Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til aktiviteter til smårolling, snart 2 år som kan gjøres inne når været er pyton? 

Min danser ikke, liker ikke å bli danset med. Spiser heller tegnestiftene enn å tegne. All type sang/ sanglek er ut, det får man sammenbrudd av. Leke med vann er kun gøy i dusjen. Typ sensory bags gir han en laaaaang beng i. 

Leker selvstendig i 10 sek før lekene blir kastet rundt og que sammenbrudd.... 

Heldigvis begynner været å bli bedre, allikevel vil det være dager hvor det er storm i kastene som i dag..... Jeg har googlet, men føler det meste er til barn som er lengre i utviklingen enn min. 

Vi bygger klosser og leser bøker, hele dagen lang til enten klossene eller bøkene blir slengt i veggen. Og noen dager er alt av leker uinteressant. 

Hjelp.... 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine liker å "hjelpe" til å lage mat (= smake, røre, søle, bygge tårn av ingredienser og kjøkkenredskaper, kaste egg i gulvet når jeg snur ryggen til osv.), sortere sokker (= jeg må ikke bare sortere sokkene etterpå, jeg må finne dem igjen også), vaske dusjkabinettet (der får det ikke skjedd så mye galt, men de blir fort leie) og andre ting i huset. Nå som den eldste er tre, kan jeg si det nærmer seg to fluer i en smekk med henne, altså at det både blir en aktivitet og at vi får unnagjort noe huslig. Men da hun var rundt 2 år, og med den yngste nå, så er det først og fremst aktivitet. Lite blir gjort effektivt, men det er gøy å være med å gjøre som de voksne gjør. 

Anonymkode: 379af...87a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter å hjelpe med husarbeid. Selv om det tar tusen ganger så lang tid.

Lage mat? Både ordentlig og lekemat.

Puslespill 

Dyrelotto

Gjemsel (både gjemme folk og ting)

Fingermaling

Innendørstrampoline (eller bare hoppe i sengen)

Hoppeball

Anonymkode: 3b892...e63

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...