag". Begynner vel å bli mer og mer klar med ulike ting, men er likevel ikke den der at jeg er klar for å flytte sammen i morgen. Synes det har gått for kort tid. Særlig når dere er veldig mye sammen, er det nok greit å kunne trekke seg litt tilbake. Om begge eier hver sin lille leilighet har dere vel ikke råd til å kjøre et palass sammen i samme område, heller. Bruk tida til å bli bedre kjent (ikke bare være sammen, men feks stille hverandre seriøse spørsmål), så løser dette seg :)

Anonymkode: 451b2...34c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du evnt foreslå at han leier ut leiligheten sin og dere deler inntekten? Sånn siden han bor gratis hos deg nå. Hva han svarer vil si litt om han bare snylter på deg, om han er veldig usikker, eller om han bare ikke vil flytte sammen fordi dere jo ikke har vært sammen så lenge

Anonymkode: f9a34...48e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med dere begge. På en måte syns jeg 1 år er for kort tid til å flytte sammen, men samtidig ikke. Prosessen vil uansett ta tid når vi bestemmer oss for det, om vi bestemmer oss for det.

Det har skjedd kanskje 1-2 ganger i år at han har hatt jobbmøter hos seg og ikke her og han har ikke sovet der siden november. Han betaler like mye mat som meg, så sånnsett snylter han ikke, og jeg har ikke hatt noen økte utgifter med å ha han her. Økonomisk vil vi komme godt ut av det hvis vi selger siden begge har prioritert å bo smått og billig, så det er ikke et tema.

Problemet er kanskje at jeg liker klare svar og forutsigbarhet, og han bare ikke sier noe. Hadde han vært usikker så hadde jeg forstått det, men han bare melder seg ut når jeg prøver å snakke om det.

Anonymkode: 94100...1d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...