AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Jeg lurer på om dere har noen råd eller lignende erfaringer. Da jeg traff kjæresten min var han slank, men i løpet av forholdet la han kraftig på seg. Til slutt måtte jeg ta en samtale med han fordi jeg var bekymret for helsen hans og jeg syns ikke han så like attraktiv ut lengre. Han begynte derfor å trene og spise mindre og sunnere, og gikk ned masse i vekt. Nå har han imidlertid lagt på seg litt igjen, ikke mye, men fått en liten mage. Samtidig så trener han fire ganger i uken, har bestilt vekt, drikker kun lite øl og har generelt et sunt kosthold, men skeier ut noen ganger i uken. Siden jeg ser at han anstrenger seg vet jeg ikke om jeg skal ta opp dette med magen eller ha tillit til at han har kontroll? Hva tenker dere? Anonymkode: 59fa5...d15
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg lurer på om dere har noen råd eller lignende erfaringer. Da jeg traff kjæresten min var han slank, men i løpet av forholdet la han kraftig på seg. Til slutt måtte jeg ta en samtale med han fordi jeg var bekymret for helsen hans og jeg syns ikke han så like attraktiv ut lengre. Han begynte derfor å trene og spise mindre og sunnere, og gikk ned masse i vekt. Nå har han imidlertid lagt på seg litt igjen, ikke mye, men fått en liten mage. Samtidig så trener han fire ganger i uken, har bestilt vekt, drikker kun lite øl og har generelt et sunt kosthold, men skeier ut noen ganger i uken. Siden jeg ser at han anstrenger seg vet jeg ikke om jeg skal ta opp dette med magen eller ha tillit til at han har kontroll? Hva tenker dere? Anonymkode: 59fa5...d15 Hva med deg? Er du like slank og attraktiv? Anonymkode: 16f18...66f 8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Hvorfor blander du deg inn i dette? Det er hans liv og hans valg. La nå mannen få styre selv. De fleste menn får for øvrig en mage i ulik omkrets ila årene. Ikke dermed sagt at det er dårlig kosthold, lite aktivitet, overvekt. La mannen få ha sin naturlige midtlivskropp uten at du peker på det som negativt. Han vet magen er der. Anonymkode: 859d5...6a2 6
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Hvor gammel er han? Jo eldre vi bli jo vanskeligere er det å opprettholde sixpack. Anonymkode: 48da7...2a5 1
Paella Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med deg? Er du like slank og attraktiv? Anonymkode: 16f18...66f Ja, jeg er opptatt av kropp. så jeg er ganske slank 6
Paella Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor gammel er han? Jo eldre vi bli jo vanskeligere er det å opprettholde sixpack. Anonymkode: 48da7...2a5 Han er 30 år... 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Herlighet, jeg hadde vært så stressa hvis jeg skulle vært kjæreste med deg. Han trener må og begrenser seg med mat og drikke, men du skal på død og liv ha den sixpacken? Du vet lite om livet hvis dette her er viktig for deg. Ta vare på kjæresten din du og gi han skryt for at han holder seg i form og spiser riktig. Skjerp deg. Anonymkode: 2aa86...7c8 15
got2go Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 Så lenge han ikke er sykelig overvektig så syns jeg ikke at du har noe med å blande deg borti. 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Herlighet, jeg hadde vært så stressa hvis jeg skulle vært kjæreste med deg. Han trener må og begrenser seg med mat og drikke, men du skal på død og liv ha den sixpacken? Du vet lite om livet hvis dette her er viktig for deg. Ta vare på kjæresten din du og gi han skryt for at han holder seg i form og spiser riktig. Skjerp deg. Anonymkode: 2aa86...7c8 Jeg må ikke ha sexipack, men gjerne en flat mage Anonymkode: 59fa5...d15 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva med deg? Er du like slank og attraktiv? Anonymkode: 16f18...66f Det er det vel nærliggende å tro? Det er faktisk frustrerende å holde seg i form selv og så har ikke partneren nok respekt for deg til å prøve å holde seg attraktiv. Om man får rynker eller grått hår med alderen er det noe man ikke kan styre, men å regulere mat og trening er faktisk kun prioriteringer. (Å farge grått hår eller fjerne synker med kosmetiske inngrep er i en helt annen gate enn å regulere kalorier inn og ut) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Herlighet, jeg hadde vært så stressa hvis jeg skulle vært kjæreste med deg. Han trener må og begrenser seg med mat og drikke, men du skal på død og liv ha den sixpacken? Du vet lite om livet hvis dette her er viktig for deg. Ta vare på kjæresten din du og gi han skryt for at han holder seg i form og spiser riktig. Skjerp deg. Anonymkode: 2aa86...7c8 Vet lite om livet? Må da være lov å ha preferanser. Paella skrev (8 minutter siden): Han er 30 år... Da burde han jo virkelig være i sin beste aldri fysisk sett. Frem til minimum 45 er det null stress å ha six-pack med litt innsats (hilsen 40-åring med mann på 46) got2go skrev (1 minutt siden): Så lenge han ikke er sykelig overvektig så syns jeg ikke at du har noe med å blande deg borti. Enig og uenig. Han må få ha den kroppen han vil, men hun er da i sin fulle rett til å ikke ønske å for eksempel ha sex med eller kose med en kropp som i hennes øyne er frastøtende. Det er jo et slags overgrep. Så det må jo være ok å ha overvekt som en dealbreaker. Anonymkode: a748d...a70 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Ganske mange har lagt på seg under pandemien. Ikke bare pga stillesitting og mat, men pga stress/uro/bekymring. Uansett syns jeg ikke du har noe med det. Han trener osv, hva så om han har lagt litt på seg? Anonymkode: 76742...911 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er det vel nærliggende å tro? Det er faktisk frustrerende å holde seg i form selv og så har ikke partneren nok respekt for deg til å prøve å holde seg attraktiv. Om man får rynker eller grått hår med alderen er det noe man ikke kan styre, men å regulere mat og trening er faktisk kun prioriteringer. (Å farge grått hår eller fjerne synker med kosmetiske inngrep er i en helt annen gate enn å regulere kalorier inn og ut) Vet lite om livet? Må da være lov å ha preferanser. Da burde han jo virkelig være i sin beste aldri fysisk sett. Frem til minimum 45 er det null stress å ha six-pack med litt innsats (hilsen 40-åring med mann på 46) Enig og uenig. Han må få ha den kroppen han vil, men hun er da i sin fulle rett til å ikke ønske å for eksempel ha sex med eller kose med en kropp som i hennes øyne er frastøtende. Det er jo et slags overgrep. Så det må jo være ok å ha overvekt som en dealbreaker. Anonymkode: a748d...a70 Ja, det jeg også mener. Men vi har hatt mange runder om dette med vekten hans tidligere.. og han har sagt at han er lei av at jeg blander meg og at han aldri vil bli som han var før igjen.. Derfor er jeg usikker på hva jeg skal gjøre nå. Han viser med at han trener mye, har bestilt vekt, fått pulsklokke og spiser sunt, at han forsøker å gå ned i vekt. Samtidig så har han et par dager i uken hvor han skeier ut. Skal jeg gi det litt tid eller skal jeg si ifra? Han kan bli sint for at jeg blander meg når det er tydelig at han prøver å gjøre noe med det. Anonymkode: 59fa5...d15
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ganske mange har lagt på seg under pandemien. Ikke bare pga stillesitting og mat, men pga stress/uro/bekymring. Uansett syns jeg ikke du har noe med det. Han trener osv, hva så om han har lagt litt på seg? Anonymkode: 76742...911 Ja, han har jo faktisk gått ned i vekt i pandemien, men så har han gått opp litt nå de siste månedene. Jeg er bare redd for at han skal legge på seg mer, og så syns jeg det er mer attraktivt med en flat mage. Anonymkode: 59fa5...d15 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 Men sa du fra før dere ble sammen at du hadde som krav at han skulle ha "perfekt" kropp? Anonymkode: 4a43c...8a2 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #15 Skrevet 22. april 2021 Tenk når livet virkelig "slår til", og du opplever virkelige kriser rundt deg. At noen som står deg nærme blir alvorlig syk, eller det skjer noe med deg eller kjæresten. Hvis du virkelig tror at dette er et problem (hvis han ikke er sykelig stor, og risikerer alvorlig sykdom) , så har du mye i vente. Se på Ronny sin serie på NRK - så godt de har det i forholdet selv om de ikke er "perfekte og tynne". Men ja, han tar tak da han får beskjed om at han kan bli alvorlig syk. Er det virkelig så mange som ikke forstår hva livet går ut på? Hvis dette er det man fokuserer på så forstår man ikke hva som er de virkelige utfordringene i livet. Anonymkode: 553b9...c48 4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #16 Skrevet 22. april 2021 Jeg legger til at jeg tror du evt. er i tenårene, eller tidlig 20-årene. Da forstår jeg at man kan ha dette fokuset, når livet ikke har bydd på så mye enda. Anonymkode: 553b9...c48 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #17 Skrevet 22. april 2021 Jeg er litt sånn som mannen din. Legger på meg i perioder fordi jeg ikke greier holde meg unna søtsaker og pottis. Går opp i vekt til jeg blir litt sånn 27-30 i BMI, så greier jeg å skjerpe meg og slanker meg ned igjen. Når jeg har en BMI på 27-30 så ser jeg ut som en ballong ! Når jeg er slank og fin så føler jeg meg superbra, og kroppen funker som den skal. Jeg løper flere ganger i uka og blir supersprek. Når jeg er "feit" føler jeg meg bæsj og får problemer med både blodsukker (har diabetes 2) og generell helse. Orker lite. Det er slett ikke bra å jojoslanke seg som jeg gjør, men det er bedre for meg enn å være feit hele tida. Kona mi har stort sett hjulpet meg her, ved å passe på kostholdet, gi meg tyn, oppmuntringer og støtte. Det er et helvete å holde vekten konstant normal (for meg er det en BMI på 23). Hadde du vært kona mi, hadde jeg inderlig håpet du kunne hjelpe meg med å holde vekten. Dersom du later som det er greit og "ikke blander deg" som de tjukkasene over her tyter om, gjør du ham en bjørnetjeneste. Da føler han at det er greit å forbli feit. En forsiktig pekefinger i begynnelsen kan være nok. Anonymkode: b3b2b...adf 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #18 Skrevet 22. april 2021 Glemte å si, hilsen mann på 40+. Anonymkode: b3b2b...adf 1
Blomsterpotta Skrevet 22. april 2021 #19 Skrevet 22. april 2021 Går det ikke ann å elske han fullt ut sånn han er? Hvis du er så overfladisk at kroppen må være perfekt, da kan du jo heller finne deg en som oppfyller dine krav. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #20 Skrevet 22. april 2021 53 minutter siden, Blomsterpotta said: Går det ikke ann å elske han fullt ut sånn han er? Hvis du er så overfladisk at kroppen må være perfekt, da kan du jo heller finne deg en som oppfyller dine krav. Det er ikke å elske noen å sitte og se dem forfalle. Du er nok overvektig selv. Anonymkode: b3b2b...adf 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå