Silva Pluvialis Skrevet 21. april 2021 #1 Del Skrevet 21. april 2021 (endret) Ukentlig er det folk som logger seg inn for å starte tråder for å sverte syke og uføre mennesker. Det er ikke innhold KG bør tillate. Dette har vært diskutert tidligere, og da svarte dere at dere ønsker at alle temaer skal kunne diskuteres. Greit nok det, men når tråden starter med hets og man ser allerede fra HI at intensjonen ikke er å diskutere, men bare sparke nedover, hvorfor blir ikke trådene slettet som diskriminerende innhold? Dere har jo til og med en egen regel som forhindrer diskriminering, stigmatisering og ensidig meningspåvirkning, hvorfor gjelder ikke det for disse trådene? Hvorfor tillater dere hets mot syke og sårbare grupper? Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 21. april 2021 #2 Del Skrevet 21. april 2021 Du skal få en bitteliten "pluss" for forsøket, men du burde heller sette spm. om/rundt trådstarting, nye brukere, og spesielt AB... Ellers så er jeg enig, dette begynner å bli vel kjedelig, forutsigbart, og ikke noe Norges største forum burde vedkjenne seg... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flowerlover Skrevet 21. april 2021 #3 Del Skrevet 21. april 2021 Jeg har også rapportert til moderator og opprettet og stilt samme spørsmål til de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 21. april 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 21. april 2021 Beeblebrox skrev (7 minutter siden): Du skal få en bitteliten "pluss" for forsøket, men du burde heller sette spm. om/rundt trådstarting, nye brukere, og spesielt AB... Ellers så er jeg enig, dette begynner å bli vel kjedelig, forutsigbart, og ikke noe Norges største forum burde vedkjenne seg... Hva tenker du på da? AB-funksjonen? Jeg er for å fjerne AB-funksjonen i de fleste underfora nettopp for å luke ut en del troll og provokatører. Jeg tenker at klimaet hadde blitt litt annerledes her inne, og ikke minst hadde vi visst hvem vi hadde diskutert med til enhver tid. Det er veldig ubehagelig å diskutere med AB-er som slenger ut personangrep og hets. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mei88 Skrevet 21. april 2021 #5 Del Skrevet 21. april 2021 Gjenferdet skrev (3 minutter siden): Hva tenker du på da? AB-funksjonen? Jeg er for å fjerne AB-funksjonen i de fleste underfora nettopp for å luke ut en del troll og provokatører. Jeg tenker at klimaet hadde blitt litt annerledes her inne, og ikke minst hadde vi visst hvem vi hadde diskutert med til enhver tid. Det er veldig ubehagelig å diskutere med AB-er som slenger ut personangrep og hets. Dumt spørsmål kanskje men hva står ab for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 21. april 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 21. april 2021 Mei88 skrev (Akkurat nå): Dumt spørsmål kanskje men hva står ab for? @AnonymBruker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 21. april 2021 #7 Del Skrevet 21. april 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Hva tenker du på da? AB-funksjonen? Jeg er for å fjerne AB-funksjonen i de fleste underfora nettopp for å luke ut en del troll og provokatører. Jeg tenker at klimaet hadde blitt litt annerledes her inne, og ikke minst hadde vi visst hvem vi hadde diskutert med til enhver tid. Det er veldig ubehagelig å diskutere med AB-er som slenger ut personangrep og hets. Trolleriene er noe som er ekstremt vanskelig å få bukt med, og jeg er ikke noen "spesialist" heller, men AB er en grei og til dels "viktig" funksjon - det er bare det at man trenger ikke å kunne lage 40 tråder i uken som ab... Starte med å stramme litt inn der - tenker jeg er en fin start... Jeg er enig i at det hadde vært fint med "ingen ab", men da måtte jo noen hatt to kontoer, og det hadde nok ødelagt for trafikken det også... AB burde ha samme "kode", iaf. en uke eller noe sånt, kanskje mer Sikkert vanskelig å få til, men fint hadde det vært 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 21. april 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 21. april 2021 (endret) Beeblebrox skrev (12 minutter siden): Trolleriene er noe som er ekstremt vanskelig å få bukt med, og jeg er ikke noen "spesialist" heller, men AB er en grei og til dels "viktig" funksjon - det er bare det at man trenger ikke å kunne lage 40 tråder i uken som ab... Starte med å stramme litt inn der - tenker jeg er en fin start... Jeg er enig i at det hadde vært fint med "ingen ab", men da måtte jo noen hatt to kontoer, og det hadde nok ødelagt for trafikken det også... AB burde ha samme "kode", iaf. en uke eller noe sånt, kanskje mer Sikkert vanskelig å få til, men fint hadde det vært Enig i dette. Jeg bruker sjeldent AB selv, men det hender innimellom, og da slenger jeg verken med leppa eller troller om usanne ting. Det er mange som misbruker AB-funksjonen - altså at de bruker den til å trolle, provosere og hetse. AB-funksjonen kommer nok aldri til å forsvinne, men jeg skulle ønske at den forsvant fra alle underfora uten om kropp og helse, barn og familie, samliv og kjærlighetsrelasjoner, vennskap og sosiale relasjoner, og kanskje seksualitet og sorg. Evt også karriere/utdanning (ettersom