Sannaxi Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 (endret) Hei, hadde satt utrolig stor pris på om noen med erfaring med korona sprøyten kunne lest innlegget og roet meg ned litt! jeg fikk min andre dose av korona vaksinen i dag rundt klokka 10. Opplevelsen min rundt denne vaksinen var veldig annerledes i forhold til andre vaksiner jeg har fått. Det gjorde virkelig ikke vondt i det hele tatt å få vaksinen idag, noe som er rart for jeg synes absolutt alle vaksinene jeg noen gang har tatt har vært i hvertfall litt vonde. Når jeg tok første dose kjente jeg stikket og jeg kjente at de sprøytet innholdet inn, men vaksinen jeg fikk idag kjennes som om noen rørte huden min med noe skarpt (altså fikk ikke vondt). Etter min første dose gjorde stikk stedet vondt rett etter og jeg fikk smerter når jeg løftet opp armen ca. 2 timer etter (og armene hovnet opp i løpet av dagen). Nå er det rundt 6 timer siden jeg tok min andre dose og jeg kjenner virkelig ingen ting. Det er som om jeg ikke har fått noen sprøyte i det hele tatt. Jeg skjønner at folk har forskjellig grad av bivirkning, men jeg har forstått det sånn at de aller fleste for noe form for bivirkning (feks smerte rundt stikkstedet)? Selv min mor fikk bevillinger etter 2-3 timer. Jeg begynner helt ærlig å bli litt redd for at jeg egentlig ikke fikk sprøytet inn noe, og har begynt å få tanker om at sykepleieren bare stakk sprøyta inn ut (for jeg begynte å blø etter) .Hører kanskje veldig rart ut, men er utrolig redd. Begynner å få angst siden jeg enda ikke har fått noen bivirkninger, og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg. Har noen andre opplevd det samme etter andre dose? Altså at det ikke kjennes ut som om du har fått vaksine i det hele tatt. Og hvis du fikk bivirkninger etter andre dose, hvor lang tid tok det før du merket dem? Og, vet noen om det får an å teste seg for å se og du har nok antistoffer i kroppen? Fikk vaksinen i Polen Tusen takk for svar! Endret 22. april 2021 av Sannaxi
Sannaxi Skrevet 22. april 2021 Forfatter #2 Skrevet 22. april 2021 Selv min mor fikk bivirkninger* skulle det stå:)
Gjest loveli Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Helt ærlig? Jeg tror ikke vi i Norge har et system for å lure befolkningen til å tro de er vaksinerte når de ikke er det. Det hadde bare vært utrolig dumt. Så prøv å slapp av, du er vaksinert.
Sannaxi Skrevet 22. april 2021 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2021 Oj ser jeg glemte å nevne det.. Jeg tok vaksinen i Polen, ikke Norge. Har ingen her i Polen jeg kan snakke med heller for nesten ingen her kan engelsk noe som gjør det enda vanskeligere
Joppeline Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 Sannaxi skrev (1 minutt siden): Oj ser jeg glemte å nevne det.. Jeg tok vaksinen i Polen, ikke Norge. Har ingen her i Polen jeg kan snakke med heller for nesten ingen her kan engelsk noe som gjør det enda vanskeligere Det har vært maaange slike tilfeller i Brasil vet jeg, hvor vaksiner underslås og heller selges, så det er vel absolutt mulig ja! 3
frøkengrapefrukt Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Du får nok ikke en tredje dose uansett? Mest sannsynlig har du fått vaksinen du skulle ha
TheTrollHunter Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 Mange som ikke kjenner andre dosen. Så helt normalt 5
2ro Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 Kanskje den som satte vaksinen var ekstra forsiktig? Noen ganger gjør sprøyter vondt og andre ganger ikke. Jeg har hørt at en ble veldig overrasket over hvor lite vondt det gjorde. (I Norge). Kjente ingenting. Og om man skal krisemaksimere. Om du bare fikk en dose så er du egentlig ganske godt beskyttet (hvor leste jeg det?). Antar at du også er i en alder der det mest vanlige er mildt forløp uansett. Pust med magen. Det går bra. 4
Sannaxi Skrevet 22. april 2021 Forfatter #10 Skrevet 22. april 2021 Joppeline skrev (34 minutter siden): Det har vært maaange slike tilfeller i Brasil vet jeg, hvor vaksiner underslås og heller selges, så det er vel absolutt mulig ja! Dette fikk meg ikke til å bli mindre redd i hvertfall😛 Sprøyter de inn noe i det hele tatt i pasientene som egt skulle fått? TheTrollHunter skrev (30 minutter siden): Mange som ikke kjenner andre dosen. Så helt normalt ikke i det hele tatt? Og selv ikke etter vaksinen? Har aldri opplevd å ikke kjent i hvertfall et lite stikk når de har stukket inn sprøyta, så synes det er utrolig rart 2ro skrev (32 minutter siden): Kanskje den som satte vaksinen var ekstra forsiktig? Noen ganger gjør sprøyter vondt og andre ganger ikke. Jeg har hørt at en ble veldig overrasket over hvor lite vondt det gjorde. (I Norge). Kjente ingenting. Og om man skal krisemaksimere. Om du bare fikk en dose så er du egentlig ganske godt beskyttet (hvor leste jeg det?). Antar at du også er i en alder der det mest vanlige er mildt forløp uansett. Pust med magen. Det går bra. Du er mer beskyttet enn de som ikke har tatt vaksinen ja, men nå vil man jo prøve å være så beskyttet som mulig i tilfelle du i fremtiden får nedsatt immunitet og korona kommer tilbake, og det vil jo jeg ikke være hvis jeg bare har fått en dose. Men jeg vet ikke, du har kanskje rett.
