Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I vedtaket mitt står det «siste utbetaling i dette vedtaket er den 01.05.2021. For eventuelt behov for videre økonomisk hjelp må det søkes 24.04.2021». Betyr det da at jeg får støtte i mai også, eller må jeg søke 24.april for å få støtte i mai? 

Anonymkode: 3fc8a...634

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å svare på da vi ikke vet hva slags vedtak du har hatt. 

Skrevet (endret)

Endret av Cleo88
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å svare på da vi ikke vet hva slags vedtak du har hatt. 

Jeg er permittert, og har ikke tjent tilstrekkelig for å få dagpenger. Så det er sosialhjelp til livsopphold, og andre utgifter. 

AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (Akkurat nå):

Du må søke innen 24.04 for å eventuelt få fornyet vedtaket du mottar støtte på. 

Du får per nå ikke videre støtte, utover utbelingen som kommer den 01.05. 

Så jeg får siste utbetaling 01.05.2021 i dette vedtaket, uten å behøve å søke videre?   

AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (1 minutt siden):

Du må søke innen 24.04 for å eventuelt få fornyet vedtaket du mottar støtte på. 

Du får per nå ikke videre støtte, utover utbetalingen som kommer den 01.05. 

Tusen takk forresten. Er ikke så godt kjent med vedtak fra nav, og forstod det slik at noen ting var fornyet der. 🙄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er permittert, og har ikke tjent tilstrekkelig for å få dagpenger. Så det er sosialhjelp til livsopphold, og andre utgifter. 

Sosialhjelp må søkes om hver mnd, så hvis du trenger det videre så må du søke innen 24/4 som står i brevet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (Akkurat nå):

Sosialhjelp må søkes om hver mnd, så hvis du trenger det videre så må du søke innen 24/4 som står i brevet.

Ja men det står også at den siste utbetalingen skjer 01.05.2021 I dette vedtaket 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 1.45):

Endret av Cleo88
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Cleo88 skrev (Akkurat nå):

Ja. Men du har kanskje behov for støtte etter den 01.05 også? Da må du sende inn ny søknad på sosialhjelp senest 24.04 for at du skal få den. 

Oki, tusen hjertelig takk. Jeg vet ikke når de åpner her borte, så er veldig uforutsigbart. Jeg søker nok videre. Det var hvert fall veldig til hjelp ☺️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

24 april er fristen du må søke innen, for å ikke risikere opphold i støtte om du trenger videre hjelp også etter mai.

Om du ikke legger inn ny søknad vil du få siste utbetaling 1 mai, og så stopper det.

Søker du etter 24 april, så vil evt kunne opphold/forsinkelse i stønaden (pga saksbehandlingstid) og kan ikke regne med å få utbetaling 1 juni som normalt

Anonymkode: 7f04a...0c2

AnonymBruker
Skrevet

Det står jo tydelig hva du skal gjøre.

Hva lurer du egentlig på?

Anonymkode: f534c...8f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det står jo tydelig hva du skal gjøre.

Hva lurer du egentlig på?

Anonymkode: f534c...8f4

TS har fått svar på spørsmålene sine tror jeg, så hvis noe fortsatt er uklart for deg tror jeg det er din egen leseforståelse det skorter på.

Anonymkode: ee40e...ebf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...