Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt meg inn på dette studiet og fikk innvilget plass. Helt ærlig hadde jeg ingen tro på å komme inn, så nå er jeg litt i tenkeboksen.

Er det andre her som har gått samme studie og kan komme med erfaringer? Hvilke jobbmuligheter har en etter bachelor? 
Lurer og på dette med med betaling for studieavgift eller hva det heter, den er jo på en hel del pr år. Er avhengig av å få dekket dette av Lånekassen, om man ikke gjør det og har takket ja til studiet hva skjer da? Har ikke økonomi til å dekke dette selv 

Anonymkode: 22914...08c

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke dekket det, men får lån til å betale studieavgift, og endel blir omgjort til stipend om du ikke stryker.

Anonymkode: 4014e...f42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det utdannes for mange meglere i forhold til behov i markedet. De fleste nyutdannede meglere slutter etter 3 år pga det er vanskelig å få oppdrag og man blir stadig vekk avvist hos potensielle kunder da konkurransen om oppdraget blir stor.

Sats på en annen retning enn megler ihvertfall.

Anonymkode: c104f...091

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du får ikke dekket det, men får lån til å betale studieavgift, og endel blir omgjort til stipend om du ikke stryker.

Anonymkode: 4014e...f42

Var det jeg lurte på, takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det utdannes for mange meglere i forhold til behov i markedet. De fleste nyutdannede meglere slutter etter 3 år pga det er vanskelig å få oppdrag og man blir stadig vekk avvist hos potensielle kunder da konkurransen om oppdraget blir stor.

Sats på en annen retning enn megler ihvertfall.

Anonymkode: c104f...091

Meglere kan gjøre andre ting også da. Jeg er jurist og jobber som byggesaksbehandler sammen med tre tidligere meglere. 

Anonymkode: 3ba51...59f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nok ikke valgt eiendoms megler, er jo en av de yrkene som i stor grad kommer til å bli automatisert i nør fremtid, i og med at det blir enklere og enklere for folk å selge bolig selv.

Anonymkode: bbcce...b13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Meglere kan gjøre andre ting også da. Jeg er jurist og jobber som byggesaksbehandler sammen med tre tidligere meglere. 

Anonymkode: 3ba51...59f

Takk for svar! 
Kan du fortelle litt hva jobben din går ut på? 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør kun ta eiendomsmegling om du brenner for å være sosial og liker å selge, for det er nok kamp om jobbene. Du jobber også dag, ettermiddag, kveld og helger.

Ellers kan du ta master og jobbe som eiendomsutvikler, men det er heller ikke fryktelig mange av de jobbene. 

Som en annen har nevnt så kan man kanskje bli ansatt som byggesaksbehandler, men satser du på det så bør du heller velge mer tekniske retninger som arealplanlegger, ingeniør bygg, arkitekt, o.l. 

Anonymkode: 6fd09...fda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...