Gå til innhold

Sterk bånd mellom oss og daglig kontakt. Fortsatt vennskap eller noe mer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 7 måneder siden fikk jeg ny jobb og møtte ham. Jeg fikk umiddelbart en veldig god kontakt med ham og en annen kollega. Etter hvert ble han og jeg gode venner også utenom jobben, og vi omtaler nå oss som venner. Vi er begge tidlig i 40-årene.

Ila de første månedene hadde vi et rent vennskapelig forhold, og så i en periode var vi litt flørtete med hverandre. En dag for ca. to måneder siden innså jeg at det ikke lenger kun var vennskap fra min side, og jeg kunne ikke se når akkurat den endringen hadde skjedde i meg. Jeg valgte å vente og se hvordan det ville utvikle seg, om det var en slags forbigående crush, eller vennskap + tiltrekning eller om det var romantiske følelser som begynte.

Noen få uker etter dette kom han til meg med en varm vennskapserklæring. Jeg ble litt uvel fordi det virket som han så meg i en mye bedre versjon enn den jeg er. Etter den erklæring fortsatte vi å utvikle vårt forhold, og nå er det slik at vi ringes hver dag, chatter og sender snapper til hverandre morgen og kveld, i tillegg til at vi tilbringer litt tid sammen på jobben.

Jeg har bagasje med et flerårig forhold som har tatt fra meg mye av selvtillit og mote til å ta initiativ til å vise følelser, noe som jeg har jobbet med, men som har gjort at jeg ikke har hatt noe særlig forhold på flere år, bl.a. fordi redselen for det er så sterk at jeg bare trekker meg før følelser kan komme. Men med ham ble jeg ikke sånn, sikkert pga. at vårt vennskap har gjort meg trygg på ham. Jeg har bare flørtet i vei og har på en måte fort akseptert at jeg rett og slett har følelser for ham.

Allikevel så er det vanskelig for meg å vurdere om han kun har vennskap eller annen type følelse for meg, og jeg har prøvd å få temaet på banen, men er veldig klossete i mine forsøk...

Det som gjør situasjonen litt delikat i tillegg til at vi har et vennskap som er verdt å ta vare på, er at vi skal jobbe veldig tett sammen på et langvarig prosjekt som starter om noen få måneder. Og det har han omtalt som veldig positivt fordi det ville "gi oss anledning til å bygge videre det spesielle båndet vi har".

I går på telefon fikk jeg igjen en slags vennskapserklæring. Der opplistet han alle de grunnene til at han synes jeg er spesielt menneske for ham, og det var så vakkert at det like godt kunne ha vært en kjærlighetserklæring.... men han har aldri nevnt noe romantisk, og han gjorde heller ikke det i går. Når det gjelder fysisk tiltrekning, vet jeg ikke i hvilken grad den er helt tilstede, men han synes jeg er pen.

Noen ganger tenker jeg at det må være noe mer, men andre ganger så føler jeg bare at jeg er friendzona.

Kan tenke meg at mange vil tenke at det da bare er å snakke ut, men for meg er det ikke bare, bare. Samtidig føler jeg meg utålmodig nå og vil gjerne vite om jeg skal blokkere mine følelser før de blir enda sterkere eller om det er en sjanse for at han føler noe han også.... Hva synes dere? Er det vanlig med den daglige kontakten med vennskap på tvers av kjønn?

Anonymkode: baadf...3c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, dette er det jo bare en person som kan svare på, men hvis dere er så nære venner, kan du ikke ta opp dette med kjærlighet og relasjoner på generell basis? (Jeg går ut fra at dere begge er single). Spørre ham hva han tenker om singelstatusen sin, om han leter etter noen og hva han ser etter, osv. 

Når det er sagt så vil jeg tro at han er forelska i deg ut fra det du beskriver her. Han syns du er både pen utseendemessig og fantastisk personlighet.  Og har kontakt med deg døgnet rundt?! 

Anonymkode: 559a7...518

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja.

