AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Del Skrevet 22. april 2021 Er det noen russeforeldre her? Jeg lurer på hvordan det er å være forelder til en ungdom som er russ i år, i en pandemisk periode? Er dere mindre engstelige? Eller mer? Er dere mest bekymret for at de skal drikke for mye alkohol? I så fall hvorfor? Hilsen en forelder som er litt usikker på om jeg skal være bekymret eller ei... Anonymkode: 96e51...b2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Del Skrevet 22. april 2021 Hvordan synes dere det er å være forelder til en russ i pandemi? Er det mer eller mindre å bekymre seg for i forhold til alkohol, etc..? Hilsen usikker russemamma Anonymkode: b3a50...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 22. april 2021 #3 Del Skrevet 22. april 2021 Barnet mitt er russ neste år, og bekymringene er allerede mange Alkohol, voldtekt osv. Disse to tingene kan henge sammen og barnet mitt er jente, så vi har snakket mye om dette med alkoholinntak og viktigheten av å alltid passe på hverandre som venner. Hun er jo heldigvis ikke på så mye fester nå på grunn av pandemien, men den blir jo forhåpentligvis borte før hennes russetid, og når ungdommen da "slippes ut" igjen, kjenner jeg at jeg er engstelig for hvordan det kan bli. Det er 1-2 år som skal tas igjen på kort tid. Russetiden i denne perioden gjør jo ikke at jeg syns dette er enklere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Del Skrevet 22. april 2021 Hadde vært mer redd for alkohol og voldtekt (fra begge kjønns sider) enn at det er en pandemi hvertfall. Nå er det 17 år til jeg eventuelt har en russegutt, men skal nå lære han så godt jeg kan om voldtekt og alkoholbruk. Var jo russ for 11 år siden og når jeg ser tilbake på det... Herregud for en røre av alkohol og null grenser. Selvom min mamma alltid har vært hands on og fantastisk mor, visste hun jo fred og ingen fare. Er nok en del foreldrene aldri får vite også. Anonymkode: 00fdc...a35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #5 Del Skrevet 22. april 2021 Min var russ i fjor. Ble ikke mye feiring. De rakk en skikkelig feiring i Desember med ei helg borte. Jeg var mest bekymret for at han skulle bli full og miste kontrollen. På turen ble det en sak om en påstått voldtekt. Er veldig glad for at min var innblandet. Det måtte være helt forferdelig å være foreldre til den gutten og jenta Anonymkode: 05658...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Del Skrevet 22. april 2021 Vi har vel alle vært russ... bare å tenke tilbake på hva vi gjorde og høre på «nå skal vi knulle» russelåtene som dunker fra høytalerne i 17. mai toget som 6 åringene ser på. men mest sannsynlig slipper du unna mye pga corona og kan slappe av mer ts. Du er heldig, mistenker jeg vil være litt mer engstelig om 4 år. Anonymkode: 42491...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Del Skrevet 22. april 2021 For mye alkohol, andre rusmidler, overgrep, smitte, trafikkuhell. Mye å være bekymret for. Men det vil helst gå bra. Ha alltid lyd på telefonen (dag og natt) og vær tydelig på at ungdommen ALLTID kan ringe deg ved behov for å bli hentet, hvis en venn er overstadig beruset og burde dra hjem etc. Hilsen eksrussemor. Anonymkode: 49934...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 22. april 2021 #8 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg er redd for alt fra overgrep til utestenging og mobbing. Telefonen min står alltid på og jeg er alltid tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #9 Del Skrevet 22. april 2021 Smittsom hjernehinnebetennelse. Fysiske skader gjennom dustete valg i fylla (veddemål etc som går galt). Voldtekt (begge kjønn), og voldtektsanklager (mot sønn). Det siste punktet kan både være at han har gjort et overgrep (sannsynligvis til en viss grad med uvilje, men hvem vet), eller at en russejente med black out skal anklage han for voldtekt når de begge frivillig var med på det i sin alkorus, men hun har glemt dette i sin bakfullhet. Begge alternativene er veldig skumle. Farlige kjønnssykdommer (ikke så redd for dette da). Slosskamper. Fengselsstraff for noen dumme valg. Tror jeg har dekt det meste nå. Mesteparten av dette er ting som skjedde folk jeg kjente i min egen russetid, så jeg vet det ikke bare er hysteriske tanker 😞 Anonymkode: 4608b...604 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #10 Del Skrevet 22. april 2021 Russetid, alkohol, sex, voldtekt, osv, er heldigvis ikke noe jeg er bekymret for fordi vi er en muslimsk familie. Sønnen min synes det er ekkelt å drikke og pule, og det som hører med. Han takker nei til russefest og sånne greier. Anonymkode: 70049...c24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Del Skrevet 22. april 2021 MDMA, Kokain, Molly, GHB osv, osv... Anonymkode: 1a92f...697 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #12 Del Skrevet 22. april 2021 Ville tatt en ekstremt alvorlig prat med min sønn ang samtykke også under sterk beruselse. Synd å si det, men hadde jeg hatt en datter hadde jeg vært redd for uønskede seksuelle opplevelser. Og vært redd for dop i drikke, men det gjelder alltid på byen, så den praten hadde jeg også tatt: alltid ha kontroll på egen drikke. Anonymkode: 7e1f0...bf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå