Gå til innhold

Offentlige utbetalinger på Facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en tid tilbake ble jeg med i denne gruppen da jeg hadde et konkret spørsmål jeg selvfølgelig ikke fikk et normalt svar på.

Har glemt melde meg ut etter det. Det jeg reagerer på er hver måned kommer folk med 

"Fått beregningen? Beregninga er sein, når kommer trygda tror dere?". Spør man hvorfor de er opptatt av denne beregningen eller hva den er, blir man sensurert fordi det er lov å stille spm om dette og gruppa handle om offentlige utbetalinger.. men hvorfor er det spennende med "beregninga" på ufør? Beløpet er det samme, datoen er allerede klar og hva lurer de egentlig på??? Hver jævla mnd???

Anonymkode: ca16f...2fe

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra spørsmål! Fra deg altså. 

Anonymkode: 8519b...7ef

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke en antiuførtråd i tilfelle noen tror det, men det er kun denne ytelsen det er så mye av. Det starter gjerne rundt den 7nde, med mas om beregningen, så er den klar og da er det mas om "når tror dere den kommer", selv om dato står på nav. Jeg forstår ikke motivasjonen bak dette, og hver gang den kommer er det "trygda inne" fra klokka 6. Fascinerende men jeg lurer på hvorfor og det er ikke lov å spørre i gruppa.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Har sett det samme selv og skjønner meg ikke på de som konstant spør når uføretrygden kommer. Jeg er selv ung ufør og vet utmerket godt når den kommer inn på konto hver måned.  Det står jo på Nav sine sider. 😅Tror kanskje de er litt enkle og har manglende forståelse?

Anonymkode: 0f4ab...a18

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette lurer jeg også på. Har sett det samme selv og skjønner meg ikke på de som konstant spør når uføretrygden kommer. Jeg er selv ung ufør og vet utmerket godt når den kommer inn på konto hver måned.  Det står jo på Nav sine sider. 😅Tror kanskje de er litt enkle og har manglende forståelse?

Anonymkode: 0f4ab...a18

Og hvorfor er de opptatt av "beregninga"??? De vet jo hva de får hver mnd

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvorfor er de opptatt av "beregninga"??? De vet jo hva de får hver mnd

Jeg tipper det er fordi når beregningen blir lagt ut og synes på "Mine Sider" hos NAV, så er utbetalingen gjort i systemet av de som driver med utbetalingene. Da er altså pengene rundt hjørnet, og kanskje håper de å få dem en dag før oppsatt dato?

Det har hendt at uføretrygd (som egentlig skal utbetales den 20. hver mnd) kommer så tidlig som den 18., selv om det ikke står noe om det. Men som regel er den inne 19. Nesten alltid.

Jeg har aldri i mitt uføretrygdede liv (15 år) spurt noen eller noe sted om "kommer trygda snart?" eller "har noen fått utbetalt trygda ennå?" eller slike ting. Jeg tror folk som driver og spør om dette må være litt "enkle" i hodet, ærlig talt.

Endret av Million
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Jeg tipper det er fordi når beregningen blir lagt ut og synes på "Mine Sider" hos NAV, så er utbetalingen gjort i systemet av de som driver med utbetalingene. Da er altså pengene rundt hjørnet, og kanskje håper de å få dem en dag før oppsatt dato?

Det har hendt at uføretrygd (som egentlig skal utbetales den 20. hver mnd) kommer så tidlig som den 18., selv om det ikke står noe om det. Men som regel er den inne 19. Nesten alltid.

Jeg har aldri i mitt uføretrygede liv spurt noen eller noe sted om "kommer trygda snart?" eller "har noen fått utbetalt trygda ennå?" eller slike ting. Jeg tror folk som driver og spør om dette må være litt "enkle" i hodet, ærlig talt.