Joppeline Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Sannaxi skrev (12 minutter siden): Dette fikk meg ikke til å bli mindre redd i hvertfall😛 Sprøyter de inn noe i det hele tatt i pasientene som egt skulle fått? ikke i det hele tatt? Og selv ikke etter vaksinen? Har aldri opplevd å ikke kjent i hvertfall et lite stikk når de har stukket inn sprøyta, så synes det er utrolig rart Du er mer beskyttet enn de som ikke har tatt vaksinen ja, men nå vil man jo prøve å være så beskyttet som mulig i tilfelle du i fremtiden får nedsatt immunitet og korona kommer tilbake, og det vil jo jeg ikke være hvis jeg bare har fått en dose. Men jeg vet ikke, du har kanskje rett. Tomme er de jeg har lest om i hvert fall, men om de er litt smartere tar de vann/saltvannsløsning eller noe. Da kan det jo knapt oppdages.
Wedding Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 Sannaxi skrev (23 minutter siden): ikke i det hele tatt? Og selv ikke etter vaksinen? Har aldri opplevd å ikke kjent i hvertfall et lite stikk når de har stukket inn sprøyta, så synes det er utrolig rart Jeg kjente ingen ting da jeg fikk første sprøyta, verken sprøytestikk eller noen bivirkninger etterpå, hvordan det blir etter andre sprøyte vet jeg ikke ennå. 3
Lillepinnsvin Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 Hvilke vaksine fikk du, vet du det? Mange på min jobb, inkludert meg selv kjente ingenting til stikket eller når innholdet ble injisert. Hvis man injiserer det forsiktig og sakte, kjenner man ofte ingenting til denne. Antall bivirkninger eller styrken på bivirkningen, sier ingenting om hvor mye antistoffer du produserer. 3
Millimani Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 Sannaxi skrev (3 timer siden): Hei, hadde satt utrolig stor pris på om noen med erfaring med korona sprøyten kunne lest innlegget og roet meg ned litt! jeg fikk min andre dose av korona vaksinen i dag rundt klokka 10. Opplevelsen min rundt denne vaksinen var veldig annerledes i forhold til andre vaksiner jeg har fått. Det gjorde virkelig ikke vondt i det hele tatt å få vaksinen idag, noe som er rart for jeg synes absolutt alle vaksinene jeg noen gang har tatt har vært i hvertfall litt vonde. Når jeg tok første dose kjente jeg stikket og jeg kjente at de sprøytet innholdet inn, men vaksinen jeg fikk idag kjennes som om noen rørte huden min med noe skarpt (altså fikk ikke vondt). Etter min første dose gjorde stikk stedet vondt rett etter og jeg fikk smerter når jeg løftet opp armen ca. 2 timer etter (og armene hovnet opp i løpet av dagen). Nå er det rundt 6 timer siden jeg tok min andre dose og jeg kjenner virkelig ingen ting. Det er som om jeg ikke har fått noen sprøyte i det hele tatt. Jeg skjønner at folk har forskjellig grad av bivirkning, men jeg har forstått det sånn at de aller fleste for noe form for bivirkning (feks smerte rundt stikkstedet)? Selv min mor fikk bevillinger etter 2-3 timer. Jeg begynner helt ærlig å bli litt redd for at jeg egentlig ikke fikk sprøytet inn noe, og har begynt å få tanker om at sykepleieren bare stakk sprøyta inn ut (for jeg begynte å blø etter) .Hører kanskje veldig rart ut, men er utrolig redd. Begynner å få angst siden jeg enda ikke har fått noen bivirkninger, og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg. Har noen andre opplevd det samme etter andre dose? Altså at det ikke kjennes ut som om du har fått vaksine i det hele tatt. Og hvis du fikk bivirkninger etter andre dose, hvor lang tid tok det før du merket dem? Og, vet noen om det får an å teste seg for å se og du har nok antistoffer i kroppen? Fikk vaksinen i Polen Tusen takk for svar! Jeg tok første dose for en uke siden, så vet ikke noe om andre dose for meg selv enda. Men jeg merka knapt at nåla ble satt inn, og følte at nåla omtrent ikke var inne før den var ute igjen. Regner derfor med at det samme er tilfelle med dose nr to. Noen får større eller mindre bivirkninger, andre får bare verking på stikkstedet. Etter første dosen var jeg veldig sliten og slapp, hadde hodepine og frost-rier som kom og gikk, sov dårlig natta etter vaksinasjonen, og følte at jeg brygget på noe. Alt ga seg etter drøye to døgn, og det var andre døgnet som var verst. Bivirkninger er helt individuelt, og ikke alle kjenner smerter på stikkstedet heller. Noen merker bivirkninger noen timer etter vaksinasjonen, andre merker det ikke før dagen etter. De jeg kjenner til som har fått dose to med pfizer fikk litt feber, hodepine, og verking på stikkstedet etter dose nr to. 2ro skrev (3 timer siden): Kanskje den som satte vaksinen var ekstra forsiktig? Noen ganger gjør sprøyter vondt og andre ganger ikke. Jeg har hørt at en ble veldig overrasket over hvor lite vondt det gjorde. (I Norge). Kjente ingenting. Og om man skal krisemaksimere. Om du bare fikk en dose så er du egentlig ganske godt beskyttet (hvor leste jeg det?). Antar at du også er i en alder der det mest vanlige er mildt forløp uansett. Pust med magen. Det går bra. Tror det er nevnt flere steder av FHI, eller andre som jobber med vaksinene. Man oppnår ca 80% beskyttelse etter første dose Sannaxi skrev (2 timer siden): Du er mer beskyttet enn de som ikke har tatt vaksinen ja, men nå vil man jo prøve å være så beskyttet som mulig i tilfelle du i fremtiden får nedsatt immunitet og korona kommer tilbake, og det vil jo jeg ikke være hvis jeg bare har fått en dose. Men jeg vet ikke, du har kanskje rett. Ikke noe å bekymre seg for! Du har fått begge dosene selv om du knapt nok kjente at du fikk den andre 4
2ro Skrevet 22. april 2021 #15 Skrevet 22. april 2021 Millimani skrev (2 minutter siden): Jeg tok første dose for en uke siden, så vet ikke noe om andre dose for meg selv enda. Men jeg merka knapt at nåla ble satt inn, og følte at nåla omtrent ikke var inne før den var ute igjen. Regner derfor med at det samme er tilfelle med dose nr to. Noen får større eller mindre bivirkninger, andre får bare verking på stikkstedet. Etter første dosen var jeg veldig sliten og slapp, hadde hodepine og frost-rier som kom og gikk, sov dårlig natta etter vaksinasjonen, og følte at jeg brygget på noe. Alt ga seg etter drøye to døgn, og det var andre døgnet som var verst. Bivirkninger er helt individuelt, og ikke alle kjenner smerter på stikkstedet heller. Noen merker bivirkninger noen timer etter vaksinasjonen, andre merker det ikke før dagen etter. De jeg kjenner til som har fått dose to med pfizer fikk litt feber, hodepine, og verking på stikkstedet etter dose nr to. Tror det er nevnt flere steder av FHI, eller andre som jobber med vaksinene. Man oppnår ca 80% beskyttelse etter første dose Ikke noe å bekymre seg for! Du har fått begge dosene selv om du knapt nok kjente at du fikk den andre Bra svar ☺️ Håper TS føler seg mindre redd. 2
Sannaxi Skrevet 23. april 2021 Forfatter #16 Skrevet 23. april 2021 Lillepinnsvin skrev (23 timer siden): Hvilke vaksine fikk du, vet du det? Mange på min jobb, inkludert meg selv kjente ingenting til stikket eller når innholdet ble injisert. Hvis man injiserer det forsiktig og sakte, kjenner man ofte ingenting til denne. Antall bivirkninger eller styrken på bivirkningen, sier ingenting om hvor mye antistoffer du produserer. Fikk pfizer!
Sannaxi Skrevet 23. april 2021 Forfatter #17 Skrevet 23. april 2021 Våknet opp med kvalme og vondt i armen i dag, og har vært trett og hatt litt hodepine! Regner med at det er bivirkninger etter vaksinen siden jeg vanligvis ikke er kvalm eller har hodepine. Tror nok angsten min tok litt overhånd i går😅 Antar at sykepleieren som satte inn vaksinen i går er veldig erfaren, er fortsatt utrolig overrasket over hvor lite jeg kjente😊 Uansett, tusen takk for all responsen jeg fikk, ble hakket mindre urolig!😄 1
Anbefalte innlegg