Gå til innhold

Mor som ikke gleder seg over graviditeten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen venter nå barn nummer to og vi gleder oss selvfølgelig veldig til å få et barn til. Svigermor og alle andre rundt oss gleder seg på våre vegne, men med min mor er det en helt annet sak. Hun gleder seg ikke på våre vegne og det eneste hun sier om graviditeten er negative ting, hvor slitsomt det blir, hvor tøft det er med to, at hun ikke forstå hvorfor vi skal ha flere barn og alle andre tenkelige negative ting. Hun har ikke sagt én positiv ting eller at hun er glad på våre vegne. I tillegg har hun sagt at: «det er vel ingenting som tyder på at det blir borte (altså barnet), så du kan like gjerne si det» som svar på at jeg var litt nervøs for å fortelle på jobben at jeg er gravid. Kanskje er jeg hårsår men jeg synes det var en lite hyggelig måte å omtale barnet på... 

Er det noen som har vært i en lignende situasjon? Hvordan håndterte dere det i såfall? Jeg synes det er sårt og vanskelig at hun ikke gleder seg på våre vegne og bare kommer med negative kommentarer om graviditeten og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til disse kommentaren. 

Anonymkode: d06da...df8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har moren din flere barn? Høres nesten ut som om hun er sjalu. Har dessverre ingen tips om hvordan du kan håndtere dette..

Anonymkode: 92b0a...0d8

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hun er vel redd for å miste oppmerksomheten , og ser trusselen i at det kommer et nytt barn som gjør at det blir mindre tid til henne ? 
Eller at hun er livredd for å måtte bruke tid på barnebarn .. 
Dere får di fra at om en ikke har noe positivt å si så bør en la være å si noe i det hele 

Har en far som ikke har brydd seg om sine, og nå sitter han der aleine , uten besøk av barnebarn . 

Endret av Festlig
AnonymBruker
Skrevet

Er hun mye sammen med dere? Passer hun på barnet dere allerede har? Kommer dette til å påvirke henne på noen som helst måte? 

Hvis svarene over er Nei, så ville jeg satt henne ordentlig på plass. Det er veldig lite hyggelig å få slike kommentarer. 

Hvis noen av svarene er Ja, så kanskje hun gruer seg til å passe på barna? At hun ser det er nok med det ene både for henne og for dere? At det er noe dere ikke ser som hun ser? 

Med det sagt, så burde hun isåfall si det rett ut. Og ikke gå å smelle fra seg slike ufyselige kommentarer..... 

Anonymkode: 7bbe9...00f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Festlig skrev (Akkurat nå):

Hun er vel redd for å miste oppmerksomheten , og ser trusselen i at det kommer et nytt barn som gjør at det blir lindre tid til henne ? 
Eller at hun er livredd for å måtte bruke tid på barnebarn .. 
Dere får di fra at om en ikke har noe positivt å si så bør en la være å si noe i det hele 

Har en far som ikke har brydd seg om sine, og nå sitter han der skrive , uten besøk sv barnebarn . 

Ja, det kan jo muligens ligge noe i det. Hun bruker lite tid med barnebarnet hun allerede har, de bor et stykke unna oss, så vi ser de ikke så altfor ofte, så jeg tror ikke hun er bekymret for at hun må bruke mer tid med barnebarna. 
Jeg har sagt til henne at jeg synes det er lite hyggelig med sånne kommentarer og at hvis hun ikke har noe hyggelig å si kan hun la være å si noe. Det falt ikke i god jord, så nå snakker hun ikke lenger til meg.. 

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er hun mye sammen med dere? Passer hun på barnet dere allerede har? Kommer dette til å påvirke henne på noen som helst måte? 

Hvis svarene over er Nei, så ville jeg satt henne ordentlig på plass. Det er veldig lite hyggelig å få slike kommentarer. 

Hvis noen av svarene er Ja, så kanskje hun gruer seg til å passe på barna? At hun ser det er nok med det ene både for henne og for dere? At det er noe dere ikke ser som hun ser? 

Med det sagt, så burde hun isåfall si det rett ut. Og ikke gå å smelle fra seg slike ufyselige kommentarer..... 

Hun bor et stykke unna oss og vi ser de derfor ikke så ofte. De har heller aldri vært barnevakt for barnet vårt og jeg har aldri spurt om de kan være det. Så jeg sliter med å forstå hvorfor hun er så negativ og hvorfor hun ikke klarer å glede seg på våre vegne.. Jeg synes det er sårt og vanskelig at det er slik. Jeg har sagt til henne at jeg blir såret over oppførselen hennes og at hun ikke behøver å si noe i det hele tatt hvis hun bare skal si negative ting. Det endte bare med at hun fullstendig ignorerer meg. 

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har moren din flere barn? Høres nesten ut som om hun er sjalu. Har dessverre ingen tips om hvordan du kan håndtere dette..

Anonymkode: 92b0a...0d8

Hun har en datter til, men de har et veldig konfliktfylt og vanskelig forhold. 

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hun bor et stykke unna oss og vi ser de derfor ikke så ofte. De har heller aldri vært barnevakt for barnet vårt og jeg har aldri spurt om de kan være det. Så jeg sliter med å forstå hvorfor hun er så negativ og hvorfor hun ikke klarer å glede seg på våre vegne.. Jeg synes det er sårt og vanskelig at det er slik. Jeg har sagt til henne at jeg blir såret over oppførselen hennes og at hun ikke behøver å si noe i det hele tatt hvis hun bare skal si negative ting. Det endte bare med at hun fullstendig ignorerer meg. 

Ts. 

Kanskje like greit? Det er hun som sitter igjen som den største taperen her. 

Anonymkode: a8258...617

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

kanskje hun bare bekymrer seg og er redd for noe annet? Og lar det gå utover dere? Kanskje hun er bekymret for noe skal skje, håper at du skal ha det bra, osv. Det går forhåpentligvis bedre etter hvert når hun ser at det går fint med dere alle.

Anonymkode: 853be...ecc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts. 

Skjønner godt det er vondt for deg når hun oppfører seg på den måten. 

Tror egentlig det beste du kan gjøre er å ignorere det. Ikke ha så mye med henne å gjøre rett og slett. Vondt det også, men da kan hun hvertfall ikke psyke deg ned. 

Gratulerer med graviditeten 🥰 veldig gøy med søsken! 

Skrevet (endret)

Personlig hadde jeg bedt kjærringa ryke og reise til en viss varm plass og kutta kontakt, men det er meg 😅

Endret av Cer3s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...