AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #1 Skrevet 22. april 2021 Jeg liker ikke lidelser så det er sagt. Men jeg prøver å se fra naturens side også, for hadde alle vært såkalte godhetstyranner så hadde ikke ting fungert da heller. Folk vil alltid øke levestandarden, men hvordan skal dette gå hvis vi bare blir fler? Folk prøver å finne måter å få bedre råd på, men er det bra om folk får bedre råd? Nei! Dette vil gjøre slik at flere kjøper nytt og færre tar nyttige jobber. Er det egentlig vits å lese artikler som "slik sparer du penger i rekordfart"? For når alle gjør det så gidder isåfall ikke jeg, det fungerer ikke lenger. Er det vits å støtte veldedighet til fattige land? Hva slags liv lever de videre etter de har fått hjelp mot en sykdom? Videre i fattigdommen? Det posive er jo at hvis det blir mer velstand i andre land så slipper vi innvandring. Jeg ser ikke vitsen i å holde i live noen som er så syk at de knapt lever likevel. Jeg synes det er dumt at vi har mulighet til å få barn mer enn før, som å fryse egg osv.. dette vil resultere i mange gamle foreldre Noen vil mene jeg er ond, andre vil mene jeg er realistisk. Anonymkode: 8b100...0e4 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #2 Skrevet 22. april 2021 Det var mange meninger å ta tak i her, men i det store og hele ramset du opp baksider med kapitalismen og globalisering. Det er ikke bare du som tenker sånn, dette er store internasjonale problemer Anonymkode: 2a9f3...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #3 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var mange meninger å ta tak i her, men i det store og hele ramset du opp baksider med kapitalismen og globalisering. Det er ikke bare du som tenker sånn, dette er store internasjonale problemer Anonymkode: 2a9f3...1a6 vil du heller ha kommunisme? Hadde neppe vært bedre. At de som tjener best skal gi av dette til de som har det verre, hvis jeg husker det riktig.... eller er det slik at du bare beholder alt selv og så får de fattigere kjempe for seg? Anonymkode: 8b100...0e4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #4 Skrevet 22. april 2021 Jeg syns at det ts mener er den store hvite elefanten i rommet som vi ikke har lov til å diskutere. I allefall ikke offentlig. Anonymkode: 03438...94a
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Jeg er enig. Jeg ser på f.eks boliger for multifunksjonshemmede som er på spedbarnsstadiet og som sitter fastspent i stoler store deler av døgnet på grunn av spasmer. Det koster helt enorme summer og burde ikke være noe man prioriterer. Anonymkode: 7e99f...abb 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg syns at det ts mener er den store hvite elefanten i rommet som vi ikke har lov til å diskutere. I allefall ikke offentlig. Anonymkode: 03438...94a derfor gjør vi det her. Ingen vil stå frem med ansikt og navn for det kan bli misforstått. Og ingenting er mer usjarmerende en folk som mener at vi skal slutte å heve levestandarden og legge tilrette for et godt liv, mens de selv gjør nettopp dette. Alle andre, men ikke meg liksom.. Det jeg vet er bare at man blir forbanna deprimert av å slutte å jobbe mot noe, selv om det jeg har er til å overleve. Jeg har et sted å bo, råd til mat og klær. Likevel sluttet jeg å kjøpe klær, kjøper ikke ny mobil før den er ødelagt og kjøper egentlig ikke andre ting jeg ikke trenger heller. Men så ser man at andre på en måte gir faen og kjøper ny bil, mobil, leilighet, klær og så sitter du igjen der og ser ut som den samme som for 10 år siden. En annen ting er at hvis du slutter å kjempe for deg selv så er det ingen som beundrer deg og følger ditt eksempel, men andre overtar plassen din så hva er vitsen. Anonymkode: 8b100...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er enig. Jeg ser på f.eks boliger for multifunksjonshemmede som er på spedbarnsstadiet og som sitter fastspent i stoler store deler av døgnet på grunn av spasmer. Det koster helt enorme summer og burde ikke være noe man prioriterer. Anonymkode: 7e99f...abb Jeg tenker på at disse har foreldre og familie som er glade i seg. Men jeg synes det er så dumt at de skal holdes i livet dersom de nesten dør. Hvordan vet vi at de i det hele tatt er takknemmelige for livet de fikk? Anonymkode: 8b100...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 Meningene dine er ikke så kontroversielle som du tror, ærlig talt. Jeg har lest anerkjent og fagfellevurdert forskning som bruker hardere ord enn du gjør, i full offentlighet. Anonymkode: 266e7...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #9 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tenker på at disse har foreldre og familie som er glade i seg. Men jeg synes det er så dumt at de skal holdes i livet dersom de nesten dør. Hvordan vet vi at de i det hele tatt er takknemmelige for livet de fikk? Anonymkode: 8b100...0e4 Hva mener du med holdes i live? Tenker du at de skal nektes mat og stell og ligger der og pines i hjel? Gjøre det samme med bestemor når hun bli gammel og syk og da? Anonymkode: 36797...bd1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg tenker på at disse har foreldre og familie som er glade i seg. Men jeg synes det er så dumt at de skal holdes i livet dersom de nesten dør. Hvordan vet vi at de i det hele tatt er takknemmelige for livet de fikk? Anonymkode: 8b100...0e4 Det er klart de har, men det forandrer ikke det faktum at de koster enorme summer man kunne brukt på mer fornuftige ting. Anonymkode: 7e99f...abb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du med holdes i live? Tenker du at de skal nektes mat og stell og ligger der og pines i hjel? Gjøre det samme med bestemor når hun bli gammel og syk og da? Anonymkode: 36797...bd1 De som allerede er her skal jo selvfølgelig få det de behøver. Anonymkode: 7e99f...abb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du med holdes i live? Tenker du at de skal nektes mat og stell og ligger der og pines i hjel? Gjøre det samme med bestemor når hun bli gammel og syk og da? Anonymkode: 36797...bd1 nei, Anonymkode: 8b100...0e4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): nei, Anonymkode: 8b100...0e4 Ok, tenker du på selektiv abort da? Det er jo egentlig ikke så kontroversielle tanker. Anonymkode: 36797...bd1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, tenker du på selektiv abort da? Det er jo egentlig ikke så kontroversielle tanker. Anonymkode: 36797...bd1 ja, hvorfor velger noen å sette dem til liv selv om det vises å ha sykdommer som vil redusere livet? mors egoistiske behov for å få barn? Jeg tenker vel de fleste velger å ta abort da. Anonymkode: 8b100...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #15 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ja, hvorfor velger noen å sette dem til liv selv om det vises å ha sykdommer som vil redusere livet? mors egoistiske behov for å få barn? Jeg tenker vel de fleste velger å ta abort da. Anonymkode: 8b100...0e4 Ikke godt å si. Kommer an på hvilken innstilling man har til abort, hvor skadet/lavtfungerende fosteret ser ut til å bli. Utviklingen går vel i retning av større aksept for selektiv abort. Anonymkode: 36797...bd1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #16 Skrevet 22. april 2021 men når folk spør banken om økonomiske råd, er de naive? For vil banken at du skal vinne? Jeg vil isåfall ikke gi fra meg råd, for begynner alle å benytte seg så er det jo like langt? Anonymkode: 8b100...0e4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #17 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): men når folk spør banken om økonomiske råd, er de naive? For vil banken at du skal vinne? Jeg vil isåfall ikke gi fra meg råd, for begynner alle å benytte seg så er det jo like langt? Anonymkode: 8b100...0e4 Både ja og nei. Banken kan kanskje gi noen generelle råd som er nøytrale men banken er jo en part som er interessert i å selge egne produkter. Det har vel vært en rettssak mot en bank som lurte sparekunder utpå glattisen slik at de tapte penger. Jeg ville aldri stolt på råd fra banken. Det er best å tenke selv, søke råd flere plasser, og være kritisk. Anonymkode: 36797...bd1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #18 Skrevet 22. april 2021 Faktisk ganske enig med mye av det du skriver, ts. Ikke alt, men slik er det jo med meninger Annet hvert år leser vi om at "aldri har flere i Afrika levd i sult" så nå må vi gi mer enn noen gang tidligere. Dette har blitt skrevet de siste 50 årene og vil bli skrevet de neste 50+++ Det er jo helt grusomt, men jeg mener at ved å sende risgrøt og havre så utsetter og øker vi problemet. Vi burde kun sende penger til infrastruktur som skal gå ut på å få befolkningen selvdreven. Lettere sagt enn gjort når mesteparten går rett i lomma på politikerne der nede da Anonymkode: c31d9...d91
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #19 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var mange meninger å ta tak i her, men i det store og hele ramset du opp baksider med kapitalismen og globalisering. Det er ikke bare du som tenker sånn, dette er store internasjonale problemer Anonymkode: 2a9f3...1a6 Uten kapitalismen hadde Norge ikke klart seg. Anonymkode: f0da7...a18
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #20 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): vil du heller ha kommunisme? Hadde neppe vært bedre. At de som tjener best skal gi av dette til de som har det verre, hvis jeg husker det riktig.... eller er det slik at du bare beholder alt selv og så får de fattigere kjempe for seg? Anonymkode: 8b100...0e4 Kommunisme funker veldig bra, helt til det kommer en utbryter. Da kollapser det. Anonymkode: 74e4d...d33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå