Gå til innhold

Hjelp! Han vil haste inn i et forhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dater en super snill og god mann, han gjør mer for meg enn noen andre jeg har vært med tidligere. Jeg må si at jeg er forelsket og har savnet denne følelsen en god stund.

(Vi er begge 35 år, han har et barn han har samvær med mens jeg har hovedomsorgen for to barn.)

Men han hopper virkelig raskt frem i «forholdet»! Vi har møttes i en knapp måned (Ja nesten daglig), å alt føles naturlig sådan. Problemet er at han ønsker å treffe barna mine å ta stepappa rollen , kjøpe hus, planlegge sommerferie, møte foreldrene mine osv. Jeg har bedt han om å roe litt ned men det klarer han en dag eller to, så er det snakk om visning osv igjen. Jeg har forstått, å han selv uttrykt, at han er hodestups forelsket men dette føles nesten desperat ut for meg.

Noen med tips eller erfaring rundt dette? Jeg er ikke klar for å haste inn i et forhold, spesielt ikke med tre barn som må forholde seg til nye voksne og barn i livet sitt. Er det vanlig å bli kjærester etter så kort tid nå om dagen?  (En ting er å være enige om å ikke date andre men en annen ting å offentliggjøre forholdet.) 

Anonymkode: 17289...f24

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du jo bare si i fra at du synes det er for tidlig.

Anonymkode: 07330...9a2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du må be han...

553d8dcb05b0ad3df7e17a6ea75b6604.gif

Anonymkode: b306d...6bd

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du jo bare si i fra at du synes det er for tidlig.

Anonymkode: 07330...9a2

Ja som skrevet i innlegget er dette alt blitt gjort

Gjest supernova_87
Skrevet

En slik ting som er så fin er det ofte lett å ignorere at fremdeles er en grenseoverskridelse. Klart han er entusiastisk og forelsket og gira. Men du har likevel satt en grense. Ofte må man presisere de flere ganger. Og hvis han ikke tar på alvor at det er viktig for deg å gi dette tid så er det et rødt flagg. 

Si at hvis forholdet er sterkt fortsatt i august (f.eks) skal han introduseres til barna, møt han på halvveien på noen ting, som f.eks å planlegge noe ferie sammen, drømme høyt om hvordan livet kunne sett ut. Men ikke la deg overkjøre fordi han gjør det av "gode grunner". Kjærligheten til deg viser han aller best med å respektere dine behov! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også at det er noen røde flagg som er foran meg, men litt vanskelig når man står i det.

Jeg tror ingen har behandlet meg så godt som han gjør, sexlivet er bra osv. Men.....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han elsker vel deg da? Ble helt koko i fjor jeg og, når jeg traff en som alt var så bra med. 

Kansje si det klart at dere kan introdusere barna etter 6 mnd. 

Anonymkode: cf3b2...d26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han elsker vel deg da? Ble helt koko i fjor jeg og, når jeg traff en som alt var så bra med. 

Kansje si det klart at dere kan introdusere barna etter 6 mnd. 

Elske noen etter knapp en måned? 
Da bør jeg nok avslutte, for jeg er ikke i tanken på å føle så sterk med det første

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ja som skrevet i innlegget er dette alt blitt gjort

Du skriver at du har bedt han om å roe ned litt, det tenker han sikkert at han har gjort, i to dager.

Du må nesten være mer konkret "Jeg kommer under ingen omstendigheter til å introdusere deg for barna mine før det har gått 1 år." Eller noe lignende. Poenget er at du har åpenbart ikke vært tydelig nok.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Elske noen etter knapp en måned? 
Da bør jeg nok avslutte, for jeg er ikke i tanken på å føle så sterk med det første

Er han litt kaotisk da? Impulsiv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (3 minutter siden):

Du skriver at du har bedt han om å roe ned litt, det tenker han sikkert at han har gjort, i to dager.

Du må nesten være mer konkret "Jeg kommer under ingen omstendigheter til å introdusere deg for barna mine før det har gått 1 år." Eller noe lignende. Poenget er at du har åpenbart ikke vært tydelig nok.

Jeg har vært tydelig, veldig tydelig, om ikke hadde jeg forstått han

• Liker 1
Skrevet

Synes det er skummelt at et såpass voksent menneske som faktisk har barn selv kan finne på å gå så raskt frem. Så jeg ser bare rødt flagg jeg. Hadde blitt superstressa om en fyr ville bygge et liv sammen etter å ha kjent hverandre i en måned. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er han litt kaotisk da? Impulsiv?

Han har livet på stell ellers, ikke opplevd noe som antyder at han er kaotisk, ei eller impulsiv. Romantisk impulsiv ja, men ikke ellers

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå):

Synes det er skummelt at et såpass voksent menneske som faktisk har barn selv kan finne på å gå så raskt frem. Så jeg ser bare rødt flagg jeg. Hadde blitt superstressa om en fyr ville bygge et liv sammen etter å ha kjent hverandre i en måned. 

Jeg er superstressa! Men så er alt generelt veldig bra, så kommer han med dette ang å bygge et liv sammen å jeg stuper rett inn i stresset og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro på date med en som jeg merket hadde litt kaos og impulsivitet ved seg, og han ville gå tur hele dagen.bra jobb bolig og sånt! Første date 5 timer tur og andre date 5 timer på hans initiativ. Jeg merket at han slet litt med å fokusere. Har et barn selv med adhd, og han var veldig lik.  Virket som han også hadde ville unger. Kan være noe sånt

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært tydelig, veldig tydelig, om ikke hadde jeg forstått han

Så når han begynner å snakke om visning etter at du har forklart han at han ikke engang får møte barna dine på X antall måneder så vil jeg tro at du sier veldig tydelig "Jeg har sagt at dette ikke er aktuelt, Kjartan. Har du glemt det?"

Hva svarer han i så fall?

Enten så har han svekket hukommelse eller så bryr han seg ikke om hva du vil. Forutsatt at du har vært så tydelig som du mener.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er noen elite her, men heller gjengangere. Jeg lurer mer på hvor mange som kjenner mange andre som også er på kg, om det er noen slags klikker her inne, som kanskje også følger hverandre på andre some? Noen som tror det samme? Venninnegjenger som kaster seg over samme tema hele tiden, og holder med hverandre i diskusjoner.

Anonymkode: 5fb47...fc1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det er noen elite her, men heller gjengangere. Jeg lurer mer på hvor mange som kjenner mange andre som også er på kg, om det er noen slags klikker her inne, som kanskje også følger hverandre på andre some? Noen som tror det samme? Venninnegjenger som kaster seg over samme tema hele tiden, og holder med hverandre i diskusjoner.

Feil post obviously

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (3 minutter siden):

Så når han begynner å snakke om visning etter at du har forklart han at han ikke engang får møte barna dine på X antall måneder så vil jeg tro at du sier veldig tydelig "Jeg har sagt at dette ikke er aktuelt, Kjartan. Har du glemt det?"

Hva svarer han i så fall?

Enten så har han svekket hukommelse eller så bryr han seg ikke om hva du vil. Forutsatt at du har vært så tydelig som du mener.

«Jeg ser for meg en fremtid med deg å vil ikke holde igjen noe» «Det er vanskelig for jeg er så forelsket i deg» «Når jeg ser fremtiden med deg klarer jeg ikke å holde igjen» det går i disse baner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...