Jeg har fått den type erklæringer noen ganger, og det har aldri vært kjærlighet/forelskelse involvert. Men lyst på sex, ja.

Med tanke på at dere har noen måneder til prosjektet starter ville jeg bare hoppet i det.

»Jeg har følelser for deg, er det gjensidig - og ønsker du gå videre med det. Tenker det er lurt å avklare nå for min del». 

Anonymkode: f04fb...c7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tja.

Jeg har fått den type erklæringer noen ganger, og det har aldri vært kjærlighet/forelskelse involvert. Men lyst på sex, ja.

Med tanke på at dere har noen måneder til prosjektet starter ville jeg bare hoppet i det.

»Jeg har følelser for deg, er det gjensidig - og ønsker du gå videre med det. Tenker det er lurt å avklare nå for min del». 

Anonymkode: f04fb...c7a

Og legg til at du ikke er interessert i å ødelegge vennskapet deres og at du respekterer hvis han bare har vennskap i tankene. 

Anonymkode: 2a827...ee7

AnonymBruker
Skrevet

Det lureste er å snakke i sammen eller spør han direkte.

Jobbet i sammen med en og hadde følelser for han. Han vil bare vær gode venner. Han vet om mine følelser for han. Sa til han at jeg var redd for å miste han sånn som gjorde sist. Han sa «Det gjør du ikke». 

Anonymkode: 62d4e...185

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tja, dette er det jo bare en person som kan svare på, men hvis dere er så nære venner, kan du ikke ta opp dette med kjærlighet og relasjoner på generell basis? (Jeg går ut fra at dere begge er single). Spørre ham hva han tenker om singelstatusen sin, om han leter etter noen og hva han ser etter, osv. 

Når det er sagt så vil jeg tro at han er forelska i deg ut fra det du beskriver her. Han syns du er både pen utseendemessig og fantastisk personlighet.  Og har kontakt med deg døgnet rundt?! 

Anonymkode: 559a7...518

Tror også at han er forelsket. 

Anonymkode: 62d4e...185

AnonymBruker
Skrevet

Dere er barnslige begge to som har dratt den virkelig i syv (!!) måneder. Det hele minner meg om barneskole forelsker. «Jeg tror jeg liker deg». «Jeg synes du er litt pen.» Etc etc. Noen mennesker blir bare aldri voksne. Dere er perfekt for hverandre til et forhold som aldri kommer til å bli noe fordi dere er like mye tapere.  

Anonymkode: 28b63...802

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Altså - vet du hvor heldig du er som har møtt en du kunne tenke deg et forhold med? Kjør på - livet er FOR KORT. 

Er dere single begge to? Mange barn?

Anonymkode: 74d71...ce2

AnonymBruker
Skrevet

Takk for deres innspill alle sammen (eller kanskje ikke til den frustrerte sjelen som kalte oss for tapere, da 😄  ) Jeg har et barn i voksen alder, og han har en ungdom som han har 50/50 og et voksent barn. Vi er begge single, ja.

Jeg har, som nevnt innledningsvis, valgt å vente og se om mine følelser var ekte og ikke av forbigående art, og jeg tror nok at det nå er klart og tydelig.

Er enig med det dere skriver, at kun han har svaret, at det greit å få det avklart før prosjektet starter... og at livet er for kort.

Da han ringte meg etter jobben i går foreslo jeg ham om å treffes utenom jobben. Det falt ganske naturlig i samtalen pga det vi snakket om. Jeg tenkte at det er en samtale som jeg vil ta face to face, og i en privat kontekst istedenfor på arbeidsplassen.

Det passet dårlig fordi han hadde så mye på gang akkurat nå. Han opplistet en del ting, og noen av dem visste jeg egentlig.... Han kom ikke med forslag på annet tidspunkt eller noe ala "en annen gang". I dag oppførte han seg heldigvis omtrent som vanlig, så det ble ikke noe klein stemning mellom oss.

Anonymkode: baadf...3c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...