yrke og jobb er noe som kan identifisere en person IRL). Disse underforaene er i mer sårbare - særlig i det man utleverer egne barn, partnere og venner, i tillegg til egen helse, og derfor bør man kunne være anonym. Seksualitet er også kanskje et forum som burde kunne anonymiseres, særlig med tanke på de som har opplevd noe vondt eller, for eksempel, seksuelle overgrep. Egentlig støtter jeg et eget underfora for vold- og seksuallovbrudd. Er dette noe dere kan se på moderatorer? Endret 21. april 2021 av Gjenferdet 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flowerlover Skrevet 21. april 2021 #9 Del Skrevet 21. april 2021 4 minutter siden, Gjenferdet said: Enig i dette. Jeg bruker sjeldent AB selv, men det hender innimellom, og da slenger jeg verken med leppa eller troller om usanne ting. Det er mange som misbruker AB-funksjonen - altså at de bruker den til å trolle, provosere og hetse. AB-funksjonen kommer nok aldri til å forsvinne, men jeg skulle ønske at den forsvant fra alle underfora uten om kropp og helse, barn og familie, samliv og kjærlighetsrelasjoner, vennskap og sosiale relasjoner, og kanskje seksualitet og sorg. Evt også karriere/utdanning (ettersom yrke og jobb er noe som kan identifisere en person IRL). Disse underforaene er i mer sårbare - særlig i det man utleverer egne barn, partnere og venner, i tillegg til egen helse, og derfor bør man kunne være anonym. Seksualitet er også kanskje et forum som burde kunne anonymiseres, særlig med tanke på de som har opplevd noe vondt eller, for eksempel, seksuelle overgrep. Egentlig støtter jeg et eget underfora for vold- og seksuallovbrudd. Er dette noe dere kan se på moderatorer? Du glemte og nevne gravid forumet også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 21. april 2021 #10 Del Skrevet 21. april 2021 Sånn som jeg ser det, så er det enklere og mer hensiktsmessig for alle. (ink. butikken KG) å ikke ha noe "AB", men går jo ut i fra at det er gjort noe "matte" på saken. Poenget er at KG begynner å bli en skikkelig kloakk, og at noe burde gjøres asap... Om man må skrive noe "hemmelig" så kan man evt. ha en ekstra konto 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goldlion Skrevet 21. april 2021 #11 Del Skrevet 21. april 2021 Forstår ikke at folk er så hjerteløse. En stor andel uføre har MS, kreft, CP, eller andre funksjonshindringer. Flere er alvorlig syke og går inn og ut av psykiatrien. Det er sårende å lese for alle oss som kjenner noen som er syke, så jeg kan bare forestille meg hvor ekkelt det er å lese for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 21. april 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 21. april 2021 (endret) Beeblebrox skrev (5 minutter siden): Sånn som jeg ser det, så er det enklere og mer hensiktsmessig for alle. (ink. butikken KG) å ikke ha noe "AB", men går jo ut i fra at det er gjort noe "matte" på saken. Poenget er at KG begynner å bli en skikkelig kloakk, og at noe burde gjøres asap... Om man må skrive noe "hemmelig" så kan man evt. ha en ekstra konto Kan strekke meg til tanken om å fjerne AB helt, kanskje uten om underfora for kropp og helse. Tenker at det i alle fall bør være mulig å dele helseopplysninger anonymt. Så kan vi få et eget underfora for vold og seksuelle overgrep som også inkluderer AB. Da kan saker fra barn, familie, partnere, vennskap, overfall, fest osv inkluderes slik at de mest sensitive innleggene i disse underforaene blir lagt under et eget fora for kriminalitet. Endret 21. april 2021 av Gjenferdet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flowerlover Skrevet 21. april 2021 #13 Del Skrevet 21. april 2021 Det burde I hvertfall være lov og kunne ignorere ab slik det går ann og ignorere brukere som skriver med brukernavn. Jeg skjønner at det kan være greit med ab funksjonen noen ganger men når det det blir misbrukt så burde det ikke være lov mer og skrive som anonym. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 27. april 2021 #14 Del Skrevet 27. april 2021 Det er brukere som har blitt gjenkjent etter at de har delt den ene lille private tingen for mye under sin egen bruker. Jeg er forsiktig med å fortelle hvor mange barn jeg har og alderen på disse, yrker jeg har hatt osv. Jeg hadde blitt gjenkjent ganske fort hvis ikke jeg hadde spedd på med AB. En annen ting som har gjort at bruken av AB har økt er at det har vert/er brukere som følger enkeltbrukere fra tråd til tråd, altså i hevnens navn har de bestemt seg for å ta en eller flere brukere som en gang har sagt de imot. Men jeg kunne gjerne hatt en funksjon hvor man kan ha to brukere og bytte mellom de uten å logge ut og inn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 28. april 2021 #15 Del Skrevet 28. april 2021 (endret) Jeg synes det bør være lov å diskutere om uføretrygden. Det er 11 % av Norges befolkning som lever på skattepengene. Det kan ikke være bærekraftig om denne andelen øker for hvert år. Dette er endel av velfredsproblemet vårt i 2021. Konsekvensene av at vi har for mange uføretrygde kan føre til kutt i velferden og mindre i pensjon. Endret 28. april 2021 av Visum Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå