Gå til innhold

Hvilke kontorjobber finnes for en uten utdanning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke kontorjobber finnes for en uten utdanning? Skal ha arbeidstrening gjennom NAV og kontorjobb er noe jeg kunne tenke meg. 

Anonymkode: 2f9eb...95b

• Liker 1
Skrevet

Hva slags erfaring har du fra før av?

AnonymBruker
Skrevet
BMF skrev (Akkurat nå):

Hva slags erfaring har du fra før av?

Ingen relevant erfaring fra før, har jobbet i butikk.

AnonymBruker
Skrevet

Det er rift om kontorjobbene. Mange med bachelor i økonomi og administrasjon som også sliter litt med å få relevant jobb, så uten utdanning og/eller erfaring er det nok vanskelig.

Med mindre du også teller med telemarketing/salg, der er det gjerne muligheter for uerfarne. 

Anonymkode: e5158...ea1

• Liker 1
Skrevet

Vi har veldig mange innom på min jobb i arbeidstrening. Alle som har faste stillinger hos oss har sånn ca. 70% kontorarbeid og 30% arbeid ute hos folk. Men vi setter aldri de som er på arbeidstrening til kontorarbeidet fordi det er altfor mye å sette seg inn i for en kort periode. De som er her på arbeidstrening tar del i driften vår og gjør stort sett forefallende arbeid.

Det er fullt mulig å få seg en sekretær-jobb uten utdannelse.. Jeg kjenner til flere som bare har tatt kurs på kveldstid, sånn typ en dag i uka over et år og deretter fått seg jobber som sekretær.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er rift om kontorjobbene. Mange med bachelor i økonomi og administrasjon som også sliter litt med å få relevant jobb, så uten utdanning og/eller erfaring er det nok vanskelig.

Med mindre du også teller med telemarketing/salg, der er det gjerne muligheter for uerfarne. 

Anonymkode: e5158...ea1

Åja, det var leit. Jobb innen salg er ikke noe jeg kunne tenke meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen.

Jeg har utdanning med gode karakterer og får ikke intervju engang. Kun fordi jeg ikke har erfaring.

Har prøvd på og av i 10 år.

Nå må jeg på skolebenken igjen fra høsten av og finne ny rettning.

Anonymkode: 5cdc4...1b8

• Liker 1
Skrevet

Søsteren min har ikke utdannelse, og jobber som bookingmedarbeider i et alarmselskap (hun blir kontaktet av kunder, eller kontakter kunder selv dersom hun har fått opp at det er noe gærent med alarmen som må fikses, for montering eller demontering og henting av alarm, og utbygging av alarmer/alarmsystemet).

Det vil si at hun booker tider med kundene, og dermed legger opp arbeidsdagen for teknikerne som skal utføre jobbene. Hun driver altså ikke med salg, men booker tider til diverse gjøremål i forbindelse med alarmene (som jeg listet opp ovenfor). Dette skjer via telefon, også må hun jo sjekke mailen.

Eventuelt, kunne kanskje kundeservice vært noe? Eller nettbutikk? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet advokatsekretær. Har alltid fått kontorjobb uten problemer. Har aldri jobbet som advokatsekretær da, men har jobbet på en klinikk for fysioterapeuter og nå i en bedrift som driver med salg og rådgiving. Jeg gjør en del adminstrasjon, drifter nettsiden, lager brosjyrer osv.  

Anonymkode: c63a2...d57

AnonymBruker
Skrevet

Begynte nettopp som førstekonsulent i kommunen tjener 450.000 og går opp til 500.000 kroner i år. Helt uten utdanning.

Anonymkode: 2435a...36d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen dessverre. Ser det er flere som skriver over her at de kjenner folk som har fått den type jobb uten utdannelse, og det stemmer sikkert det. Men ikke i 2021 vil jeg tro, da skal du enten kjenne noen eller ha EKSTREMT mye flaks. Nå om dagen må man nærmest ha bachelorgrad for å sitte på kundeservicen til OneCall å ta i mot kundesamtaler feks 😫

Anonymkode: 6fd9b...425

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen utdanning og jobber som senior systemutvikler. Definitivt en kontorjobb. Utdanning har ikke så mye å si, det viktige er hva du kan.

Anonymkode: 92df2...971

Skrevet

Det finnes ganske mange kontorjobber som ikke krever noe spesielt, men det er ekstremt mange som søker på dem, så jeg tror du enten skal ha veldig god erfaring (og referanser) fra en lignende stilling, veldig flaks eller ha de rette bekjentskapene hvis du skal ha noe håp om å få en sånn jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva vil du gjøre på et kontor da? Kontorjobb er jo så mangt.

Anonymkode: 19df0...f4f

AnonymBruker
Skrevet

Ingen. 
De uten utdanning som har denne typen stilling i dag har enten lang erfaring eller veldig flaks/har fått jobben via bekjentskap. 

Anonymkode: 6fbe2...39d

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun VGS (studiespesialiserende) og fikk jobb som sekretær for et par mnd siden. Tjener helt greit. Har tatt kurs i regnskap og økonomi, men ikke noe mer.

Anonymkode: c7685...6d5

AnonymBruker
Skrevet

Finnes en del stillinger der man fungerer som resepsjonist/kontorarbeider. De med høy utdanning unngår gjerne å søke seg dit det blir for mye service/kundearbeid samtidig som det kan gi verdifull erfaring i en del enkel lønns-, faktura- og regnskapsføring.

For eksempel på skole, små bedrifter som verksteder og i noen tilfeller hotell- eller annen næringsvirksomhet. 

Tenker at stikkordet for å jobbe seg opp er å tenke små forhold (der du fort kan få mer ansvar fremfor i større bedrifter der at blir egne stillinger for de med høy utdannelse og være "på" for å skaffe konkret kursing som du kan ta med deg videre på CV-en. 

Jeg begynte praktisk talt som resepsjonist, men har jobbet meg oppover og fått stillinger som både saksbehandler og kontorfullmektig. Men har sørget for å lære meg programvare som brukes og vært nøye på å spesifikt få skrevet inn all erfaring og kompetanse i søknader. 

Anonymkode: 5a39d...a7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så å si ingen. Mye konkurranse for selv de som har utdannelse. Det eneste er sånne drittjobber som telefonselger. 

Anonymkode: 5a8b8...1b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...