Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært nebbete i det siste. Plutselig i stad tar han tak i meg, tar kvelertak flere ganger, river meg i håret, klyper armene, har ikke følelser i håndflatene, er gul og blå resten av kroppen. Veldig vanskelig å komme ut av et slikt forhold. Flere som har opplevd?

Anonymkode: 4aac8...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært nebbete i det siste. Plutselig i stad tar han tak i meg, tar kvelertak flere ganger, river meg i håret, klyper armene, har ikke følelser i håndflatene, er gul og blå resten av kroppen. Veldig vanskelig å komme ut av et slikt forhold. Flere som har opplevd?

Nei jeg har ikke opplevd dette heldighvis! Har jeg en mann som elsker meg og barna han kunne aldri gjort noe slikt. Omg enten må han mannen din slutte  med det han driver med, ellerså må du nesten komme deg vekk. Dette er ikke greit!

Endret av Flowerlover
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må kvitte den med denne mannen. Han kan finne på å skade barnet også. Søk hjelp og kom deg ut av det kvinne! 

Anonymkode: f9cda...81d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg har ikke det. Du må ta kontakt med helsevesnet/ krisesenter. Ta vare på deg selv og barnet ditt. Ønsker deg alt vell, håper du finner styrken i deg selv nå❤Oppsøk hjelp

Anonymkode: 67b73...90c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er ikke normalt, men kriminelt og noe du må oppsøke hjelp om. 

Ring politiet på tlf  02800 eller støttesenteret 800 40 008 https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/er-du-utsatt-for-vold/

Her er flere du kan ta kontakt med: 

https://www.regjeringen.no/no/tema/lov-og-rett/lov-og-rett--satsing/vold-i-nare-relasjoner/sok-hjelp-hvis-du-opplever-vold-i-nare-relasjoner/id2696812/

Anonymkode: 6c796...14e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Dette er ikke din feil. Du fortjente ikke dette. Vold er aldri greit uansett. 

Håper du tar kontakt med noen som kan hjelpe deg. Enten om det er familie, venner, politiet, krisesenteret eller lege/jordmor. 

Anonymkode: 1b951...aec

• Liker 10
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Nei, det har jeg ikke opplevd.

Men om det skjedde hadde jeg personlig tatt abort om jeg var innafor grensa - slik at barnet og jeg slapp å ha en tilknytning resten av livet til ham.

Om det var for sent hadde jeg dratt til krisesenter og anmeldt forholdet. Ta bilder av skadene. 

Så hadde jeg nok vurdert å bo på hemmelig adresse om trusler eskalerer også etter brudd. 

AnonymBruker
Skrevet

TS!! 
gå inn i denne tråden, mange som kan støtte å hjelpe: 

Anonymkode: 95c6f...260

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så vanskelig og trist da ts du bør snakke med en nær venn og flytte ut .... Ville prøvd og flytte hjem om jeg var deg til foreldre i mellomtiden

Anonymkode: 438c5...7a3

Skrevet

Det er lettere nå enn senere. 

Dokumenter skadene. Bilder og helst lege. Uansett. Skriv også ned hva som skjedde et sikkert sted. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Krisesenter NÅ! Denne uken! I dag! VOLD er ALDRI greit! Du har IKKE gjort noe galt! Du har IKKE fortjent dette!

Som andre skriver, dokumenter også skadene, skriv ned opplevelsen, legebesøk og send det til noen eller lagre det er sted han ikke får ødelagt/fjernet det. Tenk på barnet, du vil vel ikke at et barn skal oppleve eller vokse opp sånn?

Anonymkode: c9fc5...ce8

• Liker 5
Skrevet

Kontakt krisesenter/ politi/ legevakt/ en du stoler på eller jordmor. 

Ikke tenk hva, om, hvis - bare gjør det. Statistikken viser dessverre at det er økt fare for vold i relasjoner inder svangerskap. Om du er nebbete, så forsvarer det virkelig ikke hans handling.

Skrevet

Det har jeg heldigvis ikke opplevd. Men det betyr ikke at jeg ikke kan gi råd. 

Du må komme deg vekk med en gang! Enten til familie/venner eller til krisesenter. Det har ikke noe å si at du har vært sur og nebbete. Normale menn går ikke til fysisk angrep uansett. Og du har barnet ditt å tenke på i tillegg til deg selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg opplevde noe lignende med eksen. Det ble slutt rett etter fødsel

Anonymkode: 6bdad...bcd

Skrevet

Dokumenter, kontakt politiet og kom deg til nærmeste krisesenter NÅ! 

Lykke til TS ❤️

Skrevet

Ikke tenk at det blir bedre eller at dette er noe du er skyld i og kan stoppe. Du må ut. For din skyld, men ikke minst for barnet ditt sin skyld. Det blir ikke bedre før du drar. Vêr så snill å beskytt barnet ditt mot dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...