ErGlad Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 (endret) VG skriver om en person som dro til Østerrike for å feire sin søsters bursdag. Han blir kastet ut av Norge fordi han ikke er folkeregistret i Norge, men bosatt i Norge siden 2019. Det er kun utlendinger som er registrert i folkeregistrert som har lov til å komme tilbake til Norge. Regner dere med at han visste reglene fra før? Endret 22. april 2021 av Visum
Jonette Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Synes ikke det er en nødvendig reise. Mange som ikke får feire hverken bursdag eller andre dager, enten det er i Norge eller utlandet. 12
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Selvfølgelig er ikke bursdagsfeiring en nødvendig reise, bra han ble kasta ut.
Collan Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Her blir jo svarer subjektivt, men nei, jeg ville ikke dratt utenlands nå for å feire søskens bursdag, selv om det var et rundt år. Det er bare noen få måneder til vaksinegraden i Europa vil ligge rundt 50% eller høyere, da må det gå an å ha litt is i magen. 8
ErGlad Skrevet 22. april 2021 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2021 Jonette skrev (2 timer siden): Synes ikke det er en nødvendig reise. Mange som ikke får feire hverken bursdag eller andre dager, enten det er i Norge eller utlandet. Catalina Culès skrev (2 timer siden): Selvfølgelig er ikke bursdagsfeiring en nødvendig reise, bra han ble kasta ut. Collan skrev (2 timer siden): Her blir jo svarer subjektivt, men nei, jeg ville ikke dratt utenlands nå for å feire søskens bursdag, selv om det var et rundt år. Det er bare noen få måneder til vaksinegraden i Europa vil ligge rundt 50% eller høyere, da må det gå an å ha litt is i magen. Jeg er enig med dere. Hva tror dere er årsaken til at VG gir sympatiske inntrykk av personen i artikkelen? Han er ikke ett offer, men har bevist valgt å bryte en regel som vedkommende visste fra før. Er dere enige? 6
Eikenøtt Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 Visum skrev (2 minutter siden): Jeg er enig med dere. Hva tror dere er årsaken til at VG gir sympatiske inntrykk av personen i artikkelen? Han er ikke ett offer, men har bevist valgt å bryte en regel som vedkommende visste fra før. Er dere enige? Fordi han er en ung gutt som ønsker å fullføre videregående skole og som rett og slett ikke visste at han ikke kunne komme tilbake.. 5
ErGlad Skrevet 22. april 2021 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2021 Eikenøtt skrev (1 minutt siden): Fordi han er en ung gutt som ønsker å fullføre videregående skole og som rett og slett ikke visste at han ikke kunne komme tilbake.. Han visste at han ikke kommer tilbake, men tok selvfølgelig sjansen da. 3
Eikenøtt Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 Visum skrev (Akkurat nå): Han visste at han ikke kommer tilbake, men tok selvfølgelig sjansen da. Det er ikke det det står i artikkelen, så jeg vet ikke hvor du har hentet den informasjonen fra. 2
Kinder Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 Visum skrev (1 minutt siden): Han visste at han ikke kommer tilbake, men tok selvfølgelig sjansen da. Da har du andre opplysninger enn det som står i artikkelen. At en 18-åring sliter med å få med seg alle endringene i korona-regler skjønner jeg godt, bare se på alle godt voksne som sliter. Bare se på alle spørsmålene om korona-regler her inne. Selvsagt har alle selv et ansvar for å vite regler før man foretar seg noe. Men jeg skjønner godt at det er ekstremt kjipt for han å bomme på den regelen der. 2
Eikenøtt Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Kinder skrev (7 minutter siden): Da har du andre opplysninger enn det som står i artikkelen. At en 18-åring sliter med å få med seg alle endringene i korona-regler skjønner jeg godt, bare se på alle godt voksne som sliter. Bare se på alle spørsmålene om korona-regler her inne. Selvsagt har alle selv et ansvar for å vite regler før man foretar seg noe. Men jeg skjønner godt at det er ekstremt kjipt for han å bomme på den regelen der. De har nettopp endret reglene for når du er "bosatt" i Norge, og selv ikke jeg, som har ansvar for ansatte med D-nummer visste dette. Det er faktisk helt banalt. https://www.nrk.no/vestland/innreisereglar-for-eos-borgarar-skapar-full-forvirring-_-hundrevis-skal-ha-blitt-bortvist-1.15462117 2
Kinder Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 Eikenøtt skrev (22 minutter siden): De har nettopp endret reglene for når du er "bosatt" i Norge, og selv ikke jeg, som har ansvar for ansatte med D-nummer visste dette. Det er faktisk helt banalt. https://www.nrk.no/vestland/innreisereglar-for-eos-borgarar-skapar-full-forvirring-_-hundrevis-skal-ha-blitt-bortvist-1.15462117 Ja, det er helt umulig å få med seg, sette seg inn i, og forstå alle koronareglene, særlig når det er så mye frem og tilbake. Så jeg skjønner han godt, og jeg skjønner også at dette er helt ekstremt kjipt og frustrerende for han.
Capt. Obvious Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 Utrolig håpløs behandling når han faktisk har hatt bolig her en stund, men det er jo ikke utypisk myndigheter å være ekstremt firkanta. Hadde jo ikke vært noen risiko å slippe han inn igjen så lenge han fulgte karantene på karantenehotell akkurat. 3
2ro Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 Vanskelig sak, men han har reist flere ganger i løpet av året. Altså, gjentatte ganger brutt anbefalinger. Jeg synes faktisk ikke det er greit. Samtidig så er det litt overkill å stikke kjepper i hjulene for framtiden. 4
Anbefalte innlegg