Gå til innhold

Håper det klaffer denne måneden...

Gjest Gjest_Emilia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emilia_*

Hei, jeg ny på KG og i min 8pp. Begynner å kjenne at jeg er litt utålmodig nå, selv om jeg prøver å ikke stresse meg opp.

Saken er at jeg har PCO, jeg får aldri mensen(med mindre jeg går på p-piller). Så jeg lurer på om jeg kan få eggløning selv om jeg ikke får mensen??? Jeg har tatt 1.pergotime kur, med 1 tablett om dagen. Jeg fikk heller ikke mensen da. Nå er jeg på kur nr. 2 og tar 2 tabletter om dagen. Jeg håper virkelig det er nok til å modne eggene mine. Er så redd, hva om jeg ikk kan få barn, jeg har ikke cyster på eggstokkene, eggene mine vil ikke modne=( :sur:

Noen som har blitt gravide ved hjelp av Pergotime? Hva er neste skritt hvis pergo ikke hjelper? Noen som har noen kjerringråd å komme med? evt. anternativ behandling? Alle svar mottas med STOR takk. :smilyblomst:

Mange klemmer fra Emilia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg fikk heller ikke eggløsning (eller mens) vha Pergotime.

For oss ble løsningen prøverør.

Det er håp selv om Pergo ikke fungerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går til homopat på grun av noe andre plager. Nevnte for henne at vi hadde tenkt å begynne å prøve å få barn. Fikk da noen piller jeg skulle ta hver dag i en uke og stoppe hvis jeg fikk blødninger. Hvis ikke dette førte til blødninger kunne hun gjøre fotsoneterapi på meg hvilke også kan få igang systemet.

Jeg fikk mensen etter å ha tatt pillene i tre dager. Har enda ikke blitt gravid, men i er bare i PP2 (og det kan jo hende siste PP har slått til, men jeg venter ikke mensen før neste uke :) )

Det er jo verdt et forsøk for deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei

- Jeg har også gått på pergotine: 2 ganger: og har prøvd nå i 1 1/2 år. Skjønner hva du mener med utålmodig.

Jeg har faktisk laget en egen webside for oss som sliter - hvor jeg har samlet opp linker til ting som vi lurer på, kjerringråd fra lesere og egne råd som jeg får fra min egen homeopat og lege.

Har du lyst til å dele dine erfaringer med oss - er du hjertelig velkommen til å gjøre det: på babyklar.no

Uansett : jeg skal ta dobbel kur nå selv: spørsmål1 : ble du veldig hormonell? gruer meg litt fordi jeg blir litt dårlig.

Når du tar pergotine kur: må du huske på at slimhinnen din kan bli litt tørr og tynn. Dette er en vanlig bieffekt av pergokurer. Pass på at du får i deg 'østrogen' liknende stoffer - nattlysolje har jeg hørt er bra, samt at du drikker grapefrukt juice og spiser gulrøtter (det er sant det funker - fikk tips fra min ferilitets lege).

IVF er neste steg etter pergo kurer.

20% av hver kunstrig befruktning resulterer i barn: så dette gir lovende resultater. OG IKKE MINST!! Ikke fortvil. Det er mange som ikke får barn på 1 - 2- 3. Vi er flere - og det er viktig å snakke sammen i denne perioden - og ikke å henge med hodet: for det å prøve - er jo også en morsom og spennende periode også ? Ikke sant?

klem fra babyklar.no

en prøver - hun også! Lykke til - og om du går videre med IVF - send meg en melding: og fortell hvordan det går? Kan hende jeg må gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...