Gå til innhold

Hvorfor blir noen så lite interessert i andre mennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg klarte å finne mer interesse i andre og har jo klart det, men føler det kunne være lettere når vi var yngre. Men var ikke lett da heller. Finnes de jeg har hatt interesse for og så får jeg interesse for folk på forskjellige måter. Jeg kan beundre dem utseendemessig, hva de har oppnådd i livet og synes de gjør mye gøy men så trives jeg ikke i selskapet med dem. 
Men hvorfor er noen slik? Er vi ikke flokkdyr? Synes det er så urettferdig at jeg ble tildelt en hjerne og personlighet som klaffer kanskje bare med 10% av verdens befolkning...  Jeg er flau over meg selv for at jeg har så svake vennskap/kontakter. Jeg vil jo ikke være sånn, men jeg finner liksom bare ikke så mye i andre 😕 

Anonymkode: f55fe...311

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

haha spot on. jeg kjeder meg ofte sammen med andre🤭men det går nok på ulikheter. feks synes jeg det er kjempekjedelig å høre i to timer om arbeidsdagen i en barnehage. i skjul prøver jeg å sjekke aksjekursen på investeringene mine. mer interessant😅

Anonymkode: 6c142...721

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlighetstrekk, så enkelt.

Anonymkode: 608a9...57b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok også sånn. Jeg syns det er veldig langt mellom de virkelig interessante samtalene, sånn helt ærlig. Jeg syns veldig mange mennesker er litt "lost" i sin egen verden og ikke klarer å se eller snakke skikkelig med andre mennesker. De gjelder spesielt de utadvendte og sosiale syns jeg. De plukker ikke opp signaler fra andre og lar ikke andre få komme til. Da blir det jo kjedelig. 

Anonymkode: cb578...7a1

AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, folk flest er dritkjedelige. Starter de snakke om været eller andre mindre viktige ting vrir jeg meg elegant unna, nei takk. Small talk er verste tidsløseriet som finnes 🤣

Anonymkode: 4fb10...e8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle er forskjellig og forskjellige ting fenger. Det handler ikke om at du er lite interessert i folk, men at de folkene du møter mest ikke er interessert i det samme som deg antakelig.

Prøv å finn ut som det finnes samlinger for noen av interessene dine og se om ikke du finner noen interessante mennesker på den måten? :)

Anonymkode: 1eb33...eec

AnonymBruker
Skrevet

Ts her: Jeg skjønner det går på interesser. Men problemet mitt er få interesser. Jeg har ingen interesser som man liksom kan tjene noe på eller som fenger folk. 
Jeg hater smalltalk for folk snakker så sent og bruker så lang tid på å komme til poenget. Jeg er mer slik at jeg skal videre hele tiden, men til hva?
Går bedre når jeg er full men det er år og dag siden, og det var noe jeg brukte for å sosialisere mer. Møtte helst folk i forbindelse med vors og slik, men folk snakker liksom bare om overfladiske ting som venninnas drama med eksen, prøver å være morsomme, begynner å diskutere ting du ikke har peiling på osv osv. 

Huff jeg er så sur på personligheten min. Slik mystisk, sjelden og ensom personlighet med litt for mye indre liv og virkeligheten er for kjedelig. Dessverre byr det indre livet på veldig mye uro og angst.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også er sånn. Heldigvis er jeg hakket mer interessert i folk jeg bryr meg om (venner/nær familie) enn i kollegaer etc. Å spise lunsj med kollegaene er så dørgende kjedelig at det gjør jeg som regel ikke. 

Anonymkode: 10e82...55f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg også er sånn. Heldigvis er jeg hakket mer interessert i folk jeg bryr meg om (venner/nær familie) enn i kollegaer etc. Å spise lunsj med kollegaene er så dørgende kjedelig at det gjør jeg som regel ikke. 

Anonymkode: 10e82...55f

Jeg også, men jeg skulle ønske jeg kunne sosialisere litt mer med glede. Ser folk som sitter på kafe og ler osv men så sitter jeg egentlig bare og kjeder ihjel meg om jeg gjør det samme. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...