Gå til innhold

Tenåringssønn seksualitet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige helg hadde Min sønn på 13 år overnattingsbesøk av en kamerat , da jeg var på toalettet om natten (vegg i vegg  med toalettet) overhørte jeg de prate og plutselig sa en av de : runk meg litt då , så runker jeg deg etterpå.

Jeg ble litt sjokkert og trodde jeg hadde oppdaget at min sønn var homofil, ikke at det er noe galt med det! Min samboer derimot mener det er helt normalt at tenåringsgutter driver på sånn. 
bør jeg si noe eller la de utforske seksualiteten sin uten noe form for innblanding ? Stressa mor..

Anonymkode: 69920...469

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bland deg

Anonymkode: eb3e7...8cc

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Det er så og si garantert at de bare utforsker! Trenger ikke være homofil for det ☺

Anonymkode: a5223...aea

• Liker 10
Skrevet (endret)

Nei, ikke bland deg.

Fortreng! 

Endret av Rotemor
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere har snakket om grenser, at alle bestemmer over egen kropp og at man aldri skal presse eller la seg presse til noe, så lar du dem utforske i fred. 

Anonymkode: 96b9a...bb9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Støtter AB; ikke bland deg! 
Det å utforske kroppen alene og med andre, er helt normalt og sunt. Så lenge det ikke er snakk om tvang og press og direkte fare på kropp og helse, så skal du holde deg langt unna. Det å si noe er ødeleggende. Lær ungen din om grenser, det er alt du kan gjøre. 

Anonymkode: 68f35...fc3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mannen din har rett. Min mann har fortalt meg han og kompis holdt på sånn og han er ikke homofil. Og noen kollegaer av meg har sagt det samme. Jeg synes det er merkelig. Ikke vært i nærheten av at jeg og mine venninner har gjort noe slikt. Men sikkert vanlig... 

Anonymkode: 8c5dc...c61

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen din har rett. Min mann har fortalt meg han og kompis holdt på sånn og han er ikke homofil. Og noen kollegaer av meg har sagt det samme. Jeg synes det er merkelig. Ikke vært i nærheten av at jeg og mine venninner har gjort noe slikt. Men sikkert vanlig... 

Anonymkode: 8c5dc...c61

Noen jenter gjør også sånt. Ekskona fortalte at hun og jevnaldrende venninner utforsket litt i tidlig pubertet. Og hun var absolutt den beste dama jeg har hatt sex med, mye bedre enn resten. Kan jo ha sammenheng med hennes grunnleggende seksualitet og utforskertrang. Iallefall har en del andre damer klart flagget avstand til denslags utprøving, og de samme damene var også tamme og uengasjerende seksuelt som voksne.

Så tommelen (og andre kroppsdeler) opp for damer som var utforskende som barn og tenåringer :)

Anonymkode: 754c9...9ab

• Liker 4
Skrevet

Som Mamma til fire som er ferdig med tenårene ville jeg ikke blitt «stresset» av selve handlingen/praten.

Det er ikke overraskende hva pubertet er. Det er det ufrivillige innsynet i sitt barns privatliv som skaper evt «stress». Men man må ikke finne på å snakke om det. 

• Liker 1
Skrevet

Det er nok vanlig å ronke sammen. men at de ronker hverandre har jeg verken gjordt eller hørt før... F.eks en gryende homofil, er mest opptatt av jenter i den perioden... Så gutten din er nok bare nyskjerrig på kriblingen i kroppen og lærer seg hvordan bli kvitt den.

AnonymBruker
Skrevet

Artig tråd. Hadde det vært en av hvert kjønn på badet, ville det blitt ramaskrik.

Anonymkode: d7e3a...a53

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Been there, done that. Helt ufarlig. M.

Anonymkode: 1e0ff...e31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva tenker dere om seksuell lavalder og slikt da? Dette er jo sex på en måte, i alle fall seksuelle handlinger? Jeg hadde syns dette var litt vel ungt til å involvere andre i seksualiteten til barnet mitt, eller meg selv på den alderen, for den saks skyld. Det er sunt og naturlig å utforske seg selv, men dette krysset grensen over i sex, tenker jeg. Hva mener dere?

Anonymkode: 982da...0e8

• Liker 4
Skrevet

Kun halvparten av alle menn identifiserer seg som både heteroromantiske og heteroseksuelle. Da jeg var i den alderen snakket vi ikke engang om runking, men det er sikkert litt tilfeldig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Artig tråd. Hadde det vært en av hvert kjønn på badet, ville det blitt ramaskrik.

Ja, for barn på 13 kan fint bli gravide om de har samleie.

Jeg har vært fertil siden jeg var 11. 

Anonymkode: 69c25...bba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva tenker dere om seksuell lavalder og slikt da? Dette er jo sex på en måte, i alle fall seksuelle handlinger? Jeg hadde syns dette var litt vel ungt til å involvere andre i seksualiteten til barnet mitt, eller meg selv på den alderen, for den saks skyld. Det er sunt og naturlig å utforske seg selv, men dette krysset grensen over i sex, tenker jeg. Hva mener dere?

Du er helt ute å kjører. Du kan ikke se på normal og sunn utforskning med samme øyne som to voksne som har sex. Det kan ikke sammenlignes. 
Seksualitet, kropp, legning, nærhet, grenser og lyster. Alt det finner man utav ved å utforske. Det er nødvendig i utviklingen! Det å legge et voksen-filter over på barn og unge, er skadelig. Det du snakker om her, er skadelig tankegang. 

13 år er ikke ung! Det er barn i barnehagen som ser og tar på og det er helt normalt.

Start med å lese disse to enkle artiklene før du sier noe mer:
https://www.bufdir.no/Foreldrehverdag/Skolebarn/Barn_og_seksualitet/

https://www.nettavisen.no/livsstil/unge-har-mindre-sex-i-stedet-for-a-utforske-seksualiteten-sin-fysisk-har-mange-sin-forste-seksuelle-erfaring-pa-nett/s/12-95-3423646924

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke poenget med det jeg skrev.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min første tanke var at de sa det på kødd fordi du var på toalettet og visste at det var en minimal sjanse for at du kunne høre det. Og så ble sønnen din flau og sa «herregud hold kjeft😂». Hørte du mer av samtalen?

Anonymkode: 0277d...e25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seksuell utforskning og samleie er to helt forskjellige ting. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er helt ute å kjører. Du kan ikke se på normal og sunn utforskning med samme øyne som to voksne som har sex. Det kan ikke sammenlignes. 
Seksualitet, kropp, legning, nærhet, grenser og lyster. Alt det finner man utav ved å utforske. Det er nødvendig i utviklingen! Det å legge et voksen-filter over på barn og unge, er skadelig. Det du snakker om her, er skadelig tankegang. 

13 år er ikke ung! Det er barn i barnehagen som ser og tar på og det er helt normalt.

Start med å lese disse to enkle artiklene før du sier noe mer:
https://www.bufdir.no/Foreldrehverdag/Skolebarn/Barn_og_seksualitet/

https://www.nettavisen.no/livsstil/unge-har-mindre-sex-i-stedet-for-a-utforske-seksualiteten-sin-fysisk-har-mange-sin-forste-seksuelle-erfaring-pa-nett/s/12-95-3423646924

Du var rimelig spydig og påståelig. Jeg stilte åpne spørsmål, det går an å svare på en ordentlig måte. Og ja. Dette sa jeg før jeg fulgte din befaling og leste. Det bestemmer ikke du.

Hadde disse vært 16 år begge to ville de samme handlingene gått innunder sex. Det er da et legetimt spørsmål å stille her inne, på et forum. Ikke det samme som å dundre det i hodet på en 13-åring. Jeg syns det er viktig å tørre å reflektere over disse tingene slik at de vi kan veilede barna våre på en sunn måte. Ikke akseptere alt uten å stille spørsmål, ikke alltid være kul og liberal og at alt er sunt. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...