Gå til innhold

Hvordan bli gravid i permisjonen når man fullammer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man bli gravid I permisjon tiden når man full ammer og ikke har fått mensen tilbake ? Eggløsningstest hver dag ? Noen som har prøvd?

Anonymkode: 0b333...c92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan man bli gravid I permisjon tiden når man full ammer og ikke har fått mensen tilbake ? Eggløsningstest hver dag ? Noen som har prøvd?

Det hadde jeg ikke giddet altså. Her er det 15 mnd siden fødsel og jeg har fortsatt ikke fått tilbake menstruasjon (ammer fortsatt flere ganger om dagen). Vent til du har fått tilbake menstruasjon du.

Anonymkode: 38d45...595

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ofte kan det ta 1-2år før mensen kommer tilbake og du får ikke eggløsning før du får mensen. Den kommer 14dager før første menstruasjon. Når tid det er det er ikke godt å si.

Anonymkode: 0f3ed...222

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

ofte kan det ta 1-2år før mensen kommer tilbake og du får ikke eggløsning før du får mensen. Den kommer 14dager før første menstruasjon. Når tid det er det er ikke godt å si.

Helt feil, du får EL før mensen.

Anonymkode: c27cd...995

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mensen kommer når den vil. Jeg fullammet men min var (dessverre) på plass som en klokke etter 3 mnd.. Vent på mensen du, og begynn etter det!

AnonymBruker
Skrevet

Ha sex 2-3 ganger i uken så skjer det når det skjer. Eggløsningstester før første mens hadde jeg aldri tatt meg råd til. 

Anonymkode: 8d3a0...e8b

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg ikke giddet altså. Her er det 15 mnd siden fødsel og jeg har fortsatt ikke fått tilbake menstruasjon (ammer fortsatt flere ganger om dagen). Vent til du har fått tilbake menstruasjon du.

Anonymkode: 38d45...595

Hehe selv om du ikke gidder (passer for deg) betyr det jo ikke at det skal passe for andre :) det er jo fint med 2 tette . Det skal vere ganske umulig og bli gravid når man ammer da det ofte hindrer eggløsning, men hadde vert fint å prøve seg alerede fra første eggløsning for min del men umulig for meg å vite når den skjer . Men tror jeg ville oppsøkt lege om den ikke hadde komt til bake etter 15 mnd 😲 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ha sex 2-3 ganger i uken så skjer det når det skjer. Eggløsningstester før første mens hadde jeg aldri tatt meg råd til. 

Anonymkode: 8d3a0...e8b

Nei det er jo dyrt da men vist man viste om noen tegn til når man kunne teste 

AnonymBruker
Skrevet

Helt feil, du får EL før mensen.

Ja eggløsning kommer før mensen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Står at man skal kontakte lege om man ikke får mensen tilbake vis det går over ett år uten

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sex. Tror det var omtrent eneste gangen på 4 mnd. Full pott mao.

Anonymkode: 4a795...034

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sex. Tror det var omtrent eneste gangen på 4 mnd. Full pott mao.

Anonymkode: 4a795...034

Heldig!

Skrevet
Litendrue skrev (12 timer siden):

Hehe selv om du ikke gidder (passer for deg) betyr det jo ikke at det skal passe for andre :) det er jo fint med 2 tette . Det skal vere ganske umulig og bli gravid når man ammer da det ofte hindrer eggløsning, men hadde vert fint å prøve seg alerede fra første eggløsning for min del men umulig for meg å vite når den skjer . Men tror jeg ville oppsøkt lege om den ikke hadde komt til bake etter 15 mnd 😲 

Det er en myte. Jeg har slektninger som ble til fordi mødrene deres trodde nettopp at det var umulig. 

AnonymBruker
Skrevet

Helammer, ble gravid da baby var 4 mnd. Hadde sex en gang.

Anonymkode: 8d9b0...d21

AnonymBruker
Skrevet
Fiffig skrev (2 timer siden):

Det er en myte. Jeg har slektninger som ble til fordi mødrene deres trodde nettopp at det var umulig. 

Myte er det ikkje det er betydelig liten sjangse for å bli gravid når du full ammer både natt og dag fordi det kan hindre eggløsning var litt feil av meg og skrive ordet umulig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig variabelt når man får tilbake syklusen mens man (hel)ammer. For meg tok det 13 måneder, mens for flere i barselgruppa fikk de tilbake mensen etter 4-6 måneder. Om jeg var deg ville jeg ikke stresset alt for mye med å treffe den aller, aller første eggløsningen etter fødsel - det er uansett bare 20%ish sjanse for å bli gravid en gitt syklus selv om dere treffer eggløsning perfekt. Ut i fra det virker det overkill (og dyrt!) å ta eggløsningstester hver dag i det som kan ta mange måneder. Jeg ville heller vært litt obs på mulige eggløsningstegn (jeg merket godt den første eggløsningen etter fødsel, og mensen kom som bestilt 2 uker senere), og/eller ha sex regelmessig, hver andre-tredje dag burde uansett holde til å treffe det fertile vinduet. Om dere ikke treffer på eggløsning én, så får du jo mensen og da har du en pekepinn ut fra syklusen derfra. 

Nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er, men for mange er det når de kutter ut nattamming at mensen kommer tilbake. Så når baby blir stor nok til å ikke trenge mat på natta lengre, kan du jo gå aktivt inn for å kutte nattamming om det ikke skjer av seg selv. (Dette går gjerne ut over melkeproduksjonen, dog. Sånn generelt så er det jo litt motsetning mellom å ville helamme og å ville bli gravid igjen fortest mulig -- den raskeste måten å få tilbake eggløsning ville sikkert være å slutte å amme og gå over på mme, men det er ikke noe jeg ville gjort selv om baby er liten ennå og helamming fungerer godt nå.)

Anonymkode: 960be...26b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja der var vel et sån type svar jeg var ute etter hvordan  man kjenner eggløsning osv

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre måter å bli gravid på i permisjon enn ellers?

Anonymkode: ffb07...8f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å spå. Jeg merket ikke første eggløsning, men jeg fikk mensen igjen etter tre mnd alle ganger, selv om jeg ammet både natt og dag i over ett år.

Anonymkode: d3e1f...c51

Skrevet

Jeg fikk tilbake mens 5 mnd etter fødsel, selv om jeg fullammet. Men begynte ikke å prøve på nytt før sønnen min var ett år. Det blir en gjettelek og prøve FØR man får første mens tilbake. Du KAN bruke eggløsningstest hver dag, men det blir fryktelig dyrt i lengden hvis det tar lengre tid. Eneste jeg har hørt kan hjelpe å fremskyve eggløsning og mens etter fødsel er å kutte på ammingen, men er barnet mindre enn 6 mnd ville jeg ikke anbefalt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...