AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Vi har fått beskjed om å smøre barna med solkrem før vi leverer om morningen. Synes det er veldig vanskelig når været er så skiftende hele tiden. Vil jo ikke smøre unødig hvis de ikke skal ut på formiddagen. Og barnet spiser i barnehagen, så hvis jeg smører så tørker de jo av halvparten etter frokost uansett.. Hadde forstått det hvis vi leverte ute fra morningen av. Så nå får jeg helt angst av å ikke ha smurt pga det var mørke skyer og yr når jeg leverte, men stekende sol time senere.. Sjekker/Smører ansatte eller tar de for god fisk at alle er smørte når de kommer uansett? Barnet er 19 mnd. Anonymkode: 6ff9b...b7b
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har fått beskjed om å smøre barna med solkrem før vi leverer om morningen. Synes det er veldig vanskelig når været er så skiftende hele tiden. Vil jo ikke smøre unødig hvis de ikke skal ut på formiddagen. Og barnet spiser i barnehagen, så hvis jeg smører så tørker de jo av halvparten etter frokost uansett.. Hadde forstått det hvis vi leverte ute fra morningen av. Så nå får jeg helt angst av å ikke ha smurt pga det var mørke skyer og yr når jeg leverte, men stekende sol time senere.. Sjekker/Smører ansatte eller tar de for god fisk at alle er smørte når de kommer uansett? Barnet er 19 mnd. Anonymkode: 6ff9b...b7b Vi smører barna etter lunsj, og etter frukt om vi skal være ute og det er sol. Vi tar faktisk for god fisk at de er smurt når de kommer om vi har opplyst om det. Er noen ganger jeg lukter på barnet at det ikke er smurt, og da tar jeg en dæsj solkrem på for sikkerhets skyld. Anonymkode: 51c11...815 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Her må de også smøres før de kommer. Forstår dog ikke logikken bak det. For det første; solkremen blir smurt på 3,5t FØR de skal ut. Da er det jo egentlig på tide å smøre en gang til når de skal ut! For det andre; barna spiser lunsj før de går ut. Og vasker munn, ansikt etterpå. For det tredje; unødvendig å smør på solkrem for å være inne. Greit at det finnes gode solkremer, uten mye diverse greier i, men ikke noe man trenger å smøre på uten at man skal bli utsatt for sol. Men, jeg følger «reglene» i barnehagen, og smører med 50 faktor de dagene jeg ser været er litt fra og til, og full sol. Overskyet værmelding bruker å være den sikreste her, så da smører jeg ikke. Men gir og beskjed at OM det skulle bli sol, så må de smøre (om de husker det er en annen ting). Smører med 50 så håper jeg at huden er noe beskyttet likevell om det er flere timer siden han ble smurt... I barnehagen smører de barna når de går ut igjen etter fruktmåltidet, kl.14. Litt lenge å gå uten å bli smurt igjen for de barna som ble smurt hjemme rundt 07. Men, det er vel så mye «styr» å smøre barna før de går ut. Så da orker de ikke å gjøre det mer enn en gang. Anonymkode: db536...803
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Her har vi ikke fått noe beskjed om å smøre, men de pleier å gå ut rundt 8.30/8.45, så jeg smører alltid ansiktet. Regner med at de smører etter frokost om de må vaske ansiktet. Etter formiddagsmat er det soving, de blir smurt etter soving før de går ut. Er det veldig fint vær så spiser de lunsj ute også. Har enda til gode å få hjem ei som er solbrent. Dette er på småbarnsavdeling. Anonymkode: 386c3...17a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Her har vi ikke fått noe beskjed om å smøre, men de pleier å gå ut rundt 8.30/8.45, så jeg smører alltid ansiktet. Regner med at de smører etter frokost om de må vaske ansiktet. Etter formiddagsmat er det soving, de blir smurt etter soving før de går ut. Er det veldig fint vær så spiser de lunsj ute også. Har enda til gode å få hjem ei som er solbrent. Dette er på småbarnsavdeling. Anonymkode: 386c3...17a Ja var greit når de var mindre å sov midt på dagen, da er de jo ute tidlig og det er helt greit å smøre hjemme før vi drar. Og da smøres de jo når de går ut igjen etter de har spist frukt (14ish måltidet). De eldste er gjerne inne på formiddag mens de små er ute, og ute når de små sover... så blir litt annen rytme Anonymkode: db536...803
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 Her smører barnehagen etter lunsj, og soving for de minste. Jeg har solkrem liggende i bilen og smører før jeg leverer med mindre det er skikkelig regnvær. Hos oss smører de ikke før lunsj med mindre vi ber spesifikt om det , vi har fått skriftlig beskjed om det. Anonymkode: 2882c...593 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Vi pleier å smørre. Barnet er ute på formiddagen og ettermiddag, og sover ute. Sier ifra hvis vi glemmer rn sjelden gang Anonymkode: 04487...8a8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her må de også smøres før de kommer. Forstår dog ikke logikken bak det. For det første; solkremen blir smurt på 3,5t FØR de skal ut. Da er det jo egentlig på tide å smøre en gang til når de skal ut! For det andre; barna spiser lunsj før de går ut. Og vasker munn, ansikt etterpå. For det tredje; unødvendig å smør på solkrem for å være inne. Greit at det finnes gode solkremer, uten mye diverse greier i, men ikke noe man trenger å smøre på uten at man skal bli utsatt for sol. Men, jeg følger «reglene» i barnehagen, og smører med 50 faktor de dagene jeg ser været er litt fra og til, og full sol. Overskyet værmelding bruker å være den sikreste her, så da smører jeg ikke. Men gir og beskjed at OM det skulle bli sol, så må de smøre (om de husker det er en annen ting). Smører med 50 så håper jeg at huden er noe beskyttet likevell om det er flere timer siden han ble smurt... I barnehagen smører de barna når de går ut igjen etter fruktmåltidet, kl.14. Litt lenge å gå uten å bli smurt igjen for de barna som ble smurt hjemme rundt 07. Men, det er vel så mye «styr» å smøre barna før de går ut. Så da orker de ikke å gjøre det mer enn en gang. Anonymkode: db536...803 Meg, meg og meg. Tenk om 20 barn skulle smøres av to voksne i 8.30 tiden. Er det kaos når barna skal ut så hadde det nok blitt enda mer kaos. Hender at de tar frokosten ute og i finværet. Så da er de ute fra før klokken 8. Smøre før levering. Er det knall sol så blir de som kom veldig tidlig smurt en gang til Anonymkode: d8795...518 9
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 Her smøres det før barna går ut av huset - barnehage eller skole. I barnehagen er de ofte ute på formiddagen også, så det er lurt. De smører igjen før de går ut på ettermiddagen. Anonymkode: 18e66...a02
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 Vi smører barna før vi går hjemmefra hele sommerhalvåret. Smører også mitt eget ansikt hver morgen. Er en rutine slik som tannpuss. Anonymkode: 07a43...908
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Ser ikke helt problemet. Skader ikke med et lag solkrem om morgenen uansett om det må gjentas av de ansatte senere på dagen. Anonymkode: 9895f...ad6 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 Man skal jo smøre selv om det ikke er sol! Uv stråler trenger faktisk gjennom skylaget når det er overskyet. Jeg trodde dette var allmennkunnskap Anonymkode: c4cb0...ec4 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 Her blir barna levert ute og noen dager er de ikke inne i det hele tatt, så her smører vi alltid før vi leverer. Anonymkode: aa175...285 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #14 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 10.35): Vi smører barna etter lunsj, og etter frukt om vi skal være ute og det er sol. Vi tar faktisk for god fisk at de er smurt når de kommer om vi har opplyst om det. Er noen ganger jeg lukter på barnet at det ikke er smurt, og da tar jeg en dæsj solkrem på for sikkerhets skyld. Anonymkode: 51c11...815 Jeg bruker solkrem uten parfyme, konsekvent Anonymkode: 218be...673
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #15 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 10.31): Vi har fått beskjed om å smøre barna med solkrem før vi leverer om morningen. Synes det er veldig vanskelig når været er så skiftende hele tiden. Vil jo ikke smøre unødig hvis de ikke skal ut på formiddagen. Og barnet spiser i barnehagen, så hvis jeg smører så tørker de jo av halvparten etter frokost uansett.. Hadde forstått det hvis vi leverte ute fra morningen av. Så nå får jeg helt angst av å ikke ha smurt pga det var mørke skyer og yr når jeg leverte, men stekende sol time senere.. Sjekker/Smører ansatte eller tar de for god fisk at alle er smørte når de kommer uansett? Barnet er 19 mnd. Anonymkode: 6ff9b...b7b Hvis det var overskyet/ grått ved levering tar jeg det som en selvfølge at de smører i barnehagen, det burde de ihvertfall. Når det er sol smører jeg om morgenen, men det er totalt bortkastet da solen ikke begynner å ta skikkelig før i 11-12 tiden, og da er solkremen ikke effektiv lenger uansett. Anonymkode: f35a3...e20
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #16 Skrevet 24. april 2021 Selvsagt skal man smøre når man får beskjed om det. Ellers er man rett og slett sløv og uansvarlig. Tenk om 3 ansatte skal smøre 20 barn? Det tar jo et hav av tid, og går utover både barna og tilbudet. Det vanlige er vel at foreldre smører om morgenen, og så supplerer de ansatte med smøring utover dagen etter behov. Anonymkode: 64703...1d3 6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #17 Skrevet 24. april 2021 Er deres barn bare ute etter lunsj? I vår barnehage er de ute både før og etter lunsj og soving. Jeg smører hver morgen, uavhengig av hvilket vær som er meldt. De skadelige strålene går gjennom skylaget, så jeg tenker det er bedre å være føre var. Tar solkrem på meg selv også hver morgen, uavhengig av hvilket vær som er meldt. Anonymkode: 980bf...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #18 Skrevet 24. april 2021 Helt normalt at barna må smøres før levering. Barnehagen smører igjen utover dagen. Anonymkode: c6ca9...f6f
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #19 Skrevet 24. april 2021 Helt normalt , ser ikke problemet Anonymkode: e40ea...918 1
GammelKaktus Skrevet 24. april 2021 #20 Skrevet 24. april 2021 Jeg håper da alle foreldre smører barna sine med solkrem før de leverer de i barnehagen, uavhengig av når barna skal ut eller hva slags vær det er. Hos oss så var de som regel ute fra 0900 til lunsj, var det fint vær så spiste de ute og var ute hele dagen. Uansett, bedre å smøre en gang og to for mye enn for lite. Hos oss var det rutine å smøre oss med solkrem om morgenen og er det ennå, fra våren til slutten av sommeren så smører vi om morgenen uansett hvor grått det er for været skifter raskt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå