Gå til innhold

Oppbevaring til hobbysaker


Lassie

Anbefalte innlegg

Har dere egne hobbyrom?

Jeg holder jo på med ørti forskjellige hobbyer - broderer, lager kort, maler skilt, dekorerer alt mulig, maler på lys, maler på glass, maler treartikler, og lager masse dill dall :sjenert: Med andre ord svært mange ting og tang jeg har..

Men vi har ikke plass her til å ha et eget hobbyrom (har bare ett soverom). Så her oppbevares alt dillet i poser, skoesker, lekekasser, trebokser osv.. Synes det er kjempeslitsomt å ha det i alt mulig sånt, i skuffer og skap og hyller litt overalt. Men jeg finner ingen bedre løsning slik det er nå. Dessverre så blir det sa også slik at noen ting blir borte - blant annet finner jeg ikke igjen Panduroposen jeg hadde masse hjememlagde kort i :sur:

Men hva bruker dere til oppbevaring av alt "dillet" deres?

Jeg har bestilt meg enda mer ting fra både Kreativ Hobby og Panduro nå, og er allerede bekymret for hvor jeg skal gjøre av det når det kommer i posten om noen dager..

Er det noen som har noen lure løsninger å dele??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner absolutt problemstillingen din! Hadde i stor grad samme problemet før at jeg ikke hadde plass til å drive med hobbyen min, men nå har jeg eget hobbyrom/kontor. Tegne og malesaker (som er min hobby) har jeg i en stor, gammel grammofonkoffert. Staffeli får alltid stå fremme og tegneblokker og lerreter ligger da hovedsaklig strødd på eget bord/stablet langs vegger..

Men når jeg leste innlegget ditt tenkte jeg at kanskje et stort skap med arbeidspult, sånn fra f.eks. Ikea, som du kan lukke igjen hadde vært noe for deg? I tillegg kanskje en kommode? Da vet du hvor tingene er + at du har en arbeidsplass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en arbeidsplass på gangen utenfor soverommet. Der har jeg pc'en min og alle viktige papirer. ved siden av har jeg et gammelt garderobeskap med trådkurver der jeg har garn og fotosaker. Så har jeg et lite skap over skrivebordet der jeg har esker beregnet til skruer og sånt, der er perlene mine. Pluss at jeg har en verktøykoffert med perleutstyret, der det er plass til noen av perleeskene også. Da er det enkelt å ta med hobbyen når jeg reiser bort i helgen f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fin stooor kurv som jeg har garn og sysaker i. Den står bak sofaen. Der har jeg forøvrig også en større kurv som jeg har dyner og puter i. Men til andre hobbysaker (stempler, papir, skjærebrett o.l.) har jeg en mindre kurv som er lik de andre to. Den står nede på kjøkkenet da, siden det er på spisebordet jeg holder på med sånt. Jeg har altså ikke så mye som deg, så jeg har vel egentlig ikke noen gode råd sånn sett. Men IKEA har ganske mange gode løsninger for små rom. Så hvis du har iKEA i nærheten vil jeg anbefale deg å ta en tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en stor kurv til garn og pinner + fire bokser fra Ikea hvor jeg har perler og ting til smykker/veskelaging etc. Funker fint det. Tar frem den esken jeg skal bruke når jeg skal bedrive litt hobbyvirksomhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bedrollere er fine ting, der har jeg garn og ferdige ting

til perler har jeg en skruekoffert som jeg kjøpte på rimi en gang

jeg har også et par beholdere (stoff med plastvindu, håndtak og glidelås, fra kid) til å ha dyner ol i, der har jeg plass til mye rart.

og en stoffhylle i klesskapet.

strikkepinner og heklekroker har jeg i en toalettmappe, men klarer fremdeles å miste en pinne eller to...

ønsker meg plastesker med lokk el som kan stables, da hadde jeg fått plass til alt på ett sted, og hvis man merker utenpå er det lett å finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...