Gå til innhold

Finnes det en god kalorifattig hjemmelaget Iskaffe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ELSKER Iskaffe. Jeg drikker rundt en i snitt daglig av type Iskaffe UTEN latte. Jeg elsker smaken av den, men er i gang med vektnedgang og vil gjerne spare inn der jeg kan. Første pri er jo å kutte den ut til hverdags og heller drikke sort kaffe som jeg også ELSKER! Men finnes det noe lignende med få kalorier som enkelt kan lages hjemme? 

Anonymkode: c257b...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg lager cold brew kaffe og blander med ekstra lett melk og isbiter.   

Anonymkode: a4932...0eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):Anonymkode: a4932...0eb

Sorry feil sitering. 
men du kan ha kald kaffe og bruke usøtet mandelmelk  (lite kcal) og sukringold. 

Anonymkode: 3587f...20b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lager med  espressopulver og skummet melk, kan ha kunstig søtning i om du vil ha det, jeg liker det uten. Men det inneholder jo fremdeles kalorier....

Anonymkode: 50226...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kald kaffe, sukrin eller suketter, melk og isbiter.

Lager kaffen sterk så den kan blandes ut med mer vann eventuelt og har kanskje en halv dl eller mindre med melk. 

Mandelmel har mindre kalorier så bruker som regel den 🙂

Anonymkode: e423c...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart kaffe, masse isbiter og melk. Så har du nydelig iskaffe :) det er så enkelt. På kaffesjapper bruker de helmelk, da blir jo selvfølgelig iskaffen best. Men for de som prøver å holde figuren bittelitt, går det fint an å bytte helmelk med lettmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg lager espresso, og blander med surkin gold. Lar det stå på benken til den er romtemperert (rask kjøling gir mer bitter smak). Så heller jeg i isbitform og fryser. 

Når jeg skal lage iskaffe, tar jeg et par isbiter i et lite glass melk. Jeg bruker vanlig melk, mulig andre varianter har mindre kalorier. Hvor mange isbiter kommer an på størrelse på glasset og hvor sterk jeg ønsker kaffen. Kan evt justere med ekstra melk eller ekstra isbit. Ulempen er at det tar litt tid før isbitene smelter, men det er verd ventetiden. :) 

Anonymkode: f1068...358

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Cold brew kaffe er kaffe trukket på kaldt vann. Jeg synes det er bedre enn vanlig kald kaffe.   Ha kaffen i en mugge og fyll på vann, la kaffen trekke natta over og sil av kaffegruten. 

Anonymkode: a4932...0eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lager mye espresso, kjøler den ned. Tar i kalorifrie smaksdråper jeg kjøper på nettet, karamell, hazelnut eller vanilje. Heller dette over isbiter og tar en liten dæsj melk på toppen 

Anonymkode: b92da...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dl vaniljemelk blandet med litt sterk kaffi og zero topping salt karamell fra BodyLab. NAM! Ca 100 kcal 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Monin har sukkerfri karamell og vanilje sirup hvis du liker ekstra smak

Anonymkode: 9c4bc...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tines vaniljemelk laget av lettmelk er utrolig god og piffer opp kaffen 🙂 Lite kalorier og laktoseredusert. NAM

Anonymkode: 1b305...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker sukkerfri vanilje likør til kaffe, kald kaffe og en dæsj med ekstra lett melk 

Anonymkode: cc894...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lager denne;

3 toppede teskjeer med pulverkaffe, to suketter og en dæsj karamellsaus uten sukker blandes i 0,5 dl kokende vann. Avkjøles.

Så tar jeg 2,5 dl usøtet mandelmelk og 1,5 dl lett sjokolademelk oppi den avkjølte blandingen. 

Topper med masse isbiter 🤤 Ca.100 kalorier for 4,5 dl digg iskaffe! Enjoy! 

Anonymkode: f7607...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for mange gode tips! Nå blir det Iskaffe 😁

Anonymkode: c257b...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...