AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Hei, I en gjeng på ca. 10 stykker er alle gift, samboere og har barn og hus. Alle er vellykket, alle har god økonomi og alt på stell. Jeg kan aldri i livet se for meg at noen av disse blir skilt, at det kun er meg som ikke klarte å "lande" forholdet med ungdomskjærsesten slik de har gjort (Mange har vært sammen siden tidlig 20-årene, er nå i midt 30) Jeg må ikke gå i noe "bitterhet-felle", men kjenner på at jeg er den eneste som ikke har funnet noen enda, og at alle har klart å etablere seg i gode forholdet! Alle i vennegjengen klarte seg liksom... men ikke jeg. Bare... ja.. rart å tenke på Anonymkode: e38b8...36c
Djungelvrål Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Hei, hvis du tror alle har det perfekt så har du nok ikke vært nok sammen med alle. Få har det perfekt hele tiden...og facebookbilder og statuser lyver jo som vi alle vet. Når noe er for perfekt til å være sant så er det ofte nettopp slik. 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Jeg har flere bekjente som føler på slikt. Det er lett å se for seg at andre har et perfekt liv. Men sannheten er nok at mange sliter med sitt. Jeg har et "perfekt liv", men jeg kan love deg at det er det ikke. Anonymkode: ec651...80a 3
Gramma Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Prøv å tenke at det kan smitte over på deg når du finner noen. Det kan jo være tilfeldig at "alle" rundt deg lever i stabile, gode forhold, eller det kan være en slags synergieffekt. Man plukker opp verdier og måter å være på som man overfører til seg selv og sine nærmeste. Kanskje du skal spørre vennene dine hva de gjør for å bevare forholdene sine? Så kan du heller snu det til en positiv greie hvor du både gleder deg på deres vegne og kan begynne å glede deg litt til å møte noen selv og bygge opp et liknende liv. Tror du vil få det bedre da 4
Gramma Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Og ja, ingens liv er perfekte! Men hvis du kun fokuserer hva de har som du ikke har, kan det jo framstå sånn.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 Jeg er i en slik vennegjeng med om lag 10 venner, hvorav nesten alle (inkludert meg) er etablert med partner, hus, jobb etc. Kan godt forstå at den/de som ikke har funnet en partner kan føle det som at resten av oss lever «perfekte liv», men det vet jeg godt at ikke stemmer. Jeg tror alle har det forholdsvis bra, men de aller fleste har sitt å streve med. - En av vennene sliter med tilbakevendende depresjoner. - Et par har knapt hatt sex på ti år. - Minst ett (mulig flere) par sliter med å få barn. - Et par har en økonomi som er «på grensen» hele tiden. - Jeg vet det forekommer utroskap hos to av parene. Og så videre... Alle har sine greier, og ingen lever perfekte liv. Den dagen man innser det og slutter å bry seg om det, så blir livet lettere å takle. Anonymkode: 1f9e8...ebc 9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Er et slikt liv noe å trakte etter, da? Herregud, noe så fantasiløst og meningsløst. Det finnes en hel verden er ute. Hvorfor sitte og trøkke i en firkant med en gubbe man går lei av snart, og 2,3 barn, lån, oppussing og materielt forbruk til pipa. Æsj, for en tragisk måte å kaste vekk et menneskeliv på! Anonymkode: c7cae...7d6 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 Har man ikke noe annet å gjøre enn å jobbe, ta opp lån og forbruke? Talentløst! Fantasiløst! Anonymkode: c7cae...7d6 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 Jobbe kan man selvfølgelig, men bruk livet på noe du har lyst til, ikke hva du tror du burde. Anonymkode: c7cae...7d6
Trolltunge Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 Ingen har perfekte liv, bortsett fra i perioder. Dine perioder for slikt samsvarer kanskje ikke med deres, men kanskje er du nyforelsket og svært lykkelig når noen av de andre sliter i ekteskapet eller med annet. Livet byr på mye, opp og ned. Ingen har perfekte liv hele tiden. 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Halvparten av dem blir skilt i 40-åra. Anonymkode: a28d4...8eb 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 Det er alltid noe under overflaten til flere av parene i en sånn gjeng. I vår gjeng var det også sånn, vi var 2 som var single og resten var gift/samboere med barn, ferier, lykkelige storfamilier, god råd osv. viste seg at en av mennene i et av parene levde på kredittkort uten at kona visste, de endte opp skilt og mistet huset pga hand gjeld, et annet sliter med å få barn og er svært ulykkelige etter 3 mislykkede IVF forsøk, et annet er knapt sammen fordi en av partene jobber døgnet rundt osv. Og jeg kan tenke meg de var misunnelige på meg når jeg fikk meg kjærste og var nyforelska Anonymkode: b7834...41c
Djungelvrål Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har man ikke noe annet å gjøre enn å jobbe, ta opp lån og forbruke? Talentløst! Fantasiløst! Anonymkode: c7cae...7d6 Å jobbe må man...kommer liksom ikke unna det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 Sier du, i midten av 30 årene? Gi det bare 5 år til. Jeg har blitt 40 i år, og akkurat som det begynner å rakne overalt rundt meg. Mange som skilles ja, men det er for så vidt mindre problem. Men det er også venninner som får kreft, venniner som mistet sitt barn eller mann, venniner som har barn som får kreft, venninner som blir alenemødre med tre unger 😥 Det er akkurat som man har blitt akutt voksen i alderen av forti, og alle livets problemer tar deg igjen 😖 Anonymkode: 49a81...170 2
Tuba Skrevet 22. april 2021 #15 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, I en gjeng på ca. 10 stykker er alle gift, samboere og har barn og hus. Alle er vellykket, alle har god økonomi og alt på stell. Jeg kan aldri i livet se for meg at noen av disse blir skilt, at det kun er meg som ikke klarte å "lande" forholdet med ungdomskjærsesten slik de har gjort (Mange har vært sammen siden tidlig 20-årene, er nå i midt 30) Jeg må ikke gå i noe "bitterhet-felle", men kjenner på at jeg er den eneste som ikke har funnet noen enda, og at alle har klart å etablere seg i gode forholdet! Alle i vennegjengen klarte seg liksom... men ikke jeg. Bare... ja.. rart å tenke på Anonymkode: e38b8...36c Bare ta det med ro. Venninnegjengen vår var slik i midten av 30 årene. De fleste godt etablerte og ett par som ikke var der enda. Nå når vi nærmer oss 50 vil jeg si det er de som etablerte seg sist som har det beste forholdet og alle har barn, hus, god jobb etc.
Silva Pluvialis Skrevet 22. april 2021 #16 Skrevet 22. april 2021 Ingen mennesker har et perfekt liv, men de fleste later som de har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå