Gå til innhold

Jeg tror jeg har spiseforstyrrelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 22 år, 1.71 høy, og veier 54 kilo. Beina mine er lange, og jeg ser atletisk ut. Men på innsiden råtner jeg. Spiser jeg potetgull, så spyr jeg. Det er her hele problemet ligger. Det kan hende jeg enten ikke tåler den type potetgull, eller så holder jeg på å utvikle en spiseforstyrrelse. Men jeg lurer på noe: til dere som har gått gjennom det, eller har noen som har det, spyr man med vilje eller uhell?

Anonymkode: d5930...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De som kaster opp pga spiseforstyrrelse spyr ikke av seg selv. De fremkaller det. Dersom du ikke fremkaller det tåler du nok ikke chipsen du spiser, evt der er noe psykologisk som gjør at du kaster opp. 

Om du har andre grunner til å mistenke at du har spiseforstyrrelse enn at du kaster opp av en bestemt chips bør du ta med lege og lege kan jo være greit uansett i fall du har en allergi som gjør at du kaster opp av den chipsen.

Ellers er det mange som får magetrøbbel av mat som har mye salt og fett om de ikke begrenser seg, uten at jeg vet hvorfor den kombinasjonen er uheldig for mange.

Anonymkode: d3bae...1da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts så utrolig trist. jeg råder deg og kontakte mental helse de kan kontaktes på nr 35296060, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan høres som enten; bulimi, i form av overspising og oppkast. Eller det kan være noe med potetgullet.

spiseforstyrrelse er en alvorlig dødelig sykdom, den psykiatrisk sykdommen som tar flest liv. Den hindrer deg i å oppnå og holde fast det du egentlig ønsker i livet, om det er kontakt med familie og venner, utdannelse, jobb eller familie og barn. Jeg snakket av egen erfaring. Jeg snakker av egen erfaring. 

la oss tenke at det er noe i potetgullet du ikke tåler, uansett - la være å spise det! Det kan være begynnelsen på en sf, og uansett er det ikke noe vits i å spise noe man kaster opp av. 

gå til fastlegen din, fortell om tankene fine og få ta kontrollblodprøver, inkl folat/fosfat/B12.  

Spørsmålet ditt du stiller ønsker jeg ikke å svare på i dette forumet i tilfelle jeg skapet en smitteeffekt.

Anonymkode: 4a4f9...302

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter! Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...