AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Skrevet 21. april 2021 For min del synes jeg boligområder med ferdighus blir litt kjedelige. Liker at det er litt variasjon og at huset også er litt tilpasset området Anonymkode: 9f1f2...fc2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #2 Skrevet 21. april 2021 Jeg syns det er finest med variasjon i uttrykk og farger, men bor selv i et område fullt av ferdige rekkehus pga økonomi og beliggenhet. Anonymkode: b1772...8b1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Skrevet 21. april 2021 Bor gjerne i ferdighus. Men er ikke så fan av hele boligfelt med eneboliger som er akkurat samme type hus. I eneboligfelt er det fint med litt variasjon! Jeg syntes som regel at eneboliger som er "arkitekttegnet" (alle hus er vel tegnet av en arkitekt, men jeg mener hus som ikke er ferdighus, men spesialtegnet på bestilling) ofte er litt rare og upraktiske 🙈 Anonymkode: b9ee8...432 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #4 Skrevet 21. april 2021 Det viktigste ville vel være at det var et hus Anonymkode: 164a9...f91
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #5 Skrevet 22. april 2021 Det handler om penger for min del. Jeg skulle gjerne bodd i arkitekttegnet hus. Jeg bor i ferdighus, i et etablert boligområde der husene er bygget i rykk og napp fra 1700 tallet og fremmover. Syntes det er fint at man ser de forskjellige perioder og byggearter. Anonymkode: d6c20...855
rabarbrafrø Skrevet 22. april 2021 #6 Skrevet 22. april 2021 I utgangspunktet ikkje så viktig, men det er eit krav for meg at huset er tilpassa tomt og omgivelsar, og det gjeld ofte berre dei som er spesialtteikna av arkitekt til akkurat det prosjektet. Eg syns det er tullete med nye og flotte ‘ferdighus’ som har store vindauge ut mot veg eller gangveg, for eksempel. Det ser berre ut som husa er plasserte der heilt utan tanke på omgivelsane.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #7 Skrevet 22. april 2021 Hvis jeg kunne velge hadde jeg ikke tatt ferdighus. Eneboligen vi har nå er tegnet av byggmester som bodde her selv, og det er helt tydelig at alt er gjennomført og tenkt nøye over. Planløsningen er fantastisk rett og slett. Ferdighus er litt "one size fits all", og jeg syns ikke det er så kjekt. Skulle jeg bygget selv ville jeg ha valgt arkitekt. Anonymkode: 5dd19...a17
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #8 Skrevet 22. april 2021 Alle hus er vel tegnet av en arkitekt? Ser ikke akkurat forskjell på funkis fra en katalog eller et som et som noen fikk en arkitekt til å tegne🤷🏼♀️ Anonymkode: 77d08...ebe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå