Gå til innhold

Føler du at du kontrollerer livet ditt? Eller føler du at livet ditt kontrollerer deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor føler du det slik? Er du fornøyd med livet? 

Anonymkode: b8dae...a90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Føler at jeg bare kan kontrollere livet mitt til et visst punkt og at det utover det i stor grad styres og påvirkes av andre mennesker. Der den påvirkningen helhetlig har vært negativ for meg, men unntak av mennesker jeg er i familie med og et par andre. Syns mange er veldig sjødesløs i omgang med andres liv der det virker som mange ikke forstår hvor negativt det kan være å ha mennesker som valser inn og ut av livet med den største selvfølge til stadighet. Ingen trenger mennesker som bare er på visitt.

Anonymkode: 57962...77d

AnonymBruker
Skrevet

Litt 50/50. En god del kontrollerer jeg, mens like mye er som det er og må godta det

Anonymkode: 1bfb7...94c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor : jo en del ting makter jeg å forandre. Innen en del områder er jeg fri til å ta valg.

på den andre side har jeg forpliktelser,  og begrensninger både i personlighet og økonomi og evner

AnonymBruker
Skrevet

Ganske fornøyd 😊

men mye vil ha mer. Og lett å henge seg mer opp i begrensninger og det en mangler enn det en har og kan

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at livet kontrollerer meg. Men det har jo med konsekvenser av valg jeg har tatt gjennom livet. Jeg valgte å få meg kjæreste og etterhvert barn. Da oppga jeg egentlig muligheten til å kontrollere mitt eget liv i stor grad

Anonymkode: f9f7a...d19

AnonymBruker
Skrevet

100% kontroll over livet. Av de delene det er mulig å ha kontroll på. 

Jeg har ingenting jeg må eller skal annet enn det jeg velger selv og når jeg evn velger det.

Anonymkode: 82f59...1cc

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte ting kan jeg ikke gjøre noe med, så de har jeg akseptert.
Enkelte ting kan jeg gjøre noe med, men har ikke muligheten til det akkurat nå.
Enkelte ting kan jeg gjøre noe med, men prioriterer det ikke.
Enkelte ting kan jeg gjøre noe med, og gjør det.

Resten er jeg fornøyd med. Er generelt sett veldig fornøyd med livet mitt.

Anonymkode: 1bcfb...fae

Skrevet (endret)

Ja, i stor grad føler jeg at jeg kontrollerer livet.

Hvorfor? Tja. Jeg har vært flink til å sette meg mål og jeg er flink til å planlegge. Det går ikke alltid etter planen, men jeg er en seig jævel og gir meg ikke. ;) Ellers har jeg vel lært å være tilfreds med det jeg har, jeg er positiv og det føler jeg vinner mye på. Jeg er nok heller den som ser muligheter framfor begrensninger. Jeg fokuserer heller på livets små og store gleder, framfor alt som kunne ha vært eller hva jeg ikke har. Også selv om jeg er ufrivillig barnløs, som i utgangspunktet egentlig er en stor sorg. Men, man må tenke muligheter og være glad for det man har. Prøve ihvertfall. :) 

Endret av SPOCA
Skrevet

Fyller opp livet akkurat så mye det går. Tar jevnlige gjennomganger for å rydde vekk det jeg ikke kan eller ønsker å prioritere. 

Skrevet

prøver å kontrollere det jeg kan, men pga hemmende sykdom føler jeg at jeg nå har mistet kontrollen. vet aldri hvordan dagene blir lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...