Ja, men jeg er også ufør og jeg sjekker ikke dette. Jeg ser jo av og til på mine utbetalinger og da står det Forventet overføring til bank og den stemmer jo alltid. Jeg forstår altså ikke motivasjonen og tenker som dere at disse er litt enkle

• Liker 2
Skrevet

Wow, det finnes en facebook side for alt mulig faktisk..😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i bank og fikk månedlig spørsmål om hvorfor trygda ennå ikke hadde kommet på konto 😂

Anonymkode: 689a0...5cf

• Liker 3
Skrevet

Nå er jo, tro det eller ei, veldig mange av de som mottar uføretrygd mentalt redusert av forskjellige årsaker så dette er nesten noe man må regne med 😉 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20210422-150615.jpg

Screenshot_20210422-150418.jpg

Screenshot_20210422-150637.jpg

Screenshot_20210422-150705.jpg

Screenshot_20210422-150731.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg jobbet i bank og fikk månedlig spørsmål om hvorfor trygda ennå ikke hadde kommet på konto 😂

Anonymkode: 689a0...5cf

Jeg har også jobbet med slike ting og fått de samme spørsmålene svært ofte fra de samme personene. Men når man snakker med folk så forstår man jo som regel fort at alt ikke er helt som det skal være og de er kunder de også. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt spesielt, men jeg tror det fort blir litt sånn når man har lite penger og lite annet som skjer. 

Husker jo når jeg var student hvor opptatt vi var av stipend og lån, hvem som fikk først og hvilken bank hadde de, når på døgnet det kom, hva stod egentlig på den utbetalingsplanen osv. Og enkelte var VELDIG mye mer opptatt av dette enn andre.

Anonymkode: bbac2...7c2

• Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Screenshot_20210422-150615.jpg

Screenshot_20210422-150418.jpg

Screenshot_20210422-150637.jpg

Screenshot_20210422-150705.jpg

Screenshot_20210422-150731.jpg

Hvorfor er du med i denne gruppen ? 😅 

Gjest Smeltemann
Skrevet
Million skrev (16 minutter siden):

Jeg har aldri i mitt uføretrygede liv spurt noen eller noe sted om "kommer trygda snart?" eller "har noen fått utbetalt trygda ennå?" eller slike ting. Jeg tror folk som driver og spør om dette må være litt "enkle" i hodet, ærlig talt.

Staten er vel stabile til å betale ut,blir vel til rett tid hver mnd.

AnonymBruker
Skrevet
Anonyminist skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er du med i denne gruppen ? 😅 

Det står i hovedinnlegget mitt. Jeg hadde et konkret spørsmål som jeg ble bedt stille i den gruppen, og har ikke meldt meg ut etter 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det står i hovedinnlegget mitt. Jeg hadde et konkret spørsmål som jeg ble bedt stille i den gruppen, og har ikke meldt meg ut etter 

Hva slags spørsmål var det som du ikke fikk svar på andre steder? Når er jeg frekk og spør for jeg ble litt nysgjerrig.. :ler:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo litt spesielt, men jeg tror det fort blir litt sånn når man har lite penger og lite annet som skjer. 

Husker jo når jeg var student hvor opptatt vi var av stipend og lån, hvem som fikk først og hvilken bank hadde de, når på døgnet det kom, hva stod egentlig på den utbetalingsplanen osv. Og enkelte var VELDIG mye mer opptatt av dette enn andre.

Joda, jeg ser den. Men samtidig er det jo ingenting som tilsier at X får penger raskere enn Y. 

"Jeg har ikke fått og har sbanken"

"Sbanken og har fått"

Det er jo ingenting med det som hjelper noen

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (3 minutter siden):

Hva slags spørsmål var det som du ikke fikk svar på andre steder? Når er jeg frekk og spør for jeg ble litt nysgjerrig.. :ler:

Haha! Det var et helt konkret spørsmål rundt utbetaling fra nav innkreving som ikke omhandlet trekk i trygd. Jeg hadde sendt navi spørsmål om det men ikke fått svar og ventet på en vanvittig utbetaling 😅 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, jeg ser den. Men samtidig er det jo ingenting som tilsier at X får penger raskere enn Y. 

"Jeg har ikke fått og har sbanken"

"Sbanken og har fått"

Det er jo ingenting med det som hjelper noen

Nei, jeg er enig med deg i det. Jeg tror ikke de snakker om det fordi de tror at det har noe å si, men fordi det er noe som er viktig for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...