AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 Hvor tidlig begynte du å få graviditetssymptomer? Går det an/Er det mulig å ha graviditetssymptomer allerede 1 uke etter eggløsning? Anonymkode: 3c0b2...47b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Nei, det er ikke mulig. Du kan ikke ha symptomer på graviditet før kroppen produserer HCG og det gjør den ikke 7 dager etter EL. I tillegg må den nå et visst nivå før kroppen reagerer nok til å gi symptomer, så hvor lenge varierer men absolutt tidligst er 4-5 uker. Før det er det ordinære kroppslige symptomer på at kroppen er fertil og produserer hormoner genrrelt (det gjør den etter EL, før mens osv uansett), og har ingen sammenheng med en evt graviditet 🙂 Anonymkode: 4e713...cef
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Jeg testa positivt på alle mine uke 2+5, 2+6 og 3+1. Ble satt frem 2uker på ordinær ultralyd på alle tre. Eggløsning er ved 2+0. Anonymkode: 53c50...626
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg testa positivt på alle mine uke 2+5, 2+6 og 3+1. Ble satt frem 2uker på ordinær ultralyd på alle tre. Eggløsning er ved 2+0. Anonymkode: 53c50...626 2 DAGER Anonymkode: 53c50...626
prettylittlemisfit Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 Har vært kvalm og kasta opp hver dag siden 2 dager etter mensen ikke kom.. takk for kvalmestillende og infusjon på sykehuset! Er i uke 10..
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Begynte å bli kvalm rundt uke 6-7 Begynte å kaste opp etter hver måltid rundt uke 8 Anonymkode: b648f...57f
Amatariel Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 Ikke kjent noe før bikket sv.uke 6 i mine svangerskap. Kun positiv test og fravær av mensen som har vært symptomer.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #10 Skrevet 22. april 2021 Jeg kjente det før positiv test 11dpo. Ømme bryst (hadde ikke det før IKM de gangene jeg ikke var gravid), var kvalm, og kjente stikkinger i livmor. Så jo, du kan kjenne symptomer før IKM selv om enkelte her hevder det ikke går. Testa ikke før 11 DPO, men hadde nok fått positiv tidligtest 1 eller 2 dager før om jeg hadde testa. Anonymkode: be056...946
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #11 Skrevet 22. april 2021 Begynte med murringer og ligamentsmerter fra 8 dpo, fikk positiv test 10 dpo. Ligamentsmertene har jeg ikke som vanlig pms. Samme med ømme bryster. Anonymkode: 7d1ab...48c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #12 Skrevet 22. april 2021 Puppene opplevde en annen dimensjon av ømhet allerede ved IKM. Jeg forsøkte ikke å bli gravid, så var ikke på symptomjakt eller noe. Anonymkode: c1419...585
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #13 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg kjente det før positiv test 11dpo. Ømme bryst (hadde ikke det før IKM de gangene jeg ikke var gravid), var kvalm, og kjente stikkinger i livmor. Så jo, du kan kjenne symptomer før IKM selv om enkelte her hevder det ikke går. Testa ikke før 11 DPO, men hadde nok fått positiv tidligtest 1 eller 2 dager før om jeg hadde testa. Anonymkode: be056...946 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Begynte med murringer og ligamentsmerter fra 8 dpo, fikk positiv test 10 dpo. Ligamentsmertene har jeg ikke som vanlig pms. Samme med ømme bryster. Anonymkode: 7d1ab...48c AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Puppene opplevde en annen dimensjon av ømhet allerede ved IKM. Jeg forsøkte ikke å bli gravid, så var ikke på symptomjakt eller noe. Anonymkode: c1419...585 Helt normale symptomer mellom EL og mens, selv om man tror man ikke har kjent på lignende før. Ikke et symptom på graviditet, selv om det viste seg senere at man var gravid. Anonymkode: 4e713...cef
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #14 Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Helt normale symptomer mellom EL og mens, selv om man tror man ikke har kjent på lignende før. Ikke et symptom på graviditet, selv om det viste seg senere at man var gravid. Anonymkode: 4e713...cef Synes du er litt vel bastant her med tanke på hvor ulikt kroppen produserer HCG så tidlig, og hvor ulikt forskjellige kropper responderer på den økte HCGen. Som sagt var aldri tankene mine borti mulgiheten for at det kunne vært en graviditet før puppene føltes som om de skulle eksplodere, noe som jo viste seg å være helt riktig. Enten var det et tidlig graviditetssymptom (ganske sikker på det, ettersom de også ble større og fikk blodårerer - heller aldri opplevd), eller så var det en ufattelig stor tilfeldighet at dette skulle inntreffe akkurat den gangen jeg faktisk var gravid. Anonymkode: c1419...585 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #15 Skrevet 23. april 2021 Her merket jeg sterke mensmurringer før IKM, på en helt annen måte enn ved vanlig mens. Det sitter mer foran liksom, ved hoftene/magen. Første gang jeg var gravid endte i SA, men da jeg neste runde kjente samme type menssmerter før IKM visste jeg nesten svaret før jeg tok testen. Denne gangen hadde jeg også vanlige menssmerter i tillegg til disse rare murringene foran. Anonymkode: e6bfd...c26
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #16 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 21.17): Hvor tidlig begynte du å få graviditetssymptomer? Går det an/Er det mulig å ha graviditetssymptomer allerede 1 uke etter eggløsning? Anonymkode: 3c0b2...47b Uke 14 og har ingen spesielle enda, bortsett fra større mage og større kropp generelt. Kanskje litt trøtt🤷♀️ Anonymkode: 53c0d...3ed
Fiffig Skrevet 23. april 2021 #17 Skrevet 23. april 2021 Synes det er vanskelig å skille symptomene før IKM fra symptomer på mensen. For min del: identiske. Kjente langt flere "gravidsymptomer" de gangene jeg ikke var gravid enn de to gangene jeg faktisk var det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #18 Skrevet 23. april 2021 Da buksa begynte å bli trang😏 Syns alle andre opplever allverdens symptomer/plager, mens jeg var helt lik meg (hvert fall merket jeg ikke noe). Magen vokste og jeg kjente herlige spark, ellers ikke noe - med alle tre! Var vel egentlig heldig, men kjenner jeg blir litt misunnelig også🥰 Anonymkode: e0765...e04 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #19 Skrevet 23. april 2021 For noen sykluser siden fikk jeg så utrolig ømme bryster mellom eggløsning og mensen. Jeg klarte ikke ha bh på. Jeg har ikke hatt dette før eller etterpå. Hadde jeg blitt gravid denne syklusen, så hadde jeg så klart tatt de ømme brystene som et tydelig graviditetstegn. Gravid var jeg da ikke. Det går altså an å kjenne på noe man tror er symptomer uten at man kan vite at det skyldes graviditet, det kan være helt tilfeldig, selv om det "bare var den ene syklusen". Anonymkode: 3fc83...bc7 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #20 Skrevet 23. april 2021 Ved alle mine 3 graviditeter så har luktesansen forsterket seg ved alle 3. de 2 siste graviditetene har jeg blødd neseblod samme dagen mensen skulle komme. Anonymkode: 1e2c2...91f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå