Gå til innhold

Noen som har blitt gravid til tross angrepille?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok angrepillen 4dager etter sex. Muligheten er vel minimal for graviditet? Jeg har hatt eggløsning for 3 dager siden. 

Anonymkode: 64e36...940

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig lite sannsynlig utifra det jeg har hørt om via jobb hos Amathea. Jeg har hørt om to som ble gravide til tross for angrepille hvor begge babyene ble født med alvorlige helseskader (den ene hadde en deformert arm). Jeg vet ikke nok om det er forsket på en sammenheng heller ikke dog! 

Anonymkode: a608d...8f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veldig lite sannsynlig utifra det jeg har hørt om via jobb hos Amathea. Jeg har hørt om to som ble gravide til tross for angrepille hvor begge babyene ble født med alvorlige helseskader (den ene hadde en deformert arm). Jeg vet ikke nok om det er forsket på en sammenheng heller ikke dog! 

Huff da. Er det en risiko for det? Om jeg skulle være gravid, får jeg ta en tidlig abort.  Jeg gjør ikke dette for gøy. 

Skrevet

Angrepillen fungerer slik at den skal stoppe eggløsningen og fortykning av livmorslimhinnen, så hvis du hadde eggløsning dagen etter sex, vil ikke angrepillen fungere optimalt og i de fleste tilfeller ikke i det hele tatt.

Ja, det er en høy risiko for at du er gravid, det betyr ikke nødvendigvis at du ER gravid, men du bør helt klart ta en graviditetstest for å sjekke.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

EI venninne av meg har en 20-åring tross angrepille.

Hun ble mor som 18-åring. 

Anonymkode: 8aebc...d77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

EI venninne av meg har en 20-åring tross angrepille.

Hun ble mor som 18-åring. 

Anonymkode: 8aebc...d77

Tok hun den for sent da tro? 

AnonymBruker
Skrevet
Minya skrev (2 timer siden):

Angrepillen fungerer slik at den skal stoppe eggløsningen og fortykning av livmorslimhinnen, så hvis du hadde eggløsning dagen etter sex, vil ikke angrepillen fungere optimalt og i de fleste tilfeller ikke i det hele tatt.

Ja, det er en høy risiko for at du er gravid, det betyr ikke nødvendigvis at du ER gravid, men du bør helt klart ta en graviditetstest for å sjekke.

Men hva er da vitsen med å ta den 4 dager etter? Og uans om jeg har hatt eggløsning før sex, så er jeg ikke gravid. 

Huff, det blir ca ni dager å vente da😏

AnonymBruker
Skrevet

Nødprevensjon fører ikke til at barnet får skade, den fungerer som en «sterk p-pille» og forsinker eggløsningen. Samtidig gir den noe høyere risiko for blodpropp, derfor bør ikke nødprevensjon brukes som fast prevensjon. Har du allerede hatt eggløsning kan du ha blitt befruktet. Igjen barnet blir ikke skadet av det, da er det tilfeldig, eller andre årsaker hvis barnet er skadet.

Anonymkode: edb4f...717

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nødprevensjon fører ikke til at barnet får skade, den fungerer som en «sterk p-pille» og forsinker eggløsningen. Samtidig gir den noe høyere risiko for blodpropp, derfor bør ikke nødprevensjon brukes som fast prevensjon. Har du allerede hatt eggløsning kan du ha blitt befruktet. Igjen barnet blir ikke skadet av det, da er det tilfeldig, eller andre årsaker hvis barnet er skadet.

Anonymkode: edb4f...717

Hørtes ut som du kunne dette. Er redd jeg hadde EL på mandag, men igrunnen så vet jeg ikke heller fordi jeg nettopp har hatt hormonspiralen i, så den kommer i hytt å pine. 

Så siden jeg tok angrepillen på onsdag, så vil det rukket å bli befruktet om jeg hadde eggløsning på mandag. 😏🤔

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er da vitsen med å ta den 4 dager etter? Og uans om jeg har hatt eggløsning før sex, så er jeg ikke gravid. 

Huff, det blir ca ni dager å vente da😏

Hvorfor du tok angrepillen så mange dager etterpå er det bare du som vet. Du må jo lese pakningsvedlegget.

Angrepiller bør tas innen 12 timer etter samleie, aller senest innen 3-5 dager, avhengige av hvilken pille du tar, og med mindre sjanse for at den fungerer for hver time som går etter de første 12 timene.

Anonymkode: b2203...469

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

All informasjon angående prevensjon og abort som kommer fra Amathea må man ta med en klype salt.

De er tross alt en anti-abort organisasjon som har har byttet utvendig image for å appelere til flere, og vasket bort en del av det verste grumset. Fram til 2003 het organisasjonen "Alternativ til Abort i Norge".

Det er sikkert mange flinke og kunnskapsrike folk som jobber der, men om man bare leser litt på nettsidene deres og vet hva man skal se etter, så ser man raskt den skjulte manipulasjonen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet om en jente som ble gravid som 15-åring. Hun tok angrepille. Hun forstod ikke at hun var gravid. Hun trodde hun bare hadde luft i magen. Det ble for sent for henne å ta abort, siden det ble oppdaget så sent

Anonymkode: bf039...f68

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ut som du kunne dette. Er redd jeg hadde EL på mandag, men igrunnen så vet jeg ikke heller fordi jeg nettopp har hatt hormonspiralen i, så den kommer i hytt å pine. 

Så siden jeg tok angrepillen på onsdag, så vil det rukket å bli befruktet om jeg hadde eggløsning på mandag. 😏🤔

Trodde du gikk på mini pilla, jeg, ts. 

Som du skrev i den andre tråden din, så er det vel ment to be om du blir gravid. 

Anonymkode: 02d1a...cc8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor du tok angrepillen så mange dager etterpå er det bare du som vet. Du må jo lese pakningsvedlegget.

Angrepiller bør tas innen 12 timer etter samleie, aller senest innen 3-5 dager, avhengige av hvilken pille du tar, og med mindre sjanse for at den fungerer for hver time som går etter de første 12 timene.

Ja,du spør godt. Jeg var nok litt i tro om at jeg ikke har blitt gravid av den ene gangen. Kun den dagen og søndag jeg var tom for minipilla. 

Mandag jobbet jeg overtid, det ble ikke noe før onsdagen. Jeg ville bare ha svar på om noen faktisk hadde blitt gravid med angrepille i seneste laget/4 dagen. Er jeg gravid, ja så er jeg gravid. Må gjøre det beste ut av alt nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk du ikke nok svar i de andre trådene dine om dette? Jeg tror som sagt ikke på at du har tatt angrepille og håper du ikke er gravid.

Anonymkode: 08050...897

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tok angrepillen 4dager etter sex. Muligheten er vel minimal for graviditet? Jeg har hatt eggløsning for 3 dager siden. 

Jeg tok samme dag, noen timer senere, ble gravid! 

Anonymkode: a2dff...515

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk du ikke nok svar i de andre trådene dine om dette? Jeg tror som sagt ikke på at du har tatt angrepille og håper du ikke er gravid.

Anonymkode: 08050...897

Jeg har tatt angrepille jo? Denne tråden spurte jeg mer om noen hadde blitt gravid selv med angrepillen? Den andre tråden var mer rettet om jeg skulle ta den eller ikke. Nå som den er tatt, så gikk jeg ut ifra at jeg var på den sikre siden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok samme dag, noen timer senere, ble gravid! 

Men hva er vits med denne lilla om den ikke funker alltid? Hadde du oppkast, kan jeg forstå det. Du har kanskje hatt EL samme dag? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har tatt angrepille jo? Denne tråden spurte jeg mer om noen hadde blitt gravid selv med angrepillen? Den andre tråden var mer rettet om jeg skulle ta den eller ikke. Nå som den er tatt, så gikk jeg ut ifra at jeg var på den sikre siden. 

Nei, du er ikke på den sikre siden desverre, fult mulig du er blitt gravid, det finner du ut i løpet av noen uker.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er vits med denne lilla om den ikke funker alltid? Hadde du oppkast, kan jeg forstå det. Du har kanskje hatt EL samme dag? 

Jeg hadde ikke oppkast, ble veldig svimmel og ør i hodet. Hadde nylig blitt ferdig med mensen, noen dager etter mensen slutt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...