Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag fikk jeg svar om å få planlag keisersnitt. Dette er mitt andre barn og hadde en fin første fødsel, men jeg gikk 2 uker over termin med første og jeg hadde lyst at fødsel skulle skje tidligere denne gangen. 

Etter at jeg leste om flere her inne som hadde fått innvilget planlag keisersnitt pga seksuelle overgrep, valgte jeg å si at jeg også hadde blitt voldtatt. 

Så nå skal jeg settes igang allerede om 4 uker når jeg er 38+0 😃

Anonymkode: fc6d6...792

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Troll 

Anonymkode: 29165...fc5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og du settes jo ikke igang om du skal ha keisersnitt, din tulling. 😂

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Troll 

Ikke sant, akkurat den ble for dum😂

Anonymkode: c7349...890

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for at du ødelegger for oss som faktisk har blitt voldtatt og ikke blir tatt på alvor fordi «alle» lyver om det. 

Anonymkode: e30e6...37e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er man så enkel, så burde man egentlig ikke fått barn. Det kreves faktisk litt mer IQ å oppfostre barn. 

Anonymkode: a0700...be4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen takk for at du ødelegger for oss som faktisk har blitt voldtatt og ikke blir tatt på alvor fordi «alle» lyver om det. 

Så så, det ordner seg 

Anonymkode: e1236...1aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke helt slik det fungerer 😅

Anonymkode: a6b8f...d8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke helt slik det fungerer 😅

Da jeg søkte om keisersnitt så ba sykehuset dokumentasjon på det, bevis på anmeldelse, et skriv fra psykologen jeg gikk til eller annen dokumentasjon på at jeg ikke var en av de som jugde seg til keisersnitt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Da jeg søkte om keisersnitt så ba sykehuset dokumentasjon på det, bevis på anmeldelse, et skriv fra psykologen jeg gikk til eller annen dokumentasjon på at jeg ikke var en av de som jugde seg til keisersnitt. 

Dette ba ikke sykehuset om. Det er ikke alle som anmelder voldtekt og det er slettes ikke alle som går til psykolog etter voldtekt.

Anonymkode: fc6d6...792

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nei, det gjorde de ikke. 😅

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette tullet? Keisersnitt er ingen spøk. Jeg måtte ta det mot min vilje og kan love dere at tiden etterpå er rimelig kjip. Gjør dritvondt i såret og du kan ha blødninger i lang lang tid etterpå. De som sier det er så lett med keisersnitt lyver. Det er virkelig ikke sant! 

Ja du slipper fødsel og rier, selve snittet kjenner du ikke, men tiden du bruker etterpå på å komme deg er lang for de aller fleste. Dessuten en litt ubehagelig opplevelse å være i situasjonen, er vanvittig mange mennesker inni operasjonsrommet og du blir festet på en hel masse ledninger og styr, og bedøvelsen i ryggen er utrolig ekkel og smertefull. Absolutt ikke noe hyggelig opplevelse, tro meg. 

Anonymkode: b5f6b...503

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok et planlagt keisersnitt I går. Det er det rareste jeg noen gang har gjort, og på mange måter det jævligste.. Dagen igår og I natt har vært helt forferdelig. Jeg tar en vanlig fødsel any day of the week foran et keisersnitt... Smertene begynner å bli litt mer levelig nå, og jeg klarer meg uten sterke og hyppig morfinpreparater, men syntes dette er vondere enn en vaginal fødsel. 

Anonymkode: d8eef...b67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg tok et planlagt keisersnitt I går. Det er det rareste jeg noen gang har gjort, og på mange måter det jævligste.. Dagen igår og I natt har vært helt forferdelig. Jeg tar en vanlig fødsel any day of the week foran et keisersnitt... Smertene begynner å bli litt mer levelig nå, og jeg klarer meg uten sterke og hyppig morfinpreparater, men syntes dette er vondere enn en vaginal fødsel. 

Nesten traumatiserende synes jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nesten traumatiserende synes jeg. 

Jeg har ingen planer om å operere flere ganger om ikke livet er truet for å si det sånn! 

Neida, idag er det mye greiere, men jeg gikk inn i det med at det skulle være helt greit og jeg skulle takle smertene mye bedre enn jeg gjorde. Så feil kan man altså ta. 

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er dette tullet? Keisersnitt er ingen spøk. Jeg måtte ta det mot min vilje og kan love dere at tiden etterpå er rimelig kjip. Gjør dritvondt i såret og du kan ha blødninger i lang lang tid etterpå. De som sier det er så lett med keisersnitt lyver. Det er virkelig ikke sant! 

Ja du slipper fødsel og rier, selve snittet kjenner du ikke, men tiden du bruker etterpå på å komme deg er lang for de aller fleste. Dessuten en litt ubehagelig opplevelse å være i situasjonen, er vanvittig mange mennesker inni operasjonsrommet og du blir festet på en hel masse ledninger og styr, og bedøvelsen i ryggen er utrolig ekkel og smertefull. Absolutt ikke noe hyggelig opplevelse, tro meg. 

Det er din opplevelse ja. Forløsning ved keisersnitt var for meg ingenting iforhold til de vanvittige smertene fra riene i åpningsfasen. Og jeg enset ikke folkene i operasjonsrommet, I motsetning til alle leger, jordmødre, anestesifolk og barnepleiere på føden. Der alle snakket over hodet på meg, skulle kjenne og styre og dra i meg. 

Jeg hadde intense smerter i noen timer på oppvåkningen. Ellers var jeg oppe og dusjet 7 timer etter keisersnitt et, håndterte baby helt selv fra starten, uten noe hjelp. 

Når jeg hører hvor lenge mine venninner har slitt med komplikasjoner og smerter  av revning og langvarig kateterisering av hjemmesykepleie i ettertid... Nei, takke meg til keisersnittet. 

Anonymkode: 93e05...742

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...