Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet sammen etter 3 mnd, giftet oss etter 8 mnd, og har nå vært sammen i snart 2 år. På den tiden har vi rukket å bygge et hus. Alt har skjedd så altfor fort, og jeg har innsett at jeg ikke har stoppet opp for å tenke over om dette er det jeg egentlig vil. Jeg flytter nå ut, fordi jeg trenger å ta et skritt tilbake for å kjenne litt etter og tenke over hva jeg egentlig føler i forhold til mannen min og det livet vi har sammen.

Jeg sa til ham at jeg ikke ville at dette skulle være slutten for oss to, og etter at han fikk tenkt seg litt om var han enig. Vi skal ta en dag av gangen, kanskje vi finner tilbake til hverandre en dag.

Det jeg lurer på er hvilke tanker og erfaringer dere andre har ang separasjon? Går det an å få ekteskapet til å fungere igjen en gang i fremtiden? Har noen av dere erfart at det er mulig? Og hvordan gjorde dere det i separasjonstiden? Vi ser for oss at vi skal være sammen når vi har lyst, begynne på nytt på en måte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg lurer på er hvilke tanker og erfaringer dere andre har ang separasjon? Går det an å få ekteskapet til å fungere igjen en gang i fremtiden? Har noen av dere erfart at det er mulig? Og hvordan gjorde dere det i separasjonstiden? Vi ser for oss at vi skal være sammen når vi har lyst, begynne på nytt på en måte...

Jeg har vært gjennom seprasjon og er idag lykkelig skilt for å si det sånn. Det behøver ikke være slutt pga. seprasjonen, men tenk på det som en mulighet for å finne tilbake tilhverandre. Godt at det er 1 års seprasjon før man blir skilt, for da får man tid til å tenke seg om. Bruk tiden godt og følg hjertet. Da kan det ikke slå feil.

Finn ut hva dere forventer av hverandre og hvilken verdier og fremtidige planer dere har. Det kan være lurt. Vist dere er innstilt på å være der forhverandre så er det ikke umulig for at dere kan finne tilbake til hverandre.

Men lykke til uansett. ;):klem:

Skrevet

Min kommende stesøster og hennes mann fant tilbake tilhverandre etter nesten et år fra hverandre.

Skrevet

Seperasjon er absolutt ikke "The end". Kjenner flere par som har funnet tilbake i denne perioden. F.eks naboene... mannen flyttet ut og bodde hos en kompis i et halvt år. Han er tilbake nå og de har det bedre enn noen gang.

Av og til trenger man kanskje en "time-out" for å få ro i sjelen angående de valgene en har gjort. Av og til finner man ut at man har valgt feil, andre ganger at man har valgt riktig :)

Skrevet

Jeg kjenner også flere det har gått bra for (og selvfølgelig enda flere som ikke har funnet tilbake). Har dere vurdert å kombinere seperasjonen med familierådgivning?

Her finner du oversikt over familievernkontorer i Norge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...