AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Det er en mamma jeg møter på i ulike sammenhenger. Vi har felles venner og hun har en sønn ca like gammel som min sønn (skolestarter) . Jeg har truffet dem kanskje sju ganger det siste halvåret i veldig ulike sammenhenger. Samtlige ganger har samspillet vært påfallende. Mor kjefter, ber han om å skjerpe seg, slutte å mase, kutte ut, gjøre sånn eller ikke gjøre sånn. Hun virker hissig, har et truende kroppsspråk, og jeg tror jeg har sett henne klype han. Hun framstår stresset og provosert; uten at det e åpenbart hva som trigger. Gutten virker trist, av og til hyper, redd for å få skjenn. Jeg kan ikke se at han gjør noe spesielt galt eller har en atferd som tilsier at hun må irettesette ham sånn. Han virker helt normal, mens moren virker å synes han er helt håpløs og både viser det og sier det direkte og indirekte. Vi kjenner ikke hverandre, men jeg synes det er så ubehagelig å være vitne til dette. Hvordan ville dere forholdt dere til noe liknende? Anonymkode: e32e8...5b2
rebella81 Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Vet du hvilken bhg han går i? Kan du evt kontakte de og be de ta saken videre? Evt kontakter du bv selv. Virker som mor trenger hjelp og rådgivning. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er en mamma jeg møter på i ulike sammenhenger. Vi har felles venner og hun har en sønn ca like gammel som min sønn (skolestarter) . Jeg har truffet dem kanskje sju ganger det siste halvåret i veldig ulike sammenhenger. Samtlige ganger har samspillet vært påfallende. Mor kjefter, ber han om å skjerpe seg, slutte å mase, kutte ut, gjøre sånn eller ikke gjøre sånn. Hun virker hissig, har et truende kroppsspråk, og jeg tror jeg har sett henne klype han. Hun framstår stresset og provosert; uten at det e åpenbart hva som trigger. Gutten virker trist, av og til hyper, redd for å få skjenn. Jeg kan ikke se at han gjør noe spesielt galt eller har en atferd som tilsier at hun må irettesette ham sånn. Han virker helt normal, mens moren virker å synes han er helt håpløs og både viser det og sier det direkte og indirekte. Vi kjenner ikke hverandre, men jeg synes det er så ubehagelig å være vitne til dette. Hvordan ville dere forholdt dere til noe liknende? Anonymkode: e32e8...5b2 Er hun alltid sånn? Er hun alenemamma? Sliter hun med noe for tiden? Snakk med barnehagen , de kan følge ekstra med eller gi beskjed videre.Evt kontakt BV. Anonymkode: 7258c...846
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Den mammaen du beskriver der kunne vært meg for et halvt år siden. Jeg var egentlig utbrent, hadde bare ikke skjønt det enda. Jeg var så fortvila, alt var feil, jeg hadde så ekstremt dårlige mestringsstrategier når ting gikk mot meg. Til slutt sa alt pang. Sykemeldt på 6. mnd nå. Går på yoga mot stress og mestringskurs. Blitt en veldig mye hyggeligere mamma og barnet sliter ikke på skolen lenger. Utrolig hva som retter seg bare man får skuldrene ned til normalt nivå. Det høres ut som at denne mammaen trenger hjelp. Anonymkode: 7cc50...2e1 7
Gjest Fnuggolina Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Om du har sett henne klype ham ville jeg tatt kontakt med skole, helsestasjon og barnevern. Hun trenger hjelp og veiledning - og denne gutten har det ikke bra. De ulike instansene kan hjelpe henne med hva enn som foregår. Om hun bor i Oslo er Oslohjelpa lavterskel tiltak, mulig andre kommuner har etablert tilsvarende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå