Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever noen ganger å ikke få svar på ting, og nå som det har skjedd noen ganger på kort tid, tenkte jeg jeg skulle spørre her. Saken er vel, skal man mase? Jeg har to eksempler:
- Hadde snakket med en venninne om å prøve en ny hobby og hun var veldig interessert. Det skulle tilfeldigvis være et kurs og jeg meldte meg på og spurte om hun ville være med. Hun sa det hørtes gøy ut, men måtte se det an. PGA booking av utstyr så var det greit å si fra så tidlig som mulig(to uker til kurset skulle avholdes). Jeg hørte ikke mer fra henne angående dette og gikk på kurs alene.
- Jeg har en venninne som driver med samme hobby som meg, men som bor i en annen by. Vi prater relativt ofte om hobbyen. Jeg har et ærend i byen hennes, en gang i løpet av denne eller neste uke og spurte om vi skulle bedrive denne hobbyen når jeg skulle inn for dette ærendet, siden jeg var fleksibel så kunne det være opp til henne hvilken dag. Jeg fikk ingen svar, spurte på mandag, meldingen er lest.

Jeg begynner jo å overtenke, men jeg vet jo at vi ikke har falt ut eller noe, eller at jeg maser så ofte(tror iallefall jeg da), så når man kommer opp i slike situasjoner, bør man spørre en ekstra gang? Jeg svarer jo alltid på meldinger og sånn, så opplever ikke "mas" fra andre...

Anonymkode: 36f2f...d57

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne vært en av de vennene. Det er fordi jeg er sånn at jeg liker å være alene, slippe å ha planer utenom jobb og annet obligatorisk, og blir stresset av forespørsler om å avtale noe. Noen ganger, hvis det blir spurt pr melding, så vet jeg ikke hva jeg skal svare, så jeg later bare som ingenting og lar være å svare.

Anonymkode: fa93d...9a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om "mas" fra venner, jeg er heller ikke redd for å mase på de om jeg ikke får svar, men dette er jo venner jeg har hatt nesten hele livet. Jeg pleier også å svare men noen ganger leser jeg, så glemmer jeg av hele meldingen, da er det kjekt med påminnelse. Det første eksemplet ditt hadde jeg ikke spurt på nytt, min erfaring med at folk skal komme tilbake til det, eller tenke på det betyr indirekte nei. Ikke svar er mer sannsynlig glemt å svare, i mitt hode da, da spør jeg igjen.

Anonymkode: da808...f11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som vi allerede har prøvd å fortelle deg i 17.mai tråden din så er det altså slik at det er PANDEMI. Purr og kjeft så mye du vil på disse venninnene dine når samfunnet er tilbake til normalen, men du kan virkelig ikke forvente at folk binder seg til avtaler akkurat nå. Herregud jeg lever fra dag til dag nå og må se an/avlyse/endre hele tiden  og sånn holder alle andre jeg kjenner på også. 

Anonymkode: cd233...413

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke mas!

Anonymkode: bd14e...c36

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som vi allerede har prøvd å fortelle deg i 17.mai tråden din så er det altså slik at det er PANDEMI. Purr og kjeft så mye du vil på disse venninnene dine når samfunnet er tilbake til normalen, men du kan virkelig ikke forvente at folk binder seg til avtaler akkurat nå. Herregud jeg lever fra dag til dag nå og må se an/avlyse/endre hele tiden  og sånn holder alle andre jeg kjenner på også. 

Ikke min tråd😂 bor i en del av landet det ikke er smitte heller. 

Anonymkode: 36f2f...d57

AnonymBruker
Skrevet

Er virkelig en uting med at folk ikke kan svare. Man kan jo bare svare "jeg vet ikke enda" eller "det passer dessverre ikke" eller noe hvertfall !!

Anonymkode: 8d2ee...611

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri mas, uansett.

Anonymkode: a5cb3...106

Skrevet

Jeg hadde en venninne som aldri svarte på meldinger, når vi i gruppa prøvde å finne en dato for et felles treff. Enden på visa var at vi bare tok en dato som passet for de fleste, og så kjørte vi liksom litt forbi henne. Man kan jo ikke sitte og vente i evigheter på et svar fra en person som aldri gidder å svare. Hun ble mye bedre på det etterhvert, da hun skjønte at vi ikke gadd å purre lengre 😄 😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Men man kan jo fortsatt sende et svar. Det er jo ikke vanskelig å få til. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg kunne vært en av de vennene. Det er fordi jeg er sånn at jeg liker å være alene, slippe å ha planer utenom jobb og annet obligatorisk, og blir stresset av forespørsler om å avtale noe. Noen ganger, hvis det blir spurt pr melding, så vet jeg ikke hva jeg skal svare, så jeg later bare som ingenting og lar være å svare.

Anonymkode: fa93d...9a4

Dårlig gjort  for da vil den som spurte begynne å gruble. Har eg gjort noe galt? Liker ho ikj å vere med meg? Eg liker meg best i eige selskap sjølv men har iverfall empati nok til å svare. Av og til svarer eg ja og for å vere hyggelig😍

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...