AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Hvor mange her har opplevd å bli banket av en kollega man har jobbet med i årevis? Og hvor mange av de igjen har tilgitt kollegaen og blitt banket gjentatte ganger senere? Hvorfor godtar kvinner så mye i nære relasjoner som parforhold, men ikke i andre nære relasjoner som i arbeidslivet? Det gir ikke noe mening. Folk er da glad i kollegaene sine også? Anonymkode: 3f85a...ed3
ekkoet Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Fra toppen av hodet mitt noen grunner jeg tror. Jeg har ikke opplevd vold verken i hjem eller på arbeidsplass, ikke jbober jeg med dette heller, så det er bare meninger. I nære forhold er man alene. Det er ingen som ser når det skjer og det blir ord mot ord. I nærhe forhold har man gjerne en avhengighet av hverandre, økonomisk, familiært osv. Det er vanskelig å gå ut av, man har bygget mye sammen som man taper. Nære forhold er mer personlige, det er mer følelser som nok fører til mer vold og undertrykkelse. Kranlig i hjemmet er nok vanligere enn krangling på arbeidsplassen Ofte er det fysiske forholdet at i et hjem har mann en mann som er fysisk mye sterkere enn partner og barn, denne skjeivfordelingen muliggjør det også. (Tilsvarende finnes nok på arbeidsplasser, men i vanlige hjem er det mer unntaket om det ikke er slik) I arbeidslivet er det andre mennesker som ser hva som skjer og griper inn (som oftest). Man har i tillegg et hierarki med en bestemt sjef på toppen som kan bestemme hvordan det skal være og hive folk ut uten følelser. Om sjefen ikke gjør dette, eller enda verre, er den som utfører volden selv, finnes det varslingsmuligheter og tiltak. En jobb kan man gå fra, det er lettere det enn å gå fra mann og barn. Så det eksisterer nok begge steder, men er mye vanligere + at det får holde på mye lengre i nære relasjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Det er mindre sannsynlig for å bli oppdaget med vold i nære relasjoner fordi det skjer innenfor et hjem og er sjeldent eller aldri synlig for familien. I arbeidslivet er det flere andre og lettere å bli oppdaget. Anonymkode: 71878...007
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 for andre i familien...* Anonymkode: 71878...007
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Fordi kvinner tiltrekkes av drittsekker (hjemmevold), mens menn skyver dem ut i kulda (arbeidsplassvold). Du hørte det først her. Anonymkode: d484a...2c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå