AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Jeg har tatt mange norskkurs helt til C1 nivå, men skjønner at jeg snakker og skriver dårlig norsk. Dette skyldes stort sett pga at jeg jobber på et lite sted og har nesten ingen sosiale liv. Altså, ikke snakker med mange nordmenn. Jeg har en bachelor i økad- spesialiserte i regnskap, og skal bli autorisert om 3 måneder. Kundene mine er veldig fornøyd og de egentlig ignorerer at jeg snakker dårlig norsk. Men for å være ærlig, hadde jeg vært en kunde ville jeg ha en regnskapsfører som kunne snakke og skrive veldig godt norsk. Spørsmålet er: jeg vil bytte jobb og vil jobbe på et bedrift og være regnskapsfører av en eneste bedrift, i stedet for å jobbe på et kontor slik som nå. Kan jeg noen gang oppnå en slik jobb? Også, gjennomsnittslønn for en regnskapsfører er 52000, men jeg tjener bare 39000. I Oslo. Kan jeg også oppnå dette lønn nivå snart eller noen gang ? Anonymkode: abefc...0c2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Hadde du ikke skrevet i innlegget at du ikke er norsk, så hadde jeg ikke skjønt det utifra dine skriftlige norskkunnskaper, for du skriver bedre enn mange nordmenn her inne.👏 Her på Kvinneguiden er det så mange som skriver elendig norsk. Mange skriver på dialekten sin som er vanskelig å forstå, de bruker små bokstaver der det skal være store bokstaver, de bruker ikke komma eller punktum og de roter med enkel og dobbel konsonant og har MASSE skrivefeil. Anonymkode: 0d0ff...eaa 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde du ikke skrevet i innlegget at du ikke er norsk, så hadde jeg ikke skjønt det utifra dine skriftlige norskkunnskaper, for du skriver bedre enn mange nordmenn her inne.👏 Her på Kvinneguiden er det så mange som skriver elendig norsk. Mange skriver på dialekten sin som er vanskelig å forstå, de bruker små bokstaver der det skal være store bokstaver, de bruker ikke komma eller punktum og de roter med enkel og dobbel konsonant og har MASSE skrivefeil. Anonymkode: 0d0ff...eaa Ok takk... du er bare snill...men hadde du snakket med meg ville du skjønte med en gang at dialekten min ikke er norsk. Anonymkode: abefc...0c2
Brunello Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 (endret) En stor del norske bedrifter bruker regnskapsførere som ikke kan norsk, så det er neppe et stort problem. Endret 21. april 2021 av Brunello
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #5 Skrevet 21. april 2021 Brunello skrev (1 time siden): En stor del norske bedrifter bruker regnskapsførere som ikke kan norsk, så det er neppe et stort problem. Det var egentlig godt å høre er du sikkert at dette stemmer? Anonymkode: abefc...0c2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #6 Skrevet 21. april 2021 Har du søkt noen jobber da? Snakker du bra engelsk? Norsken din er jo fin. Anonymkode: ae36e...8c9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #7 Skrevet 21. april 2021 Jeg har sendt noen søknader men ikke så mange . Jeg snakker godt engelsk ja, og spansk. Anonymkode: abefc...0c2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #8 Skrevet 21. april 2021 Du skal nok få en jobb. Bare få noen til å dobbelsjekke språket i cv og søknad før du sender. Anonymkode: ae36e...8c9
little fairy Skrevet 21. april 2021 #9 Skrevet 21. april 2021 Synes det virker som du skriver relativt bra norsk. Hvis du har samme kunnskaper muntlig, så tror jeg ikke det blir et problem. Det viktigste er at du selger deg selv på intervju og i søknader. Ikke fokuser på norskkunnskapene dine. Da kan du hende opp med å snakke deg selv ned noe jeg tror ikke er nødvendig i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #10 Skrevet 21. april 2021 Jeg har jobbet med flere regnskapsførere som ikke er norske, ikke vært noe problem. Søker du jobber i internasjonale bedrifter vil språkkunnskap være en fordel så lenge du også skriver/snakker så godt norsk som du gjør. Kan du utvide til å ev. jobbe som controller vil du ha en mengde jobber å søke på i Oslo-området. Jeg byttet selv jobb i høst, og det var mange ledige stillinger. Ha en ordentlig Linkedin profil som er åpen for rekrutterere, legg CV ut på Finn og meld kanskje fra til noen rekrutteringsbyråer så kan du få napp, i tillegg til å sende søknader. Jeg har lang erfaring, men lite relevant utdanning (ingen grad), tjener 550.000 pluss bonus i en ganske enkel finansstilling (i Oslo). Anonymkode: 727fa...616 1
Brunello Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det var egentlig godt å høre er du sikkert at dette stemmer? Anonymkode: abefc...0c2 Mange bedrifter som får regnskapet ført i de Baltiske statene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå