AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 tenker litt på Eucerin, for jeg har så stygge hender og det skyldes nok lite pleie. Jeg har hatt en jobb tidligere hvor jeg vasket og brukte ikke handsker fordi jeg tenkte på dette miljøet da... dessuten hadde vi bare engangshandsker der og man ble gjerne våt likevel. I tillegg har jeg slurvet med bruk av handsker når det har vært litt for kaldt ute. Håndkrem har aldri vært min greie, og nå ser jeg at elastisisteten er litt tapt. Har såvidt prøvd Alepposåpen som altså er olje og ble så god etterpå. Firstprice er det jeg har brukt til vanlig og den er jo mer uttrørkende enn mange andre. Nå bruker jeg håndkrem da, men merker at hvilken såpe man bruker har mer å si enn håndkrem. Økonomen i meg sier at såpe er bare tull, psykisk og alt slik og at man lures til å tro at dyrere er bedre, men altså, firstprice til 8 kr er kanskje noe verre enn en apotekvare til 120? Anonymkode: 7ed55...3e5
Roci Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Det kommer an på innholdet i såpen, men billige såper inneholder ofte mye SLS (Sodium Lauryl Sulfat) som er et tensid, dvs. et overflateaktivt middel som fanger opp oljebasert skitt slik at det kan skylles bort med vann. Det er også et veldig effektivt skummiddel som får væsker til å begynne å skumme, noe de fleste av oss forventer når vi vasker oss. Problemet med SLS er at det har en veldig uttørkende virkning på huden. Det er imidlertid ikke bare pris som har noe si for innholdet. Denne testen av håndsåper fra Forbrukerrådet er noen år gammel, men gir en god oversikt over ingredienser man kan være obs på. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 Roci skrev (8 timer siden): Det kommer an på innholdet i såpen, men billige såper inneholder ofte mye SLS (Sodium Lauryl Sulfat) som er et tensid, dvs. et overflateaktivt middel som fanger opp oljebasert skitt slik at det kan skylles bort med vann. Det er også et veldig effektivt skummiddel som får væsker til å begynne å skumme, noe de fleste av oss forventer når vi vasker oss. Problemet med SLS er at det har en veldig uttørkende virkning på huden. Det er imidlertid ikke bare pris som har noe si for innholdet. Denne testen av håndsåper fra Forbrukerrådet er noen år gammel, men gir en god oversikt over ingredienser man kan være obs på. Så parabener er ikke bra? Det står så mye forskjellig rundt om... Anonymkode: 0b753...44e
NenehGoji Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Personlig liker jeg best Dr. Greve, både som såpestykke og flytende. Selv om du ikke piker å bruke alskens kremer (jeg liker det ikke jeg heller) så kan kjøpe bodybutter fra bodyshop og bruke på hendene innimellom. Dette er en veldig fet krem og gjør mye nytte selv om den bare brukes innimellom.
NenehGoji Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Synes det er veldig mange overprisede produkter på Apotek forresten